2018-08-15, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av THRILLHO-
Dom blir alltså dömda gång på gång men får aldrig några riktiga straff. Det är det svenska rättsväsendet fel att detta händer. I ett normalt land hade dom fått ordentliga straff eller utvisning, och då hade detta inte hänt.

Jag vet inte om rättsystemet alltid har varit såhär slappt som nu. Men jag kan säga såhär: Jag minns på 90-talet hur media/samhället exempelvis såg på kriminella gänget ”Familjen” i Borlänge. Bodde i Dalarna då, och det var verkligen en heelt annan inställning till kriminella då. (Om det nu inte handlar om att just detta var helvita gäng då, men man gör ju såklart ingen sådan skillnad i ett antirasistiskt land)

De beskrevs som ett av Sveriges absolut farligaste yrkeskriminella, och det fanns inte ens en tendens till att någon skulle beskriva dom som ”kids” som bara hamnat på glid. Osv. De ansågs bara vara farliga yrkeskriminella dårar och behandlades precis som om de vore vuxna i media.

När jag i veckan lyssnar på en ny dokumentär om dom blir jag nästan förvånad hur unga de var, när dom var som mest aktiva och farliga var dom bara 15-20 år. De attackerade folk med baseboll-trän redan när de var 15, innan dom knappt ens var myndiga sägs dom ha stulit ett helt förråd med skjutvapen från militären och var tungt beväpnade. ”Kids” är ibland farligast av alla! :-)

Men det var heller ingen pardon från varken media, politiker eller övriga samhället då, man tog ingen som helst hänsyn till deras låga ålder. De ansågs precis lika farliga för samhället och skulle helst bara gripas och låsas in.

Likaså när jag och andra blev misshandlade av ett gäng 16-åringar. Direkt efter på måndag kom polisen till skolan, och man kände därför ett stöd från samhället. (Att alla var vilsna tonåringar och fegade ur att vittna pga hotbilden var en annan sak)

Minns även att poliser kom till skolorna fler gånger och pratade om dessa gäng och berättade vad de tänkte göra åt det, alla som jag minns såg detta som något mycket positivt och det skapade faktiskt en viss trygghet i en tid där våldet hade trappats upp rejält.

För något år sedan läste jag om poliser som skulle åka till skolor i förorter och informera på liknande sätt... ”RASISM! Varför ska polisen göra detta, tror dom att alla invandrare i förorten är kriminella eller!?”

Det är ju absurt, och missförståndsproffsen som vägrar lyssna på andra syften har tagit över. Den som skriker högst vinner. Eller förlorar, berorende på hur man ser på det, de får ju därför inte heller den polisiära hjälpen eller stödet som vi fick.

Och jag vågar knappt ens tänka på hur det är för dagens offer. ”Ja men du vet väl att sånt där hände ju förra årtioendet också, de har nog inte haft en så lätt uppväxt och beter sig säkert därför så. ”Men det där kan ju det och det partiet, stödjer du dom eller!?”.

SUCK. Brottsoffer är långt ifrån prio i den här typen av klimat. Orsaker tar man i andra sammanhang och jag säger inte att det är helt oviktigt, men jag är inte alls säker på att man tar brottsoffer på samma allvar idag eller att de upplever att de får något som helst stöd.
Citera
2018-08-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcccxxxvii
Har med 99 % säkerhet lyckats lexbase:a fram två av gärningsmännen.

Den s.k. 19-åringen heter Alan Hussen och bor på Pianogatan 34 i Västra Frölunda.
Domen om stöldförsöket på Coop Mölnlycke: Göteborgs TR, B 15032-17
Domen om grovt vapenbrott: Göteborgs TR, B 6352-17

Den s.k. 18-åringen heter Mohannad Ali Easar. Adressen var ett SIS-hem, hans föräldrar Sabiha Daway och Ali Easar Abid bor dock på Mandolingatan 41 i Västra Frölunda.
Domen om rån, övergrepp i rättssak, misshandlar m.m: Göteborgs TR, B 1978-16.
Hittar inte brottmålsdomen om mopedrånet. Händelsen återges emellertid i domen där Mohannad Ali Easar blir LVU:ad: Göteborgs FR, 12289-16.
Två av femtioelva då. Hela Göteborg vet att det är skitungar av finaste ansvarslös sort som härjade häromdagen. Samma "gubbar" som polisen försöker hantera gång på gång. De som inte gör sin insats är socialtjänsten, de gullar med de här pojkarna och deras familjer.
Citera
Medlem
Jag älskar SVT!

De intervjuar en White thrash-brud i Västra Frölunda som är arg över att alla skyller det som inträffat på invandrare!

Bara för att ”ett parti i riksdagen” skall få fler röster!

Hur fan kan de visa det klippet? Är det inte bevisat att det är just välfärdsräddare som ligger bakom?
Citera
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PositivPessimist
Ni kan sluta spekulera, folk från området vittnar om att de var somalier. De sågs innan de drog på sig maskerna uppe i skogen och de pratade somaliska med varann vid attentatet. Det ryktas om att de 2 som polisen identifierat bor på Musikvägen i Västra Frölunda.

Jag tvivlar inte alls på att det du säger stämmer men skulle vilja veta mer. Har du själv pratat med de människor från området som såg de här somalierna när de drog på sig maskerna eller hur fick du reda på det här? Kan du berätta mer om vad de sade?

Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
https://twitter.com/MickeK69/status/1029357911678406656

Här har du en video. De pratar med kraftig brytning och säger bland annat "jalla jalla".

Har funderat mer på det att man faktiskt rätt tydligt hör killarna prata i den här filmen. Dock är jag själv inte tillräckligt språkkunnig för att kunna avgöra exakt vilket språk de bryter på. Som jag förstått det är somaliska och arabiska mycket lika, men går det att uppfatta några specifikt somaliska ord i deras hojtanden? Någon här som kan somaliska?

Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
På filmen såg man i princip bara somalier som sprang omkring och elda.

Vilken film talar du om här? Inte MickeKs antar jag, för där är de ju alla maskerade?

Citat:
Ursprungligen postat av dekaron
Varför har vi dessa varelser i vårt land? Vad är grejen med massor av Araber och Afrikaner som bidrar inget? Vad är grejen att tycka synd om dessa barbarer? Nej, ut med invandrare, det räcker nu!

Jag håller med. Det är märkligt, det är precis som att vänsterfeministerna är helt bereft på förmåga att uppfatta några som helst brister hos just araber och afrikaner. De ääälskar dem. Vad av asiater, sydamerikaner, européer, ryssar, indier? Nej, nej! Araber och afrikaner ska det vara! Speciellt somalier och afghaner. Just dessa folkslag är deras favoriserade kelgrisar, av någon makaber anledning. Que?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profanity
Det är på tiden vi får upp ögonen för vad invandrarna har skapat för getton själva, utan vår inblandning. Flytt önskas till nära & kära. Där är vi nu, oberoende regering. Så människor som faktiskt reagerar på att en del av dom lever rövare för att den enda anledningen är att dom invandrare gör folk till rasister?

Tyvärr är vi redan ganska illa ute, många raljerar redan nu extremt nedsättande över stora folkgrupper, man hör det dagligen.

Finns en hel del liknelser med hur det gick till när Adolf Hitler tog makten med sitt nazistparti.

Folk verkar inte förstå vad det är som håller på att ske och det gör mig både ledsen, uppgiven och självklart förbannad.
Senast redigerad av mastodon111 2018-08-15 kl. 21:00.
Citera
2018-08-15, 20:58
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Faktum är att du har rätt men problemet är att folk inte verkar förstå att de nu riskerar ge ännu värre krafter massvis med makt, de släpper helt enkelt in onda, farliga och själviska krafter i maktens korridorer. :-( Relativt många av dem dessutom främlingsfientliga eller rena rama rasister.

Oerhört tragiskt det som håller på att ske. Det var ändå inte så länge sedan som Sverigedemokraterna räknades som ett nynazistiskt parti. Nu verkar folk på allvar gått på att de plötsligt blivit snälla? Snälla se er omkring så märker ni vad det är för typ av människor som ni nu sympatiserar med.

Hör dig. Om det är en liten tröst så är detta internet. I verkligheten är många helt andra människor. Samma sak med vänsterfolket. Men visst, det går snabbt... så det är endast en ynklig tröst. Det är lite skrämmande. Synd för alla svaga och familjer m.m. Massorna är helt hjärntvättade. Spelar ingen roll vad vi säger till dom.

Det är skrämmande. Både nivån på argumenten och allmänt.

Jag är dock inte så orolig för de mer extrema. Dessa på bägge sidor verkar trots allt förstår vad sionism är och lite av det andra. Denna andel söker ofta fakta och sanning självständigt, mer eller mindre.

Dom jag är orolig för det är dom som är 100% hjärntvättade. Dessa finns lite överallt på alla sidor. Denna skara verkar bara bli fler och fler.

Ju mer hjärntvättad desto farligare.

Ni som förstår vad jag säger, va rädda om er och tänk i förväg. För det finns ingen vinnare dit vi är påväg!
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2018-08-15 kl. 21:08.
Citera
2018-08-15, 20:58
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
Jag SÅG ATTACKEN SKE, I FRÖLUNDA TORG, DET VAR GJORT AV ETNISKA VITA SVENSKA POJKAR/MÄN, JAG TIPPAR PÅ NMR/AFS SOM LIGGER BAKOM ATTACKEN, STRATEGISKT TÄNKT EFTERSOM DET SNART VAL, HOPPAS DESSA ÄCKEL SVENNAR FÅR BETALA PRISET FÖR DET DE GJORT.

Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Inte ofta jag gör inlägg här men nu måste jag bara.

Jag bevittnade attackerna i Frölunda och följde även efter ett gäng. Dessa var INTE småpojkar utan vuxna män i 30-40års åldern.

Dessa personer var inte heller araber utan min högst amatörmässiga bedömning utifrån språk och utseende var att dom var Ryssar eller i alla fall slaver.

Efter en stund strålade dock några yngre förmågor samman med dessa herrar som verkade leda (eller leda genom exempel).

Detta har jag rapporterat, jag tog säkert 50 bilder på personerna också.

Citat:
Ursprungligen postat av mcccxxxvii
Har med 99 % säkerhet lyckats lexbase:a fram två av gärningsmännen.

Den s.k. 19-åringen heter Alan Hussen och bor på Pianogatan 34 i Västra Frölunda.

Den s.k. 18-åringen heter Mohannad Ali Easar. Adressen var ett SIS-hem, hans föräldrar Sabiha Daway och Ali Easar Abid bor dock på Mandolingatan 41 i Västra Frölunda.
Hittar inte brottmålsdomen om mopedrånet. Händelsen återges emellertid i domen där Mohannad Ali Easar blir LVU:ad: Göteborgs FR, 12289-16.

"Decodeme" och "Megafailure" (passande namn på er båda förresten) jag har hört att det är två för priset av en nu hos Specsavers!
Om ni går ihop så kan ni ju får varsina par glasögon för halva priset!

Tycker ni inte att det var oväntat att en av dessa svensk/ryss/slaver flydde till just TURKIET?

Decodeme --> TROLL

Megafailure --> TROLL
Citera
2018-08-15, 20:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Är de under 18 så kommer det nog fortsätta vara sekretess men de som är över kommer ju att vara offentlig handling så fort häktesprotokollet finns -vissa undantag görs, men troligen inte i detta fall.

Enligt en poliskälla som Expressen citerar så är de tre som än så länge är aktuella ifrån området och helt vanligt slödder runt torget där. Kränger droger och stjäl som sysselsättning.

Citat:
Så sent som i juni förra året dömdes 18-åringen för en rad brott, begångna under 2016. Tingsrätten fann honom skyldig till rån, ringa narkotikabrott, övergrepp i rättssak, två fall av misshandel och grov misshandel.

Under den grova misshandeln slog han en jämnårig flicka upprepade gånger och hotade och skar henne med en kniv, som han höll under hennes haka.
Övergreppet i rättssak gjorde han sig skyldig till när han försökte skrämma flickan till tystnad.
Eftersom ynglingen inte var myndig när domen föll, undslapp han fängelse. Påföljden blev i stället fortsatt ungdomsvård i syfte att ”bryta X destruktiva beteende och utreda vilka framtida behov han har.”

19-åringen dömdes i slutet av förra året för bland annat grovt vapenbrott, efter att en skarpladdad pistol hittats i den bil som han framförde.
Minimistraffet för grovt vapenbrott är ett år, men på grund av ynglingens ålder – han var 18 år vid tidpunkten för brottet – bestämde domstolen påföljden till skyddstillsyn och två månaders fängelse. I sina tonår har 19-åringen även dömts för snatteri.

20-åringen dömdes tidigare i år för ringa narkotikabrott. Påföljden blev dagsböter.
– Det är våra gubbar allihopa som är inblandade i detta, de vanliga narkotikaförsäljarna runt torget, säger en polis i Frölunda, till GP
https://www.expressen.se/gt/misstaget-som-kan-avsloja-bilbrannarna/

Jahapp då är det ungdomsrabatter och annat snömos som gör sig gällande trots grova brott.
Dags att ändra på pissestraff och se till att oavsett om dom är under 18 år ska straffet vara kännbart.

Hur är det med han i Turkiet som bad svensk polis ta hand om honom istället för turkiska myndigheter? Då går det bra minsann att ropa. Vad är det för föräldrar? Finns dom eller har dom ingen som helst ordning på dom här ynglen? I så fall ska dom väl sättas i slutna ungdomsvårdsskolor.
Snorvalparna skulle ha ett kok stryk och lära sig att uppföra sig.
Senast redigerad av Moosky 2018-08-15 kl. 21:03.
Citera
2018-08-15, 21:03
Medlem
frdks avatar
Citat:
Sant, men ändå, stå där som hon gjorde & beklagar sig med vänstertårar plus en teatralisk handmanöver som avslut säger mycket om hennes världsuppfattning & verklighetsuppfattning

Tror det faller under åsiktsfrihet eller hur?

Ska ni klaga gör det till SVT som bara låter en vinklad röst höras.. finns definitivt fler att intervjua med andra åsikter och teorier
Citera
2018-08-15, 21:03
Medlem
Citat:
Enligt Amanda Arvidsson så är det givetvis inte invandrare. Haha, nä, just det.

Hon är namngiven på ovan klipp.

Såg klippet, bytte kanal! Fy fan att släppa fram ett sånt klipp! Tror SVT att svenskar är efterblivna?
Citera
2018-08-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jag vet inte om rättsystemet alltid har varit såhär slappt som nu. Men jag kan säga såhär: Jag minns på 90-talet hur media/samhället exempelvis såg på kriminella gänget ”Familjen” i Borlänge. Bodde i Dalarna då, och det var verkligen en heelt annan inställning till kriminella då. (Om det nu inte handlar om att just detta var helvita gäng då, men man gör ju såklart ingen sådan skillnad i ett antirasistiskt land)

De beskrevs som ett av Sveriges absolut farligaste yrkeskriminella, och det fanns inte ens en tendens till att någon skulle beskriva dom som ”kids” som bara hamnat på glid. Osv. De ansågs bara vara farliga yrkeskriminella dårar och behandlades precis som om de vore vuxna i media.

När jag i veckan lyssnar på en ny dokumentär om dom blir jag nästan förvånad hur unga de var, när dom var som mest aktiva och farliga var dom bara 15-20 år. De attackerade folk med baseboll-trän redan när de var 15, innan dom knappt ens var myndiga sägs dom ha stulit ett helt förråd med skjutvapen från militären och var tungt beväpnade. ”Kids” är ibland farligast av alla! :-)

Men det var heller ingen pardon från varken media, politiker eller övriga samhället då, man tog ingen som helst hänsyn till deras låga ålder. De ansågs precis lika farliga för samhället och skulle helst bara gripas och låsas in.

Likaså när jag och andra blev misshandlade av ett gäng 16-åringar. Direkt efter på måndag kom polisen till skolan, och man kände därför ett stöd från samhället. (Att alla var vilsna tonåringar och fegade ur att vittna pga hotbilden var en annan sak)

Minns även att poliser kom till skolorna fler gånger och pratade om dessa gäng och berättade vad de tänkte göra åt det, alla som jag minns såg detta som något mycket positivt och det skapade faktiskt en viss trygghet i en tid där våldet hade trappats upp rejält.

För något år sedan läste jag om poliser som skulle åka till skolor i förorter och informera på liknande sätt... ”RASISM! Varför ska polisen göra detta, tror dom att alla invandrare i förorten är kriminella eller!?”

Det är ju absurt, och missförståndsproffsen som vägrar lyssna på andra syften har tagit över. Den som skriker högst vinner. Eller förlorar, berorende på hur man ser på det, de får ju därför inte heller den polisiära hjälpen eller stödet som vi fick.

Och jag vågar knappt ens tänka på hur det är för dagens offer. ”Ja men du vet väl att sånt där hände ju förra årtioendet också, de har nog inte haft en så lätt uppväxt och beter sig säkert därför så. ”Men det där kan ju det och det partiet, stödjer du dom eller!?”.

SUCK. Brottsoffer är långt ifrån prio i den här typen av klimat. Orsaker tar man i andra sammanhang och jag säger inte att det är helt oviktigt, men jag är inte alls säker på att man tar brottsoffer på samma allvar idag eller att de upplever att de får något som helst stöd.

Familjen i dalarna är ju WT och pundare som var västanfläktar jämfört med dessa kids från orten. Lyssnade på dokumentörem som uppenbarligen är gjord för att det handlar om vita unga killar. Man vill släts över invandrarnas brottslighet. Vad är familjen mot dödsskjutningarna i Malmö? Det hela är en false flagg för att vita unga män minsan kan vara brottslingar.
Citera
2018-08-15, 21:06
Medlem
Snubchurps avatar
Det här har vi nu. Försöker hitta lite bilder på eventuella gärningsmän.

Citat:

Hittar inte brottmålsdomen om mopedrånet. Händelsen återges emellertid i domen där Mohannad Ali Easar blir LVU:ad: Göteborgs FR, 12289-16

Citat:
https://www.instagram.com/alan.hussen/

Men den viktigaste frågan är inte besvarad, är dem kompis med Lampan från inslaget i SVT
Senast redigerad av Snubchurp 2018-08-15 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in