Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 23:14
  #13
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Men jag kan väl knappast vara den ende här med detta problem? Flera i bekantskapskretsen verkar ha minst lika tråkigt. Och några har ju de facto skilt sig.
Nej du är inte ensam men försök hitta något som gör att ni hittar gnistan igen vad är de svåra? Ta tag i dig istället för att böla ut på flashback.
Citera
2018-08-14, 23:16
  #14
Medlem
såhär finns det några goda exempel på män som skilt sig och sen mått bättre efter det?, och ett ännu bättre känslo och kärleksliv efter?

har jag någonsin avslutat en längre relation och mått bra av det efteråt?

detta är frågor som får mig att think twice.
Citera
2018-08-14, 23:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Men jag kan väl knappast vara den ende här med detta problem? Flera i bekantskapskretsen verkar ha minst lika tråkigt. Och några har ju de facto skilt sig.
Jag valde alternativ 4 men av andra orsaker än tristess.
Du får väl fundera på om tråkigheten försvinner med något annat alternativ eller om tråkgheten är en känsla som följer med dig som person.
Citera
2018-08-15, 00:21
  #16
Medlem
Det går i perioder det där.

Men några relationsregler måste man ha. Och eftersom du valde alternativ 1 så kommer mina tips här:

1. Egentid - den som först nämner att den ska iväg på egen hand får gör det! Använd familjealmanacka. Dra ihop grabbkvällar!

2. Ge komplimanger! Minsta lilla som du uppskattar med henne nämner du för henne.

3. Sex - ligg ofta, säg inte nej om du inte är sugen. Köp hem lite leksaker för att liva upp.

4. Skryt om din partner inför era vänner när hon hör. T.e.x ”Britt-Inger är så duktig med att vattna blommor”. Fast det måste ju vara saker som är relevanta för diskussionen - och sanna!

5. Sluta gnälla på småsaker - om hon aldrig lärt sig att skruva på locket på tandkrämstuben under era 25 år ihop så kommer det aldrig hända. Släpp det!

6. Gör saker ihop utan barnen då och då. Ta en kväll på restaurang eller en natt på hotell.

Följer du dessa råd så är jag säker på att förhållandet blir roligare för er bägge. Ditt beteende kommer smitta av sig och hon kommer betala tillbaka med samma mynt. Utan att du nämner reglerna.

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av Insertnickname 2018-08-15 kl. 00:24.
Citera
2018-08-15, 00:51
  #17
Medlem
Sonofdevilss avatar
Krydda upp förhållandet litegrann, börja hitta på saker som ni inte gjort förut kan vara vad fan som helst?


Lämna ungarna hos en släkting eller nåt och stick och hoppa fallskärm eller bungyjump tillsammans?


Lämna ungarna nånstans, boka ett hotellrum sen kanske lite vin på kvällen för att sedan knulla sönder hela natten i hotellsängen.


Ta med ungarna åk till skansen eller så?


Ta med ungarna och åk till gröna lund?


Åk ut och tälta/campa med ungarna i skogen nånstans och sitt runt en eld på kvällen och bara prata utan några telefoner eller så och umgås som familj?

Det är bara er fantasi som sätter stopp.

Lycka till!
Citera
2018-08-15, 04:10
  #18
Medlem
Fyllefyllots avatar
Folk och detta sug efter kickar och skit hela tiden, jag blir så jävla trött. Det är klart att det blir förutsägbart och tråkigt när man är med samma person dag in och dag ut, år in och år ut. Vad tror folk, att man går runt och är dökära och allt är jättespännande och nytt varje dag i 60 år tills det att någon checkar ut?

Ni har bäddat sängen, nu är det bara ligga i den så länge den fortfarande fungerar, det har fungerat alldeles utmärkt för en stor majoritet tidigare men nu är det den här folksjukdomen att man hela tiden ska jaga den där lyckan, hur jävla fin och grön gräsmatta man än har måste man i dagens moderna samhället vid första bästa tillfälle börja leta efter en ny gräsmatta för att man är trött på den man redan har.

Bortskämt modernt trams att allt ska vara så jävla bra och underbart hela tiden.
Citera
2018-08-15, 07:07
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Det går i perioder det där.

Men några relationsregler måste man ha. Och eftersom du valde alternativ 1 så kommer mina tips här:

1. Egentid - den som först nämner att den ska iväg på egen hand får gör det! Använd familjealmanacka. Dra ihop grabbkvällar!

2. Ge komplimanger! Minsta lilla som du uppskattar med henne nämner du för henne.

3. Sex - ligg ofta, säg inte nej om du inte är sugen. Köp hem lite leksaker för att liva upp.

4. Skryt om din partner inför era vänner när hon hör. T.e.x ”Britt-Inger är så duktig med att vattna blommor”. Fast det måste ju vara saker som är relevanta för diskussionen - och sanna!

5. Sluta gnälla på småsaker - om hon aldrig lärt sig att skruva på locket på tandkrämstuben under era 25 år ihop så kommer det aldrig hända. Släpp det!

6. Gör saker ihop utan barnen då och då. Ta en kväll på restaurang eller en natt på hotell.

Följer du dessa råd så är jag säker på att förhållandet blir roligare för er bägge. Ditt beteende kommer smitta av sig och hon kommer betala tillbaka med samma mynt. Utan att du nämner reglerna.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Sonofdevils
Krydda upp förhållandet litegrann, börja hitta på saker som ni inte gjort förut kan vara vad fan som helst?


Lämna ungarna hos en släkting eller nåt och stick och hoppa fallskärm eller bungyjump tillsammans?


Lämna ungarna nånstans, boka ett hotellrum sen kanske lite vin på kvällen för att sedan knulla sönder hela natten i hotellsängen.


Ta med ungarna åk till skansen eller så?


Ta med ungarna och åk till gröna lund?


Åk ut och tälta/campa med ungarna i skogen nånstans och sitt runt en eld på kvällen och bara prata utan några telefoner eller så och umgås som familj?

Det är bara er fantasi som sätter stopp.

Lycka till!

Tack så mycket för tipsen! De känna riktgt bra!
Citera
2018-08-15, 07:08
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Folk och detta sug efter kickar och skit hela tiden, jag blir så jävla trött. Det är klart att det blir förutsägbart och tråkigt när man är med samma person dag in och dag ut, år in och år ut. Vad tror folk, att man går runt och är dökära och allt är jättespännande och nytt varje dag i 60 år tills det att någon checkar ut?

Ni har bäddat sängen, nu är det bara ligga i den så länge den fortfarande fungerar, det har fungerat alldeles utmärkt för en stor majoritet tidigare men nu är det den här folksjukdomen att man hela tiden ska jaga den där lyckan, hur jävla fin och grön gräsmatta man än har måste man i dagens moderna samhället vid första bästa tillfälle börja leta efter en ny gräsmatta för att man är trött på den man redan har.

Bortskämt modernt trams att allt ska vara så jävla bra och underbart hela tiden.

Jag håller helt med dig faktiskt. Det var lite detta jag ville höra. Min situation är mao inte helt onormal.
Citera
2018-08-15, 07:09
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Det går i perioder det där.

Men några relationsregler måste man ha. Och eftersom du valde alternativ 1 så kommer mina tips här:

1. Egentid - den som först nämner att den ska iväg på egen hand får gör det! Använd familjealmanacka. Dra ihop grabbkvällar!

2. Ge komplimanger! Minsta lilla som du uppskattar med henne nämner du för henne.

3. Sex - ligg ofta, säg inte nej om du inte är sugen. Köp hem lite leksaker för att liva upp.

4. Skryt om din partner inför era vänner när hon hör. T.e.x ”Britt-Inger är så duktig med att vattna blommor”. Fast det måste ju vara saker som är relevanta för diskussionen - och sanna!

5. Sluta gnälla på småsaker - om hon aldrig lärt sig att skruva på locket på tandkrämstuben under era 25 år ihop så kommer det aldrig hända. Släpp det!

6. Gör saker ihop utan barnen då och då. Ta en kväll på restaurang eller en natt på hotell.

Följer du dessa råd så är jag säker på att förhållandet blir roligare för er bägge. Ditt beteende kommer smitta av sig och hon kommer betala tillbaka med samma mynt. Utan att du nämner reglerna.

Lycka till!

Riktigt bra tips här. Egentid är skitviktigt. Liksom att inte gnälla på småsaker.
Citera
2018-08-15, 07:38
  #22
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Men jag kan väl knappast vara den ende här med detta problem? Flera i bekantskapskretsen verkar ha minst lika tråkigt. Och några har ju de facto skilt sig.
Så varför förlora din partner om dina ensamstående bekanter har minst lika tråkigt? Låter bara som att du är missnöjd här och nu utan något konsekvenstänk. O

m du listar allt du har att förlora och hur mycket din partner gör för dig (förutsätter att ni funkar som vanligt) så kanske det sätter perspektiv på hela situationen. Varför ska du byta till dig, en relation är inte en bil som du kan köpa ny av. Bortskämd.
Citera
2018-08-15, 07:53
  #23
Medlem
alisvenssons avatar
Jag tog alt 2 dessutom 11 år yngre. Ja nog blev det kryddigt, men jag ångrar det inte
Citera
2018-08-15, 15:39
  #24
Medlem
4. Allt snack om att "hitta gnista" etc. lär aldrig fungera i längden. Har man ingen glöd så lär den inte komma för man kör nåt "romantiska veckan upplägg" heller. Barnen kan också må sämre om ert förhållande är dött. Alternativ 1 är ren slöseri med dyrbar tid...

Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Misstänker att jag inte är ensam.
Efter 10-15 år tillsammans blir man ju inte direkt superöverraskad över något ens partner säger/gör/tycker. Relationen blir helt enkelt ointressant, förutsägbar och ganska tråkig.
Man växer ju ifrån kompisar och det är väl ungefär samma här?

Som jag ser det finns följande alternativ:

1. Stanna
2. Thailändska
3. Singelmorsa
4. Leva ensam

Eftersom det är barn i bilden blir det alternativ 1 för mig.

Hur resonerar ni?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback