2018-08-15, 13:17
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Åter igen, det är inte händelsen som är viktig, utan just reaktionerna från AfS. Tråden där händelsen togs upp exploderade med antisemitism istället för att folk blev arga över killen agerande. Man försvarade hans åsikter och menade på att "antisemitism" är ett pk begrepp och att juden ska belysas.
Övriga AfS supportrar teg, likaså deras ledning.
Om vi ska bedöma partier på hur deras sympatisörer reagerar på kontroversiella händelser så finns det ett antal fobier som skulle kunna klistras på SD. Naturligtvis skulle det vara riktigt puckat eftersom partier borde bedömas på deras faktiska politiska innehåll och inte ditt falska tyckande.
Citat:
Partiet börjar redan att bli associerat som NMR bland flashbackare, och då har vi ofta utgjorts av den mer "belysta" delen av Sveriges befolkning.
Vilket stolpskott som helst kan skilja mellan ett nationalistiskt parti och ett nynazistiskt. Även den "belysta" delen av SD, om den nu ens existerar.
Citera
2018-08-15, 13:19
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uzor
Tänk på att ungefär 13 procentenheter av den där andelen utgör finnar och skandinaver.
Så år 2018 är det något 12% som är neger, dvs 1,2 miljoner totalt.
Undrar det jag. I år blev finnarna t.ex inte längre största minoritet i Sverige.
Jag tror andelen MENA-folk är ännu högre.
Citera
2018-08-15, 13:29
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Om vi ska bedöma partier på hur deras sympatisörer reagerar på kontroversiella händelser så finns det ett antal fobier som skulle kunna klistras på SD. Naturligtvis skulle det vara riktigt puckat eftersom partier borde bedömas på deras faktiska politiska innehåll och inte ditt falska tyckande.

Utveckla. Vilka kontroverser har SD haft som inte möttes av arga kommentarer och fördömande? Att Någon ville skjuta invandrare med maskingevär på Öresundsbron? När Erik Almqvist kallade en brud för hora och Soran för "blattelover". Björn söders snack om judar och samer inte är svenskar?
Vilka kontroverser som uppmärksammats här på FB syftar du på? Och då menar jag allvarliga sådana, ungefär som när någon säger att judars näsor representerar en viss typ av folk och ska användas till valsabotage.

Citat:
Vilket stolpskott som helst kan skilja mellan ett nationalistiskt parti och ett nynazistiskt. Även den "belysta" delen av SD, om den nu ens existerar.

Hahaha du har fel. Just nu är judefrågan det enda vanligt folk känner till om AfS. Du tror helt fel om du förväntar dig att folk gör skillnad på ett parti som vill "belysa juden" och samtidigt börja deportera invandrare.... med NMR. För det är precis det som media kommer att rikta in sig på. De kommer att se till så att AfS blir förknippat som ett NMR systerparti och ingen kommer vilja bli associerade med dem, inte ens förnuftiga AfS väljare tillslut.
Citera
2018-08-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag konstaterar att SD är mycket uttalade och aktiva motståndare mot antisemitism, men ser åt ett annat håll vad gäller hat mot etniska svenskar. Den som inte ser etnisk svensk utsatthet som ett samhällsproblem men är oroad över antisemitism, bör alltså rösta SD.

Den som känner annorlunda, bör rösta annorlunda.
Det är nog tyvärr så. SD står inte upp för Svenskarna. De är mer intresserade av att få mer röster och makt.
Citera
2018-08-15, 13:43
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NLDW
Det är nog tyvärr så. SD står inte upp för Svenskarna. De är mer intresserade av att få mer röster och makt.

Nej, bara att ni fjantar som måste sticka ut och rösta på nåt "häftigt" inte längre kan rösta SD eftersom de nu blivit populära. Ni skiter i vad som är bäst för Sverige, det som spelar roll är att ni kan sticka ut lite. Perfekt med AFS alltså, särskilt eftersom de också är förlorare.
Citera
2018-08-15, 13:45
Medlem
Inte så intelligent av en del här. Jag förstår tänket att om AFS i framtiden skulle komma in i riksdagen så skulle invandrarfrågor och SD i stort legitimeras mer pga att de skulle verka mer "normala" eller mindre främlingsfientligt än AFS. Men hur fan KAN MAN RÖSTA PÅ ETT GÄNG NASSESVIN? Detta skulle jag aldrig kunna göra. SD för hela slanten.
Citera
2018-08-15, 13:49
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Utveckla. Vilka kontroverser har SD haft som inte möttes av arga kommentarer och fördömande?
Diskussionen underlättas om du faktiskt besvarar det jag skriver, istället för att tillskriva mig påståenden jag inte fällt. Har inte påstått att det inte finns kontroverser som inte möts av "arga kommentarer och fördömande", däremot finns det självfallet kontroversiella händelser som orsakat SDvänner att yttra kommentarer som skulle kunna tolkas som olika fobier. Enligt din logik skulle detta vara representativt för SD och därmed en anledning att inte rösta på partiet. Jag menar att detta är gravt vänsterblivet och att du sannolikt är autistisk.
Citat:
och ska användas till valsabotage.
Han klistrade ett klistermärke...
Citat:
Just nu är judefrågan det enda vanligt folk känner till om AfS.
Lär dig skilja på din uppfattning och den objektiva verkligheten.
Citat:
För det är precis det som media kommer att rikta in sig på. De kommer att se till så att AfS blir förknippat som ett NMR systerparti och ingen kommer vilja bli associerade med dem, inte ens förnuftiga AfS väljare tillslut.
Åh nej, kommer DN att påstå att AfS är NMRs systerparti.. bäst att ta avstånd!
Citera
2018-08-15, 13:53
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Nej, bara att ni fjantar som måste sticka ut och rösta på nåt "häftigt" inte längre kan rösta SD eftersom de nu blivit populära. Ni skiter i vad som är bäst för Sverige, det som spelar roll är att ni kan sticka ut lite.
Alternativt tycker inte AfS sympatisörer att lösningen på Sveriges problem är "öppen svenskhet", mer kvotflyktingar och massiva integrationsprojekt..
Citera
2018-08-15, 14:06
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Alternativt tycker inte AfS sympatisörer att lösningen på Sveriges problem är "öppen svenskhet", mer kvotflyktingar och massiva integrationsprojekt..

Ja, det där är saker som är nödvändiga trots en restriktiv invandring. Kvotflyktingar handlar om några tusentals människor som är utsatta på riktigt istället för de lyxflyktingar som tillåts få stanna nu. Att integrera de som redan är här och som kommer stanna är också nödvändigt. Jag antar inte ens AFS vill slänga ut alla invandrare, utan de som är kriminella eller illegala (vilket SD såklart också vill....).
Citera
2018-08-15, 14:10
Medlem
Hur står sig AfS till den judiska frågan? Har judar infiltrerat partiet eller ställer de sig emot den judiska kontrollen av vår media och politik?

Som jag ser det är det enda riktiga problemet i Sverige den judiska rörelsen. Kan vi få bort judarna så löser sig allt det andra av sig självt.
Citera
2018-08-15, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrorizor666
Inte så intelligent av en del här. Jag förstår tänket att om AFS i framtiden skulle komma in i riksdagen så skulle invandrarfrågor och SD i stort legitimeras mer pga att de skulle verka mer "normala" eller mindre främlingsfientligt än AFS. Men hur fan KAN MAN RÖSTA PÅ ETT GÄNG NASSESVIN? Detta skulle jag aldrig kunna göra. SD för hela slanten.

Fortsätt du rösta på dina judiska overloards, goy. Se hur långt det tar dig.
Citera
2018-08-15, 14:24
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Diskussionen underlättas om du faktiskt besvarar det jag skriver, istället för att tillskriva mig påståenden jag inte fällt. Har inte påstått att det inte finns kontroverser som inte möts av "arga kommentarer och fördömande", däremot finns det självfallet kontroversiella händelser som orsakat SDvänner att yttra kommentarer som skulle kunna tolkas som olika fobier. Enligt din logik skulle detta vara representativt för SD och därmed en anledning att inte rösta på partiet. Jag menar att detta är gravt vänsterblivet och att du sannolikt är autistisk.

Han klistrade ett klistermärke...

Lär dig skilja på din uppfattning och den objektiva verkligheten.

Åh nej, kommer DN att påstå att AfS är NMRs systerparti.. bäst att ta avstånd!

Han saboterade andras valaffischer med att sätta upp skit på dem, det är ett antidemokratiskt beteende, något som vänstern annars sysslar med (Hitlermustasch osv).
AfS gör ingen bra debut här, och när ni vägrar att erkänna misstaget så blir slutbetyget definitivt underkänt.

Det är inte "mitt tyckande" som räknas, det är DITT och ERT tyckande som räknas. Jag har sett kommentarerna kring den här händelsen och istället för arga kommentarer över killen beteende så exploderade det istället med antisemitism och att han har rätt angående judar.
Visst är det jobbigt när skandaler händer och folk dömer partiet efter det, men då är det upp till supportrarna och ledningen att visa att de inte heller finner sig i det, annars så är du faktiskt skyldigt.

Så valstrategin är alltså att helt ignorera kommande granskningar och public opinion. Partiet kommer inte att överleva en jävla månad kan jag lova dig. Just nu så tiger media eftersom AfS sabbar för SDs chanser att bli Sveriges största parti och det vill man gärna inte förhindra.
När valet är över så kommer operation Barbarossa att inledas och det ska bli intressant att se hur bamseklubben AfS hanterar det när de saknar en ansvarsfull ledning helt utan riktlinjer.

För övrigt så ska jag kalla AfS för nazistpartiet tills motsatsen har bevisats, ni verkar ju inte ta det så seriöst ändån.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-08-15 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in