2018-08-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Skärp dig nu !
Det här var ngt av det mest verklighetsfrånvända jag läst ”Ingen utom godkänd kommer in till deras områden och vill något”
Går du ens utanför dörren på dag eller kväll ?

Att köpa droger går tydligen bra, så varför skulle det inte gå att få nån bil uppbränd ?

Enligt en artikel i Expressen/Kvällsposten, så köper Malmös rika överklassungdomar knark av "knarklangar-kidsen" genom att de senare kommer hem till de rika ungdomarnas villor med knarket, allt för att de rika ungdomarna inte ska behöva utsätta sig för risker genom att åka till knarklangarnas bostadsområden.

Jag orkar inte leta fram länk nu, så du får googla.
Citera
2018-08-15, 15:45
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur kan man gå väldigt mycket plus genom att ha en massa narkomaner i landet? Det kostar pengar att ha knarkande medborgare och det orsakar lidande, inte bara för dom själva utan även för familj, vänner och hela samhället.

Det kostar ju lika mycket idag eller hur? Så den kostnaden lär inte öka, tvärtom lär den minska. Detta finns det exempel på. Lite av pengarna kan gå till rehabilitering av missbrukare, resten är ren vinst jämfört med hur vi har det idag.

Man måste nästan spela dum för att inte förstå hur mycket pengar detta skulle generera istället för som idag.
Citera
2018-08-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vilken jävla skittråd med all bullshit och desinformation. En massa malande om allt annat än just brottet och MGM. Slödder från orten är självklara kandidater och allt annat är bara foliehatt-teorier.

orten? Vilket ort? Precisera tack.
Citera
2018-08-15, 15:57
Medlem
Utflyttads avatar
Sverigebilden, den så viktiga Sverigebilden!
Hur small vår eminenta regering hantera detta?

https://www.bbc.com/news/world-europe-45181321

https://edition.cnn.com/2018/08/14/europe/sweden-cars-burned-intl/index.html

https://www.news.com.au/world/europe/dozens-of-cars-set-on-fire-in-coordinated-arson-attack-in-gothenburg-sweden/news-story/ffeecdafd05626a3587405e28fac4f2e

Kanske det går att skicka några ministrar på en rundresa för att balansera den eventuella knäck som Sverigebilden kanske har fått?

Ministrarna kan väl i alla fall skriva några insändare till tidningarna?
Citera
2018-08-15, 16:01
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Om inte Elin Ersson är i Istanbul och lyckas stoppa flighten...
Elin lär snabbt som ögat bli omhändertagen av turkisk polis och få minst fem års fängelse utifall att....
Citera
2018-08-15, 16:01
Medlem
Fotbollspucks avatar
Jag brukar vara rätt hyfsad på att söka på internetz men kan vare sig hitta bildmaterial eller någon som helst rapportering om brand i någon lägenhet.
Det enda som finns är den där papinik som själv ser ut som en ortenkrigare och sen en äldre dam som i ett mobilinspelat klipp säger något i stil med " visst brann det även i en lägenhet, visst gjorde det de? "

Så den där lägenhetsbranden kan avskrivas helt, rapporteringen borde varit massiv både från privatpersoner och massmedia!
Citera
2018-08-15, 16:03
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Flygplanet TK1799 från Turkiet landar på Landvetter ca. 17.43 i em, finns någon på plats med bra teleobjektiv
Och kan ta ett paparazzi foto på hemvändaren, även hans närmaste vänner bör vänta ,kan va bra ha foto även på dom för polisen
Jag har svårt att tro att hans närmaste vänner kommer att få träffa honom där. Möjligtvis en advokat.
Förmodligen kommer polisbevakningen att vara extra stor.
Citera
2018-08-15, 16:03
Medlem
Realisten73s avatar
Häng ut blattarna med namn och bild omgående.
Citera
2018-08-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Riktigt så är det inte. Jag har själv bott i ett "nogo" område men det är inte direkt vaktposter man måste ta sig förbi. En klar majoritet som rör sig där är människor som inte är kriminella och deras bekanta. Många bidragstagare och dagdrivare såklart, men inte att de springer runt med vapen eller säljer knark.

Det handlar också helt extremt mycket om hur mycket bostadsrätter vs hyresrätter det är. Generellt så gäller förhållandet att ju fler bostadsrätter ju mindre problem i förorterna.

Jag bodde i Kista ett antal år och trivdes mycket bra där, inga problem alls även om man tydligt märkte att andra svenskar hade massvis fördomar om Kista, dock så är skillnaden mot närliggande Husby, Akalla, Tensta & Rinkeby helt extremt stor . Ibland buntas tex Husby och Akalla ihop med Kista vilket oftast blir jäkligt fel och enormt missvisande.... (även i Akalla finns dock fräscha radhusområden med en hel del svenskar.) Kista har närhet till Universitet, massvis arbetsplatser, natur (Järvafältet och helt fantastiska Ursviksskogen), en toppmodern galleria och bra kommunikationer (närhet till t-bana, pendeltåg, E18, E4 etc), helt otroligt bekvämt boende får man, ishall och simhall finns i Husby om man vågar sig dit.

Så länge som man inte är livrädd för mångkultur och människor från hela världen tror jag många skulle trivas överraskande bra i Kista. Kista har väl sakta men säkert kommit att bli en randförort, en medelklassförort dit många invandrare sökt sig från kringliggande problemförorter, det är mest bostadsrätter och inte så många hyresrätter, väldigt många svenskar har dock tyvärr flyttat, lite osäker på procentandel svenskar vs invandrare i enbart Kista nu (ej medräknat omkringliggande områden), kanske 60-40 (ca 60% invandrare). I Kista tycker jag också att arkitekturen är helt ok (hyfsad) i jämförelse med många klassiska miljonprogram betongförorter, alla hus ser ju varje fall inte exakt likadana ut.
Senast redigerad av mastodon111 2018-08-15 kl. 16:12.
Citera
2018-08-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag erkänner att jag hårddrog det, men det är ett känt problem att det är svårt att få folk att tala i de här områdena.

Jag kan även tänka mig att polisens mjukare taktik med dialogpoliser har förändrat attityden. Jag tillhör inte dem som vill se hårdare tag utan tvärt om tycker jag inte att polisen skall lägga sig i det som händer i orten. Folket som bor där blir provocerade när polisen ingriper. Det har vi bland annat sett i Husby.

Att de blir provocerade rättfärdigar inte deras beteenden. Som sagt vi talar olika språk då jag ser polisens roll som att förebygga och gripa människor för brott. Du vill att polisen ska anpassa sig efter kriminella.
Citera
2018-08-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
LOL varför flög de hit honom?

Haha tänker mig att de är för att han begick brottet hära.. Har du andra teorier?:P
Citera
2018-08-15, 16:07
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Är det någon som köper min teori om att det här var en riktad attack mot en person eller mot ett gäng!?
Nej. Inga sådana teorier har förekommit. "Det är mot staten" har någon skrivit att de sagt när de förflyttat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in