2018-08-15, 14:59
Medlem
prominentens avatar
Tack - den eller i morgon kan man anta.

Citat:
Ursprungligen postat av xteam
Turkish Airlines TK1799 från Istanbul är lite försenad och förväntas landa på Landvetter 17:35 idag (Ursprunligt 17:10).

Är väl inte otänkbart att det är den kärran han kommer med.

//X
Citera
2018-08-15, 15:00
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Det är ju inte alls OT ditt jävla retard. Skrev ju till och med varför jag svarade som jag gjorde. P.g.a. partiet droger som tagits i beslag nån dag innan.
Du skrev också själv att det inte är klarlagt att det är relaterat till detta. Oaktat detta gör jag för egen del bedömningen att legaliseringsfrågan förs bäst i andra forumdelar.

Citat:
Ni vill inte lösa detta. Ni vill bara ha våld. Fine.
Självklart vill vi lösa detta. Våld är inget självändamål, men efter decennier av misslyckanden genom batikhäxeri är det dags för något nytt. Vi ska skoningslöst kräva resultat.
Citera
2018-08-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Trams. I vilka länder menar du att det skulle ha funkat? Naiv eller vad?

Det finns ingen genväg. Det är bara avkriminalisera som fungerar. Detta finns det däremot många lyckade exempel på.

Alla som är emot avkriminalisering stödjer direkt dessa bilbränder!

Sen är det inte bara invandrare som bor i utsatta områden. Finns gott om svenskar som lever i misär utan hopp.

Behandlar man sin befolkning som skit så kan det bara sluta på ett sätt.

Avkriminalisera droger menar du eller vad syftar du på?
Citera
2018-08-15, 15:04
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Nä det syns inte att folk flyttar sina bilar men det sägs så i tråden och det tog väldigt lång tid
De fick härja fritt ganska länge
Der borde väl finnas ett antal poliser i Göteborg där de kan åka på lite olika saker
Äh! Visst kan de.... vilket skitsnack
Det hade kanske någon anledning men de visar sig inte och killarna får hålla på
Nu verkade de ju ha lite koll på vilka de var eftersom de stoppade honom som tog planet till Turkiet

Han var redan i Turkiet när de tog honom. Så allt snack om att det var SD eller högerextremister är bullshit. Man hör till och med på klippen att de talar med grov brytning.
Citera
Medlem
Om man lyckas sy ihop åtal (inte troligt) borde väl närheten till träd, träplank, hus och gräs tas i beaktande - och att göra såhär tätt inpå torraste sommaren i mannaminne, dessutom i tätort, det borde ge riktigt tunga fängelsestraff, i den bästa av världar.

Totalt asocialt, närmast sjukligt beteende.

Men det kommer inte att hända nånting.

Ju grövre brott och ju större pöbelhopar, desto lugnare poliser, som "iakttar".

Att de nypt ett par misstänkta var ju en trevlig överraskning.
Citera
Medlem
Dom kidsen du nämner känner knappt någon utanför sin egen stad.
Så det krävs lite plannering för att få till detta på olika orter.

Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Men skojar du? så jävla mycket planerimg är det inte. Det krävs ett snapchat/wickrr meddelande så kan de göra detta ett par timmar senare. Såna här kids hänger ofta med varandra hela dagarna, de känner sig inte som en del av samhället och det gör dem arga. De har samhället plus att de inte förstår konsekvenserna av deras agerande.

Du har inga som helst bevis för att det är någon annan än förortsungar som ställt till med detta. Du vill att det ska vara så, så vilka uppgifter som än kommer ut kommer du vrida och vända på så de matchar din skeva världsbild. Du är en av anledningarna till att vanligt folk mer och mer tar avstånd från vänstern.
Citera
2018-08-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Polisen har gått ut med att det är främst ''observation'' som gäller när det handlar om situationer som denna för att förhindra ''eskalering'', varför de utövar en så pass katastrofalt undfallande strategi som snarare triggar ''kaozarna'' ytterligare kan man fundera över men att de går under en skräddarsydd lagstiftning pga sitt ''utanförskap'', ''utsatthet'' och sin etnicitet är smärtsamt tydlig.
Det låter ju exakt som Chamberlains eftergiftspolitik.

Dvs när de demokratiska ledarna gav efter för Hitlers krav och därmed möjliggjorde andra världskriget.
Citera
2018-08-15, 15:07
Medlem
MartinStLouiss avatar
Vore det inte bra om tidningarna gick ut med bild på bilbrännarna?
Citera
2018-08-15, 15:08
Medlem
Vilken jävla skittråd med all bullshit och desinformation. En massa malande om allt annat än just brottet och MGM. Slödder från orten är självklara kandidater och allt annat är bara foliehatt-teorier.
Citera
2018-08-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Vore det inte bra om tidningarna gick ut med bild på bilbrännarna?

Fast, det är väl inte jättevanligt att man kastar ut namn, adress och ansikte på personer som inte är DÖMDA för brott?

Varför är den här blurrad tillexempel?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...ed-baseballtra

Varför outas inte politikers namn?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...domd-for-brott

Eller hans namn?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ch-de-som-dott

JAG tror att det görs för att det inte ska skapas mer kaos än vad det är, och att privatpersoner inte ska ta saken i egna händer.
Då har vi anarki till slut, och då blir det kaos, mer kaos än vad det är just nu.

Men vad vet jag, en vanlig statsanställd knegare.
Citera
2018-08-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Klart att detta gynnar vänstern!

Om man inte får tag på förövare eller om att saken faller till att bli suspekt så kommer det att pekas på krafter som underminerar Sverige=Socialdemokratin. Vem som helst ser ju att utförandet hintar till en undercover aktion.

Varken vänstern eller gangsterledarna vill se SD vid regeringsmakten.

Så du pekar alltså ut SD som misstänkta för att ha organiserat en massa bilbränder enbart därför att SD kan gynnas av bilbränderna?

Då hoppas jag att du pekar ut MP som misstänkta för att startat några av sommarens skogsbränder. MP gynnas ju definitivt av dessa.
Citera
2018-08-15, 15:12
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Du skrev också själv att det inte är klarlagt att det är relaterat till detta. Oaktat detta gör jag för egen del bedömningen att legaliseringsfrågan förs bäst i andra forumdelar.

Självklart vill vi lösa detta. Våld är inget självändamål, men efter decennier av misslyckanden genom batikhäxeri är det dags för något nytt. Vi ska skoningslöst kräva resultat.

Det är inte klarlagt.. de andra teorierna låter dock inte jätte realistiska enligt mig. Men jag vet inte så jag kan ha fel.

Ja men om det är dags för något nytt, varför förespråkar du samma linje som dagens nuvarande politiker?

Att bara tala straff och hårdare tag är ju exakt de vi hör från dagens politiker.

Jag har svårt att tro att något skulle vara mer effektivt än att avkriminalisera droger.
Klart det inte löser alla problem. Jag är för andra åtgärder..men när det kommer till utanförskap och parallella ekonomier i vårt samhälle så är det ju inget snack om saken att det hade varit väldigt kraftfullt.

Sen är det även en fråga för de personer som köper droger. Vill ni att era barn ska åka in till förorterna och köpa droger på ett så osäkert sätt? Hur många har skadats vid dessa tillfällen?

Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Avkriminalisera droger menar du eller vad syftar du på?

Ja. Jag var otydlig. Menar givetvis avkriminalisering av droger så att köpare inte behöver vara rädda/drabbas av våld, för att stoppa utanförskapet, för att spara enorma resurser och antagligen istället gå väldigt mycket plus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in