Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-15, 18:21
  #1
Medlem
Träffar en kille som jag vet gillar mig väldigt mycket. Han har "jagat" mig i flertalet år, men vi har endast varit vänner tills nu på senaste, då vi har börjat träffas lite mer intimt. Han har dock en tendens att konstant prata om sina ex-flickvänner eller tjejer som han har legat med. Pratar om hur sexiga de är, visar mig bilder och höjer dessa tjejer till skyarna. I början brydde jag mig inte särskilt mycket för jag hade inga känslor för honom, men nu när vi börjat umgås mer så har det börjat såra mig.

Han kan även kommentera och säga att mina vänner är sexiga, och skämtsamt säga; "Kanske borde satsat på henne istället". Har tagit upp det med honom, och sagt att det är smaklöst och att om jag hade gjort detsamma så hade han inte blivit särskilt glad, men han kallar mig överkänslig eller kommer med kommentarer såsom "Äh, utseendet är inte allt". Hur tänker han? Kan det bero på en osäkerhet från hans sida? Han är inte särskilt fysiskt attraktiv enligt generella mått, och jag skulle säga utan att låta alltför självsäker att jag ser betydligt bättre ut än honom. Förstår verkligen inte hur han tänker, han förstör ju alla chanser han hade?
Citera
2018-08-15, 18:24
  #2
Medlem
Deckard-Cains avatar
Prata med honom istället för med oss
Citera
2018-08-15, 18:24
  #3
Medlem
Låter helt klart som att du förtjänar bättre!
Citera
2018-08-15, 18:28
  #4
Medlem
Ravenholms avatar
Skitstil. Säg till på skarpen. Så där beter man sig inte mot en kvinna.
Citera
2018-08-15, 18:28
  #5
Medlem
Tycker det är dig det är fel på, har du inget bättre än att dejta en sådan grabb? Idioter är inte bara den som beter sig som en, utan den som följer med dem också.

Ge denne unge man växa tid upp. Uppgradera din ungängeskrets.
Citera
2018-08-15, 18:29
  #6
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiiiie
Träffar en kille som jag vet gillar mig väldigt mycket. Han har "jagat" mig i flertalet år, men vi har endast varit vänner tills nu på senaste, då vi har börjat träffas lite mer intimt. Han har dock en tendens att konstant prata om sina ex-flickvänner eller tjejer som han har legat med. Pratar om hur sexiga de är, visar mig bilder och höjer dessa tjejer till skyarna. I början brydde jag mig inte särskilt mycket för jag hade inga känslor för honom, men nu när vi börjat umgås mer så har det börjat såra mig.

Han kan även kommentera och säga att mina vänner är sexiga, och skämtsamt säga; "Kanske borde satsat på henne istället". Har tagit upp det med honom, och sagt att det är smaklöst och att om jag hade gjort detsamma så hade han inte blivit särskilt glad, men han kallar mig överkänslig eller kommer med kommentarer såsom "Äh, utseendet är inte allt". Hur tänker han? Kan det bero på en osäkerhet från hans sida? Han är inte särskilt fysiskt attraktiv enligt generella mått, och jag skulle säga utan att låta alltför självsäker att jag ser betydligt bättre ut än honom. Förstår verkligen inte hur han tänker, han förstör ju alla chanser han hade?

Hej!

Jo han gillar säkert dej och din personlighet väldigt mycket.

Men kommentarer som "utseendet är inte allt" betyder att han tycker inte att du ser bra ut.

Man kan inte ändra på andra, bara på sej själv och vill man inte bli behandlad som en "killkompis" så slutar man träffa den personen.

Vem f-n vill vara reserv tills han träffar nån snyggare?
Citera
2018-08-15, 18:30
  #7
Medlem
Ge igen med samma mynt, du har väl också ex, säkert har du några imponerande dickpics att visa honom också, se till att flåsa och dregla när du pratar om hur gott dom kändes.
Citera
2018-08-15, 18:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiiiie
Träffar en kille som jag vet gillar mig väldigt mycket. Han har "jagat" mig i flertalet år, men vi har endast varit vänner tills nu på senaste, då vi har börjat träffas lite mer intimt. Han har dock en tendens att konstant prata om sina ex-flickvänner eller tjejer som han har legat med. Pratar om hur sexiga de är, visar mig bilder och höjer dessa tjejer till skyarna. I början brydde jag mig inte särskilt mycket för jag hade inga känslor för honom, men nu när vi börjat umgås mer så har det börjat såra mig.

Han kan även kommentera och säga att mina vänner är sexiga, och skämtsamt säga; "Kanske borde satsat på henne istället". Har tagit upp det med honom, och sagt att det är smaklöst och att om jag hade gjort detsamma så hade han inte blivit särskilt glad, men han kallar mig överkänslig eller kommer med kommentarer såsom "Äh, utseendet är inte allt". Hur tänker han? Kan det bero på en osäkerhet från hans sida? Han är inte särskilt fysiskt attraktiv enligt generella mått, och jag skulle säga utan att låta alltför självsäker att jag ser betydligt bättre ut än honom. Förstår verkligen inte hur han tänker, han förstör ju alla chanser han hade?
Ehh DUMPA eller fråga vad hans problem är.
Citera
2018-08-15, 18:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenholm
Skitstil. Säg till på skarpen. Så där beter man sig inte mot en kvinna.
Har verkligen försökt, men han säger som sagt att jag är överkänslig och han förstår inte att hans beteende är onormalt eller att han gör fel.

Vi har inte legat ännu. Sade till honom "Tror du på allvar att det här konstanta snacket om andra tjejer ska få mig att känna mig trygg med dig och få mig att ens vilja ta denna relation till nästa steg?" Då blir han istället arg och sur och anklagar mig för att han slösat alla dessa år på ingenting och att jag fortfarande inte känner mig trygg och säker med honom...
Citera
2018-08-15, 18:34
  #10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiiiie
Har verkligen försökt, men han säger som sagt att jag är överkänslig och han förstår inte att hans beteende är onormalt eller att han gör fel.


"Men det förstår jag, så vi kan inte bli något", är svaret då.
Citera
2018-08-15, 18:35
  #11
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Ge igen med samma mynt, du har väl också ex, säkert har du några imponerande dickpics att visa honom också, se till att flåsa och dregla när du pratar om hur gott dom kändes.


Hahahaha...
Det tar styggt, även prata om ex i intima situationer. Hur bra dom va, å framför allt , vilken fantastisk flashbackdase dom alla hade. Bre på och berätta vilka djupa diskutioner och vilka connections ni hade.
Citera
2018-08-15, 18:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Hej!

Jo han gillar säkert dej och din personlighet väldigt mycket.

Men kommentarer som "utseendet är inte allt" betyder att han tycker inte att du ser bra ut.

Man kan inte ändra på andra, bara på sej själv och vill man inte bli behandlad som en "killkompis" så slutar man träffa den personen.

Vem f-n vill vara reserv tills han träffar nån snyggare?
Tro mig, jag har funderat på det också; Att han inte tycker jag är attraktiv. Men han ger mig väldigt mycket komplimanger dagligen, nästan till överdrift ibland. Säger konstant vilken tur han har och kan inte sluta ta på mig. Han är även typen som gillar att "visa upp" mig för vänner och familj. Så jag tror verkligen inte att det är problemet. Men jag börjar självklart undra ibland och mitt självförtroende blir ju inte bättre av hans kommentarer direkt. Kommentarer som "Utseendet är inte allt", använder han väldigt ofta. Om jag tillexempel varit på gymmet och en tjej gett mig en komplimang för min kropp och jag berättar detta för honom efteråt, så kan han komma med den kommentaren, "Äh utseendet är inte allt". Känns nästan ibland som han vill trycka ner mig?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback