Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Har du missat att statens resurser tryter ekonomiskt och bemanningsmässigt?
Problemet är inte att ett fåtal (jämförelsevis) individer ur en stor population (invandrare i detta fall) begår vansinnesbrott, utan problemet är att socialtjänsten är översållade med orossamtal samtidigt osm det är brist på socialtjänstemän och samma sak hos polisen. Problem med folk kommer alltid att finnas, så länge det finns människor. Tyvärr.
Men staten går sönder och sanningen är att vi behöver folk som bygger upp den och bråttom är det. Det FINNS arbetstillfällen och vi behöver alltifrån busschaffisar till undersköterskor och Poliser. Resurserna till det finns i Frölunda och Tynnerred med omnejd. Bara SD kan förneka en sån sak.
Jag är helt medveten om resursbristen och de sneda politiska prioriteringarna. Men att mobilisera polisenheter eller till och med militär kring utsatta stadsdelar vid såna här tillfällen borde verkligen inte vara en omöjlighet. Särskilt inte när man känner till vilka gator som är högrisk.
Och SD förnekar inte att folket finns för att arbeta utan hur de används, jag har ingen anledning att försvara sd eftersom jag lämnat deras rövslickarparti, men jag tycker ändå inte man skall påstå en massa skit om sd som bara inte är sant.
Och slutligen, pler man alldeles för enkelt på bidrag vill man inte jobba, särskilt inte som polis.