2018-08-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRRA
Dom kidsen du nämner känner knappt någon utanför sin egen stad.
Så det krävs lite plannering för att få till detta på olika orter.
Självklart känner de till, eller åtminstonde kan få tag i, ungar i samma ålder i städer brevid sin egen. Om det är planerat av andra så kan man väl misstänka att det är folk omkring den gripne 21 åringen och att detta var för att markera mot polis som varit framgångsrika i sommar.

Att säga att sd/nmr har planerat detta bara för att det hände på platser som ligger ett par mil ifrån varandra är att gripa efter halmstrån.
Citera
2018-08-15, 15:36
Medlem
Flygplanet TK1799 från Turkiet landar på Landvetter ca. 17.43 i em, finns någon på plats med bra teleobjektiv
Och kan ta ett paparazzi foto på hemvändaren, även hans närmaste vänner bör vänta ,kan va bra ha foto även på dom för polisen
Citera
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jag tog upp det här med lägenhetsbranden här i tråden redan igår.
Bad om bekräftelse av någon som vet mer eller kanske bor där,men ingen bekräftelse har inkommit.

Jag tycker det är oklart vad det är som brinner på Papiniks video.
Någon mästerfotograf är han ju definitivt inte..

Som sagt jag var rejält sen inte satt mig alls utan bara sett några videos på tuben och nyhetssidor.
Papinik ska kolla, ja det var samma video som jag såg, ja det är otydligt vad som brinner men jag antar att han ser bra mycket bättre med sina ögon en det vi får se filmat.
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-08-15 kl. 15:39.
Citera
Medlem
Löfven intervjuas av norges största tidning VG ang bränderna och valet:

Citat:
Sverigedemokraterna tycker inte muslimer är "ordentlige"

– De vil ta bort velferden og sier at samer og muslimer ikke er ordentlige svensker eller mennesker. De spiller på kløftene og utryggheten i samfunnet, sier Löfven til VG.

https://www.vg.no/

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XwQ2Px/lofven-til-vg-om-sverigedemokraterna-mener-muslimer-ikke-er-ordentlige-mennesker
Citera
2018-08-15, 15:37
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Det är inte klarlagt.. de andra teorierna låter dock inte jätte realistiska enligt mig. Men jag vet inte så jag kan ha fel.

Ja men om det är dags för något nytt, varför förespråkar du samma linje som dagens nuvarande politiker?

Att bara tala straff och hårdare tag är ju exakt de vi hör från dagens politiker.

Jag har svårt att tro att något skulle vara mer effektivt än att avkriminalisera droger.
Klart det inte löser alla problem. Jag är för andra åtgärder..men när det kommer till utanförskap och parallella ekonomier i vårt samhälle så är det ju inget snack om saken att det hade varit väldigt kraftfullt.

Sen är det även en fråga för de personer som köper droger. Vill ni att era barn ska åka in till förorterna och köpa droger på ett så osäkert sätt? Hur många har skadats vid dessa tillfällen?

Ja. Jag var otydlig. Menar givetvis avkriminalisering av droger så att köpare inte behöver vara rädda/drabbas av våld, för att stoppa utanförskapet, för att spara enorma resurser och antagligen istället gå väldigt mycket plus.

Ett realistiskt land att titta på, med lite större invånarantal änSverige, är Portugal.
Där bränner ingen bilar och brottsligheten ligger generellt långt under våra trots på pappret betydligt sämre socioekonomiska faktorer.

När det gäller integration så är Portugal det andra bästa landet i världen på att integrera invandrare. Detta beror till stor del på att de flesta redan kan språket, men det är även lätt för invandrare att få ett jobb i Portugal. Här förväntas man dessutom att ta ett stort eget ansvar då man inte får tillgång till välfärdssystemet förens man kvalificerat sig genom PUT eller medborgarskap som tar 5 resp. 6år och kräver språktest, att man jobbar etc.
Sedan har man kväst en stor del av brottsligheten med legalisering av alla droger.
Portugal har 11 miljoner invånare och år 2017 anmäldes 341,950 tusen brott. Sverige har 10 miljoner invånare och år 2017 anmäldes drygt 1.5 miljoner brott. Portugal är de facto ett av de tryggaste länderna i världen, brott mot person är ovanligt och 408 våldtäkter anmäldes 2017.

Man har i princip tagit liberala metoder som för ögat ser mjuka ut men är stenhårda för parasiter och kriminella.

Tyvärr är det knappast applicerbart för detta problem. Vi har redan fyllt landet med icke intergrerbara parasiter och legalisering av droger skulle inte fungera här med de skatter vår stat skulle behöva ta för att kompensera för tappet på akoholintäkter skulle fortfarande en enorm svart marknad finnas.

Vi kommer att få leva med denna skit och allt allavarligare utmaningar av staten tills det smäller ordentligt.
Citera
2018-08-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Totalt noll verklighets koll.

Ingen utom godkänd kommer in till deras områden och vill något.
SD och extremhögern är deras absoluta fiende så att det går aldrig.
Dom skiter i ett svenne hen som erbjuder dem tusenlappar då dom drar in stora pengar.
Alla drömmare pröva själva att gå in och söka efter något, vifta till med att ni kan betala.
Ni kommer ut lipandes utan kort, körkort och mobil.
Ni går till polisen som bara står och flinar.
Riktigt så är det inte. Jag har själv bott i ett "nogo" område men det är inte direkt vaktposter man måste ta sig förbi. En klar majoritet som rör sig där är människor som inte är kriminella och deras bekanta. Många bidragstagare och dagdrivare såklart, men inte att de springer runt med vapen eller säljer knark.
Citera
2018-08-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBister
Där jag bor nu är andelen utrikes födda nära noll. Men här åker ungdomarna runt på trimmade mopeder och sparkar sönder brevlådor och skär sönder däck bara för att det är kul. Det är inga invandrarungar som gör sådant här. Svarta kläder kostar pengar. Bensin kostar pengar. Att det är någon som betalar, är helt klart.

De som tjänar på den här typen av aktiviteter är ultrahögern och SD. Inga andra. Att det INTE sker i riktigt invandrartäta områden, pekar på att de här individerna inte har några ingångar där. Skolstart och knarkgäng går bort för att det var synkroniserat. Det är helt klart betalt och organiserat av någon som inte vet så mycket om hur förortsungar har det. Personligen har jag bott i ett av de här husen, som också är de som finns med på Broder Daniels LP. Det är hur fint som helst men överklassen fattar inte det. Alltså skall det brännas här för att visa hur "samhället faller sönder".

För att få slut på droghandeln måste man gå loss på köparna. För att få slut på SD måste man höja intelligenskvoten, och det går nog inte. Så, det är nog kört i alla fall då. Varsågod. Nu kan högertrollen få sätta igång igen.
Du menar alltså att det mångkulturella samhället hittills visat sig vara en för svensken godartad upplevelse? För att solka ned det goda ryktet så måste någon elda bilar?
Citera
2018-08-15, 15:40
Medlem
Fotbollspucks avatar
Är det någon som köper min teori om att det här var en riktad attack mot en person eller mot ett gäng!?
Citera
2018-08-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minidoozer
Jag bor i närheten, jag gick ut dagen efter för att kolla på bilarna. (Såg allt från min balkong dagen innan). Det kom fram ett vittne och ville prata av sig, denne hade sett några killar i en tunnel en bit därifrån, helt svartklädda UTAN huvor. Dom pratade på utländska och pratade med en kille i 35-40 årsåldern som skrev något sms. Sedan tog dom på sig huvorna och sprang därifrån. (Antagligen brydde de sig inte om vittnet för de var en mycket äldre person). Är dock inte säker på att detta stämmer eller om vittnet är chockad. Men det låter trovärdigt, varför ljuga om sånt...?
Om någon har planerat det förutom de som gjorde det, så är det äldre kriminella. Det skulle inte förvåna mig, de yngre killarna avgudar de äldre och gömmer gärna kokain och vapen för en femhundring och en klapp på axeln.
Citera
2018-08-15, 15:41
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Är det någon som köper min teori om att det här var en riktad attack mot en person eller mot ett gäng!?
Säkert försäkringsbedrägeri.
Citera
2018-08-15, 15:42
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Ett realistiskt land att titta på, med lite större invånarantal änSverige, är Portugal.
Där bränner ingen bilar och brottsligheten ligger generellt långt under våra trots på pappret betydligt sämre socioekonomiska faktorer.

När det gäller integration så är Portugal det andra bästa landet i världen på att integrera invandrare. Detta beror till stor del på att de flesta redan kan språket, men det är även lätt för invandrare att få ett jobb i Portugal. Här förväntas man dessutom att ta ett stort eget ansvar då man inte får tillgång till välfärdssystemet förens man kvalificerat sig genom PUT eller medborgarskap som tar 5 resp. 6år och kräver språktest, att man jobbar etc.
Sedan har man kväst en stor del av brottsligheten med legalisering av alla droger.
Portugal har 11 miljoner invånare och år 2017 anmäldes 341,950 tusen brott. Sverige har 10 miljoner invånare och år 2017 anmäldes drygt 1.5 miljoner brott. Portugal är de facto ett av de tryggaste länderna i världen, brott mot person är ovanligt och 408 våldtäkter anmäldes 2017.

Man har i princip tagit liberala metoder som för ögat ser mjuka ut men är stenhårda för parasiter och kriminella.

Tyvärr är det knappast applicerbart för detta problem. Vi har redan fyllt landet med icke intergrerbara parasiter och legalisering av droger skulle inte fungera här med de skatter vår stat skulle behöva ta för att kompensera för tappet på akoholintäkter skulle fortfarande en enorm svart marknad finnas.

Vi kommer att få leva med denna skit och allt allavarligare utmaningar av staten tills det smäller ordentligt.

Har inga invändningar alls då det du skriver stämmer. Jag tror även det fetmarkerade stämmer. Men jag hoppas ändå på att folket ska vakna inse allt sjuka och sedan enas för att ta tillbaka makten från politikerna. Men är införstådd med att detta är en avlägsen dröm och förbereder mig givetvis på det värsta.
Citera
2018-08-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Kan nästan lova att det kommer sprida sig till övriga Sverige också. Snart börjas det i Rinkeby, Tensta och Husby säkert.

ja tänk när alla kusiner mobiliserar sig i de flesta av Sveriges större städer och kommuner och de gör en samordnad bilbränning, då blir det väl kaos och då ska väl MSB med Eliasson ta över utredning och återanpassning i samhället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in