2018-08-15, 21:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det kan inte vara så att Örebropolisen i sitt skickliga yrkesutövande, och med vittnens hjälp, ganska snart fann rätt gärningsman?
Det lutar väl inte riktigt däråt, för att uttrycka sig försiktigt.
Citera
2018-08-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Varför tror du det? Vet du något mer än det som kommit fram här?
Citera
2018-08-15, 21:20
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det är ju "ingen kommentar" sedan ganska länge nu, så vi vet ju inte alls hur polisen tänker.

Någon var inne på att HD egentligen är den som kan ha haft ett tydligare motiv. Och att det inte alls gick som man hade tänkt sig med SD är väl rätt uppenbart nu. Att de nya utredarna skulle vara lika låsta vid honom som gärningsman har jag svårt att tänka mig.

Vet inte vad "Mordbibeln" föreskriver i ett läge där man tycks ha kört helt fast, men det är väl fullt möjligt att man också har börjat fundera över andra möjliga händelseförlopp.

Vad tyder på att polisen har kört helt fast?

Och angående min tidigare fråga så vet jag inte om jag är otydlig eller om du inte vill svara. Så här gör jag ett sista (och enligt mig övertydligt) försök:
MV har i inlägg uppgett ett händelseförlopp. Du påstår att det händelseförloppet kommer från den tidigare utredningen. Enligt dig vet vi inte vad den nuvarande utredningen anser då det är ”locket på”. Menar du alltså att det händelseförlopp som MV delat i tråden kommer från det som du kallar den tidigare utredningen?
Citera
2018-08-15, 21:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Varför tror du det? Vet du något mer än det som kommit fram här?
Det räcker bra med det som finns här i tråden. Det har också länkats till flera tidningsartiklar.
Citera
2018-08-15, 21:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, denna svartsjuka ”Monsieur Mystique” kan gissningsvis antingen själv ha utfört dådet för att få ha SD för sig själv eller så hjälptes de båda ”bekanta” åt? LW kanske visste om deras hemlighet och hotade att berätta om den? Hon kan med sin eventuella vetskap ha varit ytterst ”obekväm” för de båda?

Med tanke på så lite vi vet så är ju allt möjligt känns det som. Antingen löper allt på väl i det tysta under sträng sekretess och snart nu efter semestern så häktar de SD för tredje gången eller så kan någon av alla våra andra spekulationer stämma och varför då inte JG som sidekicken som plötsligt står i rampljuset som den tredje parten i en oanad triangel?

Men personligen håller jag hittills främst HD pga motiv som intressant följt av MH pga allt som sticker ut i bloggen, tätt följt av SD. Men JG hamnar nog däromkring i listan också. Mest för att det brukar bli så upprört när någon nämner honom. Jag håller det inte heller för alltför osannolikt med en kombo av HD, SD och JG med en som initiativtagare och utförare och de andra som medhjälpare i efterhand att städa upp.
Citera
2018-08-15, 21:23
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Det här är väl den avgörande frågan, eftersom det handlar om den hittills enda konkreta omständighet som (om den nu stämmer) mycket väl kan tala för att SD är gärningsmannen.

Så här får du gärna förtydliga dig 'flixa81': Påstår du att SD hade stämt träff med LW under mordkvällen, eller undrar du om han hade gjort det?

Hur kan du få det till att jag undrar om de stämde träff?
Citera
2018-08-15, 21:27
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Och det baserar du på?
Vilket håll lutar det åt?
Citera
2018-08-15, 21:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad tyder på att polisen har kört helt fast?
Allt som hittills har framkommit tyder väl på att polisen har kört fast.

Citat:
Och angående min tidigare fråga så vet jag inte om jag är otydlig eller om du inte vill svara. Så här gör jag ett sista (och enligt mig övertydligt) försök:
MV har i inlägg uppgett ett händelseförlopp. Du påstår att det händelseförloppet kommer från den tidigare utredningen. Enligt dig vet vi inte vad den nuvarande utredningen anser då det är ”locket på”. Menar du alltså att det händelseförlopp som MV delat i tråden kommer från det som du kallar den tidigare utredningen?
Ja, exakt så har jag uppfattat det. Har du själv en annan uppfattning?
Citera
2018-08-15, 21:39
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Allt som hittills har framkommit tyder väl på att polisen har kört fast.

Ja, exakt så har jag uppfattat det. Har du själv en annan uppfattning?

Tack för ditt svar. Ja, jag har en annan uppfattning.
Citera
2018-08-15, 21:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tack för ditt svar. Ja, jag har en annan uppfattning.
Ok, så vilken är din uppfattning i den frågan?
Citera
2018-08-15, 21:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och du menar att allt detta är klart?
Källa på det... Allt detta går inte över dagen.
Självklart kan polisen hålla på avspärrningarna av någon teknisk anledning, men jag tror inte det.

Det är så enkelt att polisen inte får hålla avspärrningen så länge det inte finns utredningsmässiga skäl för det.

Så dina sjuka fantasier om att Kling å Klang låter avspärrningen vara kvar pga att de sitter handfallna med ett stort frågetecken "vi vet inte vem som ska ha husnycklar när någon blivit mördad, någon hjälp oss!", kan du begrava.
Citera
2018-08-15, 21:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ok, så vilken är din uppfattning i den frågan?

För det första så delar jag inte upp utredningen på samma sätt som du gör. För mig är det en och samma utredning, inte ”en tidigare” och ”en nuvarande”. Personer i utredningen har bytts ut men förundersökningsledaren är densamma och utredningen likaså oavsett vilka utredare som ingår i den.
För det andra så uppfattar jag inläggen från MV avseende händelseförloppet som en nutida hypotes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in