Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 13:40
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Du tar upp det i nästan varje inlägg. Din strategi från början. Kolla din egen posthistorik.

Det är ingen strategi. Jag pekar bara på det ni själva skriver.

Är du blind? Ser du inte vad som skrivs här inne?
Citera
2018-08-15, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Tisdag 28 aug klockan 12:00 kommer AfS att hålla ett torgmöte i Karlstad.

https://turne.alternativforsverige.se/

Huruvida de har några aktivister eller någon verksamhet i Karlstad vet jag inte. Hör av dig till partiet direkt är mitt tips.

I övrigt har du rätt. Paramilitära stormtrupper kommer att krävas för att få det här landet på rätt köl igen.
Jag är inte bosatt i Värmland men jag åkte igenom länet nyss. Detta är bara något som militären kan lösa.
Citera
2018-08-15, 13:42
Medlem
Urdålig damage-control av Kasselstrand när DN frågar honom: "Sverige brinner och jag har inte tid med Dagens Dumheter"

Varför inte bara kicka ur den här Hagwall ur partiet och be om ursäkt för det han gjorde. Skicka ett brev eller nåt till judiska centralrådet i Sverige och föreningen mot antisemitism där man grovt tar avstånd från allt sånt här med klistermärken med judenäsor.

Som det är nu får partiet en nazzestämpel och lär inte klara 1%-spärren för att få gratis valsedlar 2022.
Citera
2018-08-15, 13:42
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Härligt! Riksdagsspärren är 4 procent och där står det att 5 procent av befolkningen är inbitna antisemiter. Det här kommer gå hur bra som helst.

Ja, ni har en chans. Men då måste ni ju lyckas samla allihop. Ni måste ta alla väljare från NMR, en hel del från sossarna, en del från andra partier, och framförallt ortodoxa muslimer.
Senast redigerad av deadset 2018-08-15 kl. 13:55.
Citera
2018-08-15, 13:44
Medlem
baggebo1s avatar
Ännu en sverigedemokrat som försöker göra grej av det här klistermärket. Ungsvenskarnas ledare:

https://twitter.com/SDTobbe/status/1029690094205251584

De går verkligen igång på det här.
Citera
2018-08-15, 13:58
Medlem
baggebo1s avatar
Enligt en "Christopher Jarnvall" så har AfS förrädare som sitter och representerar dem på Sergels Torg. Utan partiledningens mandat har de suttit och hetsat för att Hagwall ska slängas ut:
Citat:
NB Nyhetsbyrån har sökt Gustav Kasselstrand utan resultat. Vi har även talat med Per Sefastsson, som sitter i partistyrelsen. Denne hade då inte tid att prata men bad oss att mejla frågor, vilket vi gjorde. Något svar har inte erhållits.

Däremot har vi noterat att AfS:s företrädare i deras valstuga på Sergels torg i Stockholm skarpt tar avstånd från Hagwalls förehavanden och tycker att han borde lämna partiet.

Frågan är nu hur AfS-ledningen kommer att agera. Det finns ju uppenbarligen en åsiktsklyfta i partiet vad det gäller antisemitism. Hur hanterar man detta? Vem kommer att petas från AfS?
https://nyhetsbyran.org/2018/08/15/vem-kommer-att-uteslutas-ut-afs/

Det här är anledningen till att man inte ska tillåta projudiska element någonstans i en partiorganisation. Nu väljer de vid första grejen Israel och DN före AfS, och sticker kniven i en av sina egna.

Obehagligt.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-15 kl. 14:03.
Citera
2018-08-15, 14:01
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det är fel fokus att besvara och diskutera de ständiga anklagelserna om antisemitism, det tror jag de flesta är eniga om. Det behövs en enkel talking point att falla tillbaka på, som kommunicerar ett offensivt budskap.

Varför är SD, deadset och Regulus så upptagna av etniskt hat mot judar, när de uppenbarligen kan bortse från hat, våld och ifrågasättande av etniska svenskar?

Den valvinnande frågan för ett parti som AfS kommer inte att vara för eller mot judar - utan att SD bryr sig mindre om svenskar.

Sluta ljuga.

Jag har varit rent av rabiat när det kommer till att belysa hatet mot svenskar. Jag har belyst invandrares våld mot svenskar i flera år. Detta är den främsta anledningen till att jag blivit kallad rasist och nazist genom åren, sannolikt av många av er.

Jag vill att svenskar ska inkluderas i lagen om hets mot folkgrupp, eftersom jag är trött på alla angrepp mot den svenska befolkningen. Så vänligen sluta sprida lögner om mig.
Citera
2018-08-15, 14:08
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Skribent för Nya tider eller före detta skribenten Stefan Torssell skriver

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2144618592420164&id=10000 6161327235

Detta var killen som ville att AfS skulle bli Israelvänner eller hur?
Det var det. Hade ett föredrag på i bakgrunden från en konferens tidigare i år där han pratade om visselblåsare och Estonia. Gav rätt klara rättshaveristvibbar i det framförandet. Det hade gått att få fram samma information och poäng utan att låta på det sättet. Ingen tillgång att skicka fram i första ledet om vi säger så, och uppenbarligen fixerad vid Israelfrågan där tydligen ett totalt motstånd mot en tvåstatslösning är ett absolut krav enligt honom trots att det är den linje flest länder i världen ändå stödjer.
Citera
2018-08-15, 14:17
Medlem
Jag tror det är dags att AfS och Kasselstrand ger ett offentligt uttalande för att skademinimera. Motståndarna har fått vittring nu och kommer inte släppa detta i första taget.
Citera
2018-08-15, 14:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag tror det är dags att AfS och Kasselstrand ger ett offentligt uttalande för att skademinimera. Motståndarna har fått vittring nu och kommer inte släppa detta i första taget.

Låt sionisterna hetsa. Så länge AfS håller käften och inte pudlar så är ingen skada skedd. Det är ett storm i ett vattenglas. Snart får Twitter-idioterna något annat att bry sig om. *Gäsp*.

Att "skademinimera" signalerar att man blivit skadeskjuten av ett jävla klistermärke. Bättre att skita i allt och köra sitt race och inte kommentera alls. Små människor hetsar på Twitter. Pyttesmå. Inget att bry sig om.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-08-15 kl. 14:24.
Citera
2018-08-15, 14:19
Medlem
KarlXII.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Enligt en "Christopher Jarnvall" så har AfS förrädare som sitter och representerar dem på Sergels Torg. Utan partiledningens mandat har de suttit och hetsat för att Hagwall ska slängas ut:
https://nyhetsbyran.org/2018/08/15/vem-kommer-att-uteslutas-ut-afs/

Det här är anledningen till att man inte ska tillåta projudiska element någonstans i en partiorganisation. Nu väljer de vid första grejen Israel och DN före AfS, och sticker kniven i en av sina egna.

Obehagligt.
Att sticka kniven i sina egna medlemmar för att blidka det politiskt korrekta etablissemanget är det största misstaget man kan göra. Då blir AfS ett lika värdelöst och falskt parti som SD. Jag hoppas aldrig att AfS sjunker så lågt.

Jag tycker Gustav skötte det riktigt bra när han sa till DN att han hade viktigare saker att ägna sig åt än ett klistermärke. Det är precis så man ska bemöta PK-media. Jag tycker istället att det är dom personerna i valstugan som hetsar mot sina egna partimedlemmar som borde lämna partiet! I ett äkta nationalistiskt parti offrar man inte sina egna kamrater så fort PK-media börjar hetsa om småsaker.
Citera
2018-08-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det är ju ingenting. Knappt någon som skriver om det. Bara Mattias Karlsson som sitter och hetsar på fyllan. Bara att ignorera.

Det går inte att göra något annat för övrigt. En ursäkt kommer bara sporra till att öka trycket. Då måste han uteslutas och när media vet att man kan få folk uteslutna i AfS genom att dreva så blir det mer av den varan.

Just nu avgörs det om jag ska lägga min egen röst på AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in