2018-08-15, 00:38
Medlem
dekarons avatar
Finns det belägg på att det skulle vare någon högerorganisation?

Jag tvivlar starkt på att så är fallet då polisen är i dialog med en grupp misstänkta ungdomar i närområdena där attentaten inträffade. I starkt segregerade områden alltså. Därför sätter jag mina slantar på att det är diversifieringsdjur som ligger bakom dåden.
Citera
2018-08-15, 00:43
Medlem
PositivPessimists avatar
Ni kan sluta spekulera, folk från området vittnar om att de var somalier. De sågs innan de drog på sig maskerna uppe i skogen och de pratade somaliska med varann vid attentatet.
Det ryktas om att de 2 som polisen identifierat bor på Musikvägen i Västra Frölunda.
Citera
2018-08-15, 00:46
Medlem
dekarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PositivPessimist
Ni kan sluta spekulera, folk från området vittnar om att de var somalier. De sågs innan de drog på sig maskerna uppe i skogen och de pratade somaliska med varann vid attentatet.
Det ryktas om att de 2 som polisen identifierat bor på Musikvägen i Västra Frölunda.

Tack!

Fan vad jag hatar Somalier, de är bland de värsta djuren man kan tänka sig. De är fan värre än aggressiva fiskmåsar som skyddar sina ungar.

Varför har vi dessa varelser i vårt land? Vad är grejen med massor av Araber och Afrikaner som bidrar inget? Vad är grejen att tycka synd om dessa barbarer? Nej, ut med invandrare, det räcker nu!
Citera
2018-08-15, 00:48
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlentySpoiled
Absolut inte, SD kan ha gett pengar för denna publicitet.

https://twitter.com/MickeK69/status/1029357911678406656

Här har du en video. De pratar med kraftig brytning och säger bland annat "jalla jalla". Det är skamligt att du bagaterliserar allvarlig brottslighet som förstör livet för många familjer i detta land. Var du möjligen här och gjorde detsamma när Socialdemokraternas nazistiska historia uppdagades?
Citera
2018-08-15, 00:49
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur fan kan du veta det? Polisen verkar ju inte ha gripit någon av de svartklädda utan bara ungdomar som kom ut & tittade på när det brann. Jag visste inte heller att utredningen redan var klar så man kan uttala sig så bestämt som du gör.

Var så god. Hör du inte vad det är för några typer så är du fan i mig döv.

Citera
2018-08-15, 00:50
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekaron
Finns det belägg på att det skulle vare någon högerorganisation?

Jag tvivlar starkt på att så är fallet då polisen är i dialog med en grupp misstänkta ungdomar i närområdena där attentaten inträffade. I starkt segregerade områden alltså. Därför sätter jag mina slantar på att det är diversifieringsdjur som ligger bakom dåden.

Nej, det är ännu en i raden konspirationsteorier. Folk med vett har insett att det är invandrare bakom, förmodligen med hatet som göder av 100kgs-fångsten av kokain i Gbgs hamn senaste dagarna.
Citera
2018-08-15, 00:53
Medlem
Valet av datum blev framflyttat en dag. Planen var att starta vandalismen söndag 12/8 men pga att en ledare i ligan var bortrest så valde man nästföljande dag. Den 12/8 sattes först som datum för att SD fick 12,8% av rösterna i valet 2014.

Motivet/Avsikten är att skapa kaos och visa på "missnöje" och en "maktdemonstration". I all vandalism så handlade det även om att passa på att tända eld på släktingars bilar för att få ut försäkringspengar.

De som är anhållna är invandrare. Det skrevs om dessa planerade attentat i en låst grupp på Facebook.

Ikväll och kommande kvällar lär vara lugna i Frölunda pga ökad polisnärvaro och allmänhetens engagemang. Lär dock kunna bli något på Torsdag kväll igen.. inte samma omfattning men skadegörelse. Dessutom ryktas det om snar hämnd i konflikten mellan gängen i Frölunda / Tynnered.
Citera
2018-08-15, 00:59
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PositivPessimist

Va skönt att det var just somalier. De brukar ju göra rätt för sig. Hög IQ och hög arbetsmoral. Ser det som en självklarhet att de betalar böterna . . . Ta hit fler av den kvalisorten . . 14 ungar per familj, och samtliga har Adhd, och samtliga kvalificerar sig som lätt utvecklingsstörda. .
Citera
2018-08-15, 01:01
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn

Här har du en video. De pratar med kraftig brytning och säger bland annat "jalla jalla". Det är skamligt att du bagaterliserar allvarlig brottslighet som förstör livet för många familjer i detta land. Var du möjligen här och gjorde detsamma när Socialdemokraternas nazistiska historia uppdagades?

Man hör också mannen i lägenheten säga, "jag hade ta'tt bilen och kört över de jävlarna asså". Ungefär samma jargong som i alla forum på nätet, med den skillnaden att han är där, typ 30 meter ifrån, och faktiskt skulle kunnat agera.

Massor av folk som tittar ut genom fönstren, vissa som ropar, andra joggar snällt ner till parkeringen bara för att flytta sin egen bil. Men inte en enda person går till motattack. Kunde inte nån ha kastat en sten, eller nåt, åtminstone? Om de nu inte vågar gå fram personligen, menar jag...

Jävla fegisar.
Citera
2018-08-15, 01:05
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Man hör också mannen i lägenheten säga, "jag hade ta'tt bilen och kört över de jävlarna asså". Ungefär samma jargong som i alla forum på nätet, med den skillnaden att han är där, typ 30 meter ifrån, och faktiskt skulle kunnat agera.

Massor av folk som tittar ut genom fönstren, vissa som ropar, andra joggar snällt ner till parkeringen bara för att flytta sin egen bil. Men inte en enda person går till motattack. Kunde inte nån ha kastat en sten, eller nåt, åtminstone? Om de nu inte vågar gå fram personligen, menar jag...

Jävla fegisar.

Bara för att vadå? Hävda sig? Vad händer sen när de kommer och knackar på? Snacka om att vara en nyttig idiot isåfall. Låt biljäveln brinna upp, livet är viktigare än stoltheten i vissa situationer.
Citera
2018-08-15, 01:09
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorresBianco
Tror du på det? Det är småkillar utan kompass och som är dumma i huvudet. De har ingen plan. De vill bara ha utlopp för sina tillkortakommanden. Jag har stt sådana förut i Bergsjön. Underbegåvade killar.
Nja ingen plan - Då finns det många exempel på utförda brott begåtts av snorvalpar som inte har någon plan framåt.
Men här såg man tydligt att en person på Frölunda torg dirigerade övriga och det krävs en viss
planering för att nå målet.
I lagstiftningen ses också brott som är planerade som grova och har en helt annan straffsats
om man bara så det blir dom där efter.
Sedan tror jag inte att polisen exakt vet vem som ligger bakom detta.
Svartklädda personer har tidigare varit ett kännetecken för grupperingar som AFA.
Polisen har ju gripit två stycken och det kan mycket väl ge viktiga pusselbitar som gör
att de här ligisterna får själva känna att det bränner under fötterna.
Citera
2018-08-15, 01:09
Medlem
dekarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Nej, det är ännu en i raden konspirationsteorier. Folk med vett har insett att det är invandrare bakom, förmodligen med hatet som göder av 100kgs-fångsten av kokain i Gbgs hamn senaste dagarna.

Ah! Det är en hämndaktion alltså efter fångsten? Nä nu jävlar skall det knäckas ägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in