2018-08-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Dig också uppenbarligen då jag aldrig sett en mer butthurt göteborgsloser. Förutom klubben självt då..

Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Håller på ifk g i fotboll, hatar frölunda i hockeyn, där det är bik karlskoga bofors och kaffeklubben som gäller. Loser kanske han är, men han har bara lite otur i sitt liv.
Håller inte på IFK. Men det fråntar inte att AIKare gillar att vara i röven och gräva och att årets allsvenska är det sämsta någonsin.
2018-08-15, 07:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Därför vi får be till alla gudarna att han håller nu.

Håller dock med om att han kan vara jopker tills dess att han har förmåga att spela 90, eller närmare 90.

BELIEVE!

Givetvis HOPPAS jag att han kommer hålla för 90minuter vecka in och vecka ut, killen är ju ung än (eller så börjar jag bli alltför gammal) så framtiden finns ju där.
En hel Paka som spelar under en-två säsonger med långt kontrakt kan ge goa intäkter med.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Uppdagades det någonsin varför Mellberg hoppade av BP?
Tidsmässigt gör ju att det kändes suspekt, framförallt eftersom han heller inte hoppat på något annat jobb.

Han tränade ett BP-lag under Gothia cup iaf även om det givetvis inte är att betrakta som något tungt jobb men det kan ju tyda på att han fick sparken men hade lönen kvar och fick "andra uppgifter inom klubben".

Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Paka måste väl ändå få tid att anpassa sej till det allsvenska tempot. Det gör man inte på tjugominutersinhopp, däremot genom att spela från start och succesivt orka mer och mer.

Att på förhand ha gjort ett garanterat byte är aldrig bra. Då är du begränsad till endast två byten av taktiska skäl, i många matcher måste iaf en spelar ut p.g.a. nån smäll varvid du om du startar med en spelare som garanterat måste bytas ut är begränsad till endast ett byte. Det är självklart inte bra.

Återigen, jag hoppas verkligen Paka kan spela 90min varje match men vi ska skynda långsamt och då är det bättre med inhopp.
2018-08-15, 08:55
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Håller inte på IFK. Men det fråntar inte att AIKare gillar att vara i röven och gräva och att årets allsvenska är det sämsta någonsin.
Vad baserar du det på? En jävla massa skitsnack om att det skulle vara den sämsta Allsvenskan någonsin. Att Östersund som slog ut Hertha Berlin och Galatasaray bland annat inte vinner guld talar snarare för motsatsen. Samma med att Malmö som ändå slagit ut några hyfsade klubbar i Europa de senaste åren totalfloppar. Du får gärna utveckla ditt korkade påstående så det åtminstone kan få lite substans och inte bara vara helt taget ur luften för att förminska toppklubbarna i årets allsvenska.
2018-08-15, 09:05
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Detta måste var tidernas sämsta Allsvenska någonsin. AIK tar hem guldet utan att han någon riktig motståndare, Hammarby ligger 2:a och GIF Sundsvall 7:a

AIK, Häcken och Djurgården redan utslagan i EL kvalet och Malmö kanske ur CL kvalet ikväll.

Och då kan man undra hur jävla dåliga IFK är?

Tvärtom skulle jag säga att det är en av de bättre säsongerna av Allsvenskan. Eller i vilket fall har toppen varit starkare än tidigare. Kanske att det är den mest skiktade säsongen på ett bra tag.

Att aik inte varit bra är såklart rent bullshit. Bara för att man inte spelar fartfyllt betyder det inte att man varit dåliga. 11-6-0 går liksom inte att snacka bort, hur jävla tråkigt eller osympatiskt de än må framställas som.

Bakom finns Bajen, Peking och ÖFK som står för mer framåtlutad fotboll och som gjort det ruggigt bra (ÖFK med ett EL-äventyr i bagaget). Bakom dem finns regerande seriemästarna mff, cupmästarna dif samt ett Häcken som borde få ut så galet mycket mer av den trupp man har. Och att det skulle vara ett svaghetstecken att gif ligger där de ligger är bullshit det också.
2018-08-15, 10:14
Medlem
Shuyins avatar
Varför odlas myten om att "AIK spelar tråkigt" och "Bajen spelar roligt"? Det stämmer ju inte när man tittar till antal skott, mål etc.

Hammarby hade inte ett skott på mål (!) i senaste matchen. Vad som är "rolig fotboll" är ju givetvis subjektivt, men jag tycker att diskussionen är jäkligt snedvriden.
2018-08-15, 11:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Varför odlas myten om att "AIK spelar tråkigt" och "Bajen spelar roligt"? Det stämmer ju inte när man tittar till antal skott, mål etc.

Hammarby hade inte ett skott på mål (!) i senaste matchen. Vad som är "rolig fotboll" är ju givetvis subjektivt, men jag tycker att diskussionen är jäkligt snedvriden.

Får instämma om det lite faktiskt. Vi har också fler 0-0-matcher än er plus en torsk där vi blivit nollade.

Givetvis blir ju bajare extra subjektiva och känslostyrda när det är aik som är största konkurrenten i år, men jag tror mycket grundar sig i den defensiva hållning aik hade i derbyt i våras och att man spelar med mindre risk än övriga topplag.

Har säkert nämnt det tidigare, men min uppfattning är att aik och Bajen visar prov på samma styrkeförhållande från match till match. Om aik exempelvis skapar 6 farliga chanser och släpper till 1 i en genomsnittsmatch kanske Bajen skapar 10 och släpper till 5. Grovt förenklat och uppskattat såklart.
2018-08-15, 12:09
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Får instämma om det lite faktiskt. Vi har också fler 0-0-matcher än er plus en torsk där vi blivit nollade.

Givetvis blir ju bajare extra subjektiva och känslostyrda när det är aik som är största konkurrenten i år, men jag tror mycket grundar sig i den defensiva hållning aik hade i derbyt i våras och att man spelar med mindre risk än övriga topplag.

Har säkert nämnt det tidigare, men min uppfattning är att aik och Bajen visar prov på samma styrkeförhållande från match till match. Om aik exempelvis skapar 6 farliga chanser och släpper till 1 i en genomsnittsmatch kanske Bajen skapar 10 och släpper till 5. Grovt förenklat och uppskattat såklart.

Min något enkla gissning är att många Bajare inte har sett så mycket andra matcher med AIK än just den, och i just den matchen var det ju väldigt lågt och tajt spel - av rent taktiska skäl skall sägas.

Sen har AIKs spel sett lite krampaktigt ut i vissa matcher men vi har ju haft EL-spel samtidigt, vilket Hammarby inte har haft. Inget lag spelar bra fotboll i alla matcher heller, nåväl behövde få ur mig lite rant .
2018-08-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Tycker ändå även om AIK är obesegrade att dom inte är så värst bra. MFF har möjlighet att göra det omöjliga och ta igen poängtapet och komma ikapp AIK.

Jag tycker att årets AIK är ett ganska så typiskt AIK-lag, dvs väldigt stabila med AS kanske bästa defensiv kryddat med några bra lirare, t ex Bajen-snubben på mittfältet.

Med det sagt, spelschemat dom har kvar är intressant med möten mot alla lagen som möjligtvis kan utmana dom i år så visst kan det hända en hel del men jag tror dom kommer ha en ganska hyfsad poängskörd i dessa, skulle inte förvåna mig om MFF avancerar några placeringar men upp till Gnaget är avståndet alldeles för stort, so put that right out of your mind.

Derbymatchen mot Bajen är väl kanske den enskilt viktigaste framöver, jag tror inte Solna tappar poäng mot BP, TFF eller Skärgårdslaget, skulle dom torska mot Peking samtidigt som Bajen går rent(tror jag dock inte) så är det väl 1 poäng som skiljer, skulle Bajen tappa poäng i någon av matcherna fram till det derbyt samtidigt som dom förlorar på Friends så tror jag dom kommer få svårt att komma igen.

Det hade varit kul om vi kunde sätta krokben för AIK i vårt möte på GU, men det blir en svår uppgift att lösa i år även om jag hoppas vi kan få lite mer stabilitet i spelet framöver och sluta vika ner oss så fort vi får ett mål mot oss.
2018-08-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vad baserar du det på? En jävla massa skitsnack om att det skulle vara den sämsta Allsvenskan någonsin. Att Östersund som slog ut Hertha Berlin och Galatasaray bland annat inte vinner guld talar snarare för motsatsen. Samma med att Malmö som ändå slagit ut några hyfsade klubbar i Europa de senaste åren totalfloppar. Du får gärna utveckla ditt korkade påstående så det åtminstone kan få lite substans och inte bara vara helt taget ur luften för att förminska toppklubbarna i årets allsvenska.
Toppklubbarna Djurgården och AIK åkte ur andra kvalomgången till Europa League mot motståndare från Ukaraina och Danmark. Ingen av dessa 2 ligor är väl nämnvärt så mycket bättre än Allsvenskan?
Och då kom dessa 2 lag in andra omgång utan att behöva spela första omgången.
Men du kanske ser den Danska och Ungerska ligan som 2 toppligor i Europa?
Häcken åkte iaf ur mot ett topp/mittenlag från en toppliga i Europa, så där är det inget att snacka om.

Malmö FF åkte ur mot en Ungerskt lag. Den Ungerska ligan är väl inte heller en toppliga i Europa?
Att alla Allsvenska lag åker ut i "första" omgången visar väl ingen styrka? Iaf inte enligt mig.
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tvärtom skulle jag säga att det är en av de bättre säsongerna av Allsvenskan. Eller i vilket fall har toppen varit starkare än tidigare. Kanske att det är den mest skiktade säsongen på ett bra tag.

Att aik inte varit bra är såklart rent bullshit. Bara för att man inte spelar fartfyllt betyder det inte att man varit dåliga. 11-6-0 går liksom inte att snacka bort, hur jävla tråkigt eller osympatiskt de än må framställas som.

Bakom finns Bajen, Peking och ÖFK som står för mer framåtlutad fotboll och som gjort det ruggigt bra (ÖFK med ett EL-äventyr i bagaget). Bakom dem finns regerande seriemästarna mff, cupmästarna dif samt ett Häcken som borde få ut så galet mycket mer av den trupp man har. Och att det skulle vara ett svaghetstecken att gif ligger där de ligger är bullshit det också.
Var nämner jag att AIK spelar tråkigt?

Men det gör väl jävligt ont att vinna Allsvenskan mot ett icke motstånd nu när MFF floppat.
2018-08-15, 13:11
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Toppklubbarna Djurgården och AIK åkte ur andra kvalomgången till Europa League mot motståndare från Ukaraina och Danmark. Ingen av dessa 2 ligor är väl nämnvärt så mycket bättre än Allsvenskan?
Häcken åkte iaf ur mot ett topp/mittenlag från en toppliga i Europa, så där är det inget att snacka om.

Malmö FF åkte ur mot en Ungerskt lag. Den Ungerska ligan är väl inte heller en toppliga i Europa?
Att alla Allsvenska lag åker ut i "första" omgången visar väl ingen styrka? Iaf inte enligt mig.

Men det gör väl jävligt ont att vinna Allsvenskan mot ett icke motstånd nu när MFF floppat.

Skrev jag att du menade det?
2018-08-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Givetvis HOPPAS jag att han kommer hålla för 90minuter vecka in och vecka ut, killen är ju ung än (eller så börjar jag bli alltför gammal) så framtiden finns ju där.
En hel Paka som spelar under en-två säsonger med långt kontrakt kan ge goa intäkter med.

Jo det förstår jag hehe... den senaste incidenten var väl en stressfraktur men jag antar/hoppas att dom låter honom spela nu pga att den medicinska statusen är 100 % och att det bara är flåset som saknas. Ja ung är han definitivt, han är född i December precis som moi så han blir väl 22 nu i år, så det är några år kvar tills han skall vara på sin peak. Det är bara att hålla tummarna att han pallar.

Lite kuriosa, men när han skulle göra sin första operation 2016 fick han en videohälsning från Dembele, som Spurs sympatisör måste jag säga att det var rätt cool, skall man hålla på något annat lag, eller ha ett "andralag", så är det ju Spurs(Torbjörns favoritlag med).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-08-15 kl. 13:15.
2018-08-15, 14:12
Medlem
Commissarys avatar
Citat:

Varför är EL kval någon sorts benchmark på hur bra allsvenskan är i år? Två matcher över två veckor ska alltså vara någon sorts index för en liga som spelas över flera månader.

Nu är ju inte allsvenskan över för i år så att det skulle vara ett icke motstånd är ju bara dravel från någon identitetslös hockeymupp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in