Citat:
Ursprungligen postat av
Idittfejs
Tycker ändå även om AIK är obesegrade att dom inte är så värst bra. MFF har möjlighet att göra det omöjliga och ta igen poängtapet och komma ikapp AIK.
Jag tycker att årets AIK är ett ganska så typiskt AIK-lag, dvs väldigt stabila med AS kanske bästa defensiv kryddat med några bra lirare, t ex Bajen-snubben på mittfältet.
Med det sagt, spelschemat dom har kvar är intressant med möten mot alla lagen som möjligtvis kan utmana dom i år så visst kan det hända en hel del men jag tror dom kommer ha en ganska hyfsad poängskörd i dessa, skulle inte förvåna mig om MFF avancerar några placeringar men upp till Gnaget är avståndet alldeles för stort, so put that right out of your mind.
Derbymatchen mot Bajen är väl kanske den enskilt viktigaste framöver, jag tror inte Solna tappar poäng mot BP, TFF eller Skärgårdslaget, skulle dom torska mot Peking samtidigt som Bajen går rent(tror jag dock inte) så är det väl 1 poäng som skiljer, skulle Bajen tappa poäng i någon av matcherna fram till det derbyt samtidigt som dom förlorar på Friends så tror jag dom kommer få svårt att komma igen.
Det hade varit kul om vi kunde sätta krokben för AIK i vårt möte på GU, men det blir en svår uppgift att lösa i år även om jag hoppas vi kan få lite mer stabilitet i spelet framöver och sluta vika ner oss så fort vi får ett mål mot oss.