2018-08-15, 15:05
Medlem
Wild.Bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ryktet är att han ska ordna tränarlicens under 2018 och ta över aik under 2019, om jag förstår det rätt.
Var har du hört det? Låter ju passande sett till förloppet tidigare och det är ett spännande tränarnamn men det är inte nåt som bara kommit ur tomma intet just för att det råkar passa lite?

Vore kul om det stämde.
2018-08-15, 15:39
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ryktet är att han ska ordna tränarlicens under 2018 och ta över aik under 2019, om jag förstår det rätt.

Tror mer på Nebojsa som näste tränare. Samtliga våra tränare sedan vi åkte ur 04 har varit fostrade i klubben eller i samarbetsklubbar borträknat Miller som var nån typ av panikvärvning. Norling, Stahre, Alm, Norling och Nebojsa går karriärsmässigt i deras fotspår.

Men Mellberg kan absolut vara ett spår då han har historik i klubben.
2018-08-15, 16:07
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Toppklubbarna Djurgården och AIK åkte ur andra kvalomgången till Europa League mot motståndare från Ukaraina och Danmark. Ingen av dessa 2 ligor är väl nämnvärt så mycket bättre än Allsvenskan?
Och då kom dessa 2 lag in andra omgång utan att behöva spela första omgången.
Men du kanske ser den Danska och Ungerska ligan som 2 toppligor i Europa?
Häcken åkte iaf ur mot ett topp/mittenlag från en toppliga i Europa, så där är det inget att snacka om.

Malmö FF åkte ur mot en Ungerskt lag. Den Ungerska ligan är väl inte heller en toppliga i Europa?
Att alla Allsvenska lag åker ut i "första" omgången visar väl ingen styrka? Iaf inte enligt mig.

Var nämner jag att AIK spelar tråkigt?

Men det gör väl jävligt ont att vinna Allsvenskan mot ett icke motstånd nu när MFF floppat.
Med din logik så borde Häcken som vann med 5-0 mot Dif alltså jogga hem ukrainska ligan eftersom ett ukrainskt topplag bara vann med ett mål över två matcher. Och Vidi slog ut Ludogorets i omgången innan man slog ut Malmö på bortamål utan att lyckas vinna på två möten.

Du har inga belägg för dina trista påståenden så släpp det där skitsnacket nu.
2018-08-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Varför är EL kval någon sorts benchmark på hur bra allsvenskan är i år? Två matcher över två veckor ska alltså vara någon sorts index för en liga som spelas över flera månader.

Nu är ju inte allsvenskan över för i år så att det skulle vara ett icke motstånd är ju bara dravel från någon identitetslös hockeymupp.
Haha. Jag förstår att det svider efter att ha haft en galge i röven.
Så du menar att AIK, Djurgården och Malmö varit typ nedtränade eller inte har bryt sig så mycket över spel i Europa?
Du ska lag från skitländer och skit ligor ha en eloge för att dom tar spel i Europ seriöst.
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Tror mer på Nebojsa som näste tränare. Samtliga våra tränare sedan vi åkte ur 04 har varit fostrade i klubben eller i samarbetsklubbar borträknat Miller som var nån typ av panikvärvning. Norling, Stahre, Alm, Norling och Nebojsa går karriärsmässigt i deras fotspår.

Men Mellberg kan absolut vara ett spår då han har historik i klubben.
Kul med en Djurgårdare som tränare i AIK
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Med din logik så borde Häcken som vann med 5-0 mot Dif alltså jogga hem ukrainska ligan eftersom ett ukrainskt topplag bara vann med ett mål över två matcher. Och Vidi slog ut Ludogorets i omgången innan man slog ut Malmö på bortamål utan att lyckas vinna på två möten.

Du har inga belägg för dina trista påståenden så släpp det där skitsnacket nu.
Absolut borde dom jogga hem den ligan, med endast 5 man på planen.
Jag vet att det svider att AIK bara kan vinna sitt guld efter att man inte mött på ett motstånd. För seriös så kan du väl inte räkna pundarna från söder eller ett kasst Djurgården var värdiga motstånadare!
2018-08-15, 17:05
Medlem
Citat:
Så du menar att AIK, Djurgården och Malmö varit typ nedtränade eller inte har bryt sig så mycket över spel i Europa?
Du ska lag från skitländer och skit ligor ha en eloge för att dom tar spel i Europ seriöst.

Jag vet att det svider att AIK bara kan vinna sitt guld efter att man inte mött på ett motstånd. För seriös så kan du väl inte räkna pundarna från söder eller ett kasst Djurgården var värdiga motstånadare!
Håller du på något lag i Sverige eller hatar du bara svenska lag generellt?
2018-08-15, 17:14
Medlem
Citat:

Bara HIF & MFF & i viss mån Elfsborg som har mentaliteten att hävda sig i Europa. Stockholmslagen åker alltid ut så fort de lottas mot något irländskt mittenlag eller ngt norskt obskyrt sunkgäng. Lika barn leka bäst, sluta skicka ut sthm i europa där ni skämmer ut sverige och försämrar rankingen
2018-08-15, 17:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Håller du på något lag i Sverige eller hatar du bara svenska lag generellt?

Tror han är blåvit, så kan förstå att humöret inte är på topp där just nu.

Tror Gbg har för många räddningsplankor och lite för bra lag för att ryka helt ärligt...om nu inte självförtroendet fuckas upp TOTALT de sista matcherna...
2018-08-15, 17:40
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Bara HIF & MFF & i viss mån Elfsborg som har mentaliteten att hävda sig i Europa. Stockholmslagen åker alltid ut så fort de lottas mot något irländskt mittenlag eller ngt norskt obskyrt sunkgäng. Lika barn leka bäst, sluta skicka ut sthm i europa där ni skämmer ut sverige och försämrar rankingen
Elfsborg? Var inte deras enda "framgång" ett EL-spel samtidigt som AIK? Så vad skiljer då Elfsborg från resten? Och Helsingborg har väl inte heller lyckats särskilt mycket bättre än AIK? Att blanda in två skitklubbar på dekis, den ena på väg ut ur högsta divisionen och den andra spelar redan i Superettan, med MFF krävs det nog en helsingborgare för att göra.

Bajen vann dessutom Intertoto-cupen 2007
2018-08-15, 18:11
Medlem
Citat:
Tror han är blåvit, så kan förstå att humöret inte är på topp där just nu.

Tror Gbg har för många räddningsplankor och lite för bra lag för att ryka helt ärligt...om nu inte självförtroendet fuckas upp TOTALT de sista matcherna...
Hade också för mig det men han han har förnekat det.

Visst att stolthet av förståeliga skäl inte existerar på baksidan men känns skumt att förneka att han håller på Blåvitt, om han nu gör det.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2018-08-15 kl. 18:15.
2018-08-15, 18:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hade också för mig det men han han har förnekat det.

Visst att stolthet av förståeliga skäl inte existerar på baksidan men känns skumt att förneka att han håller på Blåvitt, om han nu gör det.

Jag tror inte att han håller på Sthlmslag. Jag har för mig att håller på ett mindre lokalt lag.
2018-08-15, 20:00
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Elfsborg? Var inte deras enda "framgång" ett EL-spel samtidigt som AIK? Så vad skiljer då Elfsborg från resten? Och Helsingborg har väl inte heller lyckats särskilt mycket bättre än AIK? Att blanda in två skitklubbar på dekis, den ena på väg ut ur högsta divisionen och den andra spelar redan i Superettan, med MFF krävs det nog en helsingborgare för att göra.

Bajen vann dessutom Intertoto-cupen 2007

Bajen har inte vunnit Intertoto-cupen?
2018-08-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Bajen har inte vunnit Intertoto-cupen?
Jo, vi och tio andra lag "vann" den och kvalificerade oss på så vis till Uefa cupen.

Svensk fotbolls största ögonblick är VM-silvret '58, Blåvitts Uefa cup-seger '82 och vår Intertoto-dominans '07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in