Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag ser vilka åtgärder/agerande som polisen vidtar och när det gäller HD ser jag inga som tyder på att hon är misstänkt.
Jag tror att man följer Mordbibelns rekommendationer dvs utgår brett och med förhör och informationsinsamling för att sedan kunna smalna av och fokusera kring de som verkar mest troliga som GM. SD var en av några som stack ut som man tittade närmare på. Jag tror inte att det fanns en låsning från början.
Jag tror att MV förnekade det och/eller i någon artikel att NOA var inblandad i mordet på LW, utan var där för Vivalla morden.
Jag tar upp detta för din kommentar om mordbibeln.
Det som kommit ut om den är att NOA skall tas in om inte en GM finns efter 30 dagar.
Att dom jobbar brett har jag sagt är fel. Den senaste relationen hon hade har inte ens blivit förhörd (ca.2 mån efter mordet, nu vet jag inte). Om man jobbar brett förhör man väl ändå dom närmaste snarast???
Antingen är dom 100% säkra på SD och väntar bara på teknisk överbevisning (denna jättemycket bevisning), eller så har dom klantat till det ordentligt och står på ruta 1.