2018-08-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det var PK som blev anklagad av en postare att droga kvinnor för att få dem, vilket han tillbakavisade som du skrev. När dessa herrar teamade hade PU en låg profil medans PK var den som styrde och hördes och syntes.
Det blir svårt att tolka deras konversation eftersom de var involverade i varandras kriminella räd vid tiden.
Personligen har jag fått tanken att det var en skribent bakom konversationen av dessa två. Behöver inte vara så, menar att man kan förvänta sej vad som helst i vissa läger.

Jag återgår till början av försvinnandet då polisen helt var fokuserad på att det var drogrelaterat pga av fynden i Helenas garderob.
De hade detta fokus i minst tre veckor vilket förstörde mycket.
Om det stämmer det FREIJA skrivit att syster UA var bekant med denna då beryktade PK (droger var en central del i hans liv) så blir det givet att polis synade honom och resten med anknytning till hans krets. Då framförallt hans dåvarande partner "in crime" PU.
Sedan visade det sej att spåret var helt missvisande och förstörde utredningens första avgörande tid.
Förstår att blickar riktas direkt åt det klientel som är av den kalibern, men det har visat sej inte lett till något.. Även om man inte goolar i den kretsen så är hämden nära att brukas och det finns många oförätter att ta till. Då borde det kommit fram genom åren om dessa var inblandade...min tanke..

Min uppfattning är att det handlar om några som fått agerat helt ostört, fritt från andras misstänksamma blickar.
Några helt otänkbara.

Hallåhallå!
FREJA vill du komma in och delge eller fylla i ang UAs dåtida bekantskap med PK?
Blir även intressant hur bekanta BW och PR var med PK? Eller var den gemensamme nämnaren den dåvarande flickvännen till PK? Berodde denna kontakt på att polis blev insnöade på narkotikasåret i början? Hur gick resonemanget bland er vänner på Helenas sida i början ang fynden i garderoben och det följande efterspelet? Riktas även till andra som kan bidra.
Citera
2018-08-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Varför känns detta innehåll igen … Nu är vi tillbaka där igen: Någon som "hoppar in" och ger en annan stöd. Hur många sådana här situationer har vi inte sett det senaste året eller två?

Jag ber om ursäkt för min registrering. Tråden är alltså en sluten grupp med dig som moderator. Jag hade en del svar och info även på dina tidigare undringar och infallsvinklar men jösses va fort det intresset försvann efter ovan kommentar!! Du och 4-5 andra seriösa skribenter har ju väldigt bra inlägg och jag tänkte bara hjälpa till med lite sanningar. Mitt tack till alla gällde även dig Ugglan.
Citera
2018-08-14, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Jag ber om ursäkt för min registrering. Tråden är alltså en sluten grupp med dig som moderator. Jag hade en del svar och info även på dina tidigare undringar och infallsvinklar men jösses va fort det intresset försvann efter ovan kommentar!! Du och 4-5 andra seriösa skribenter har ju väldigt bra inlägg och jag tänkte bara hjälpa till med lite sanningar. Mitt tack till alla gällde även dig Ugglan.

Jag tillhör ingen sluten grupp och råder inte under någon självutnämnd moderator.
Vill mer än gärna ta del av det du har att ge.
Citera
2018-08-14, 12:43
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Några svar vet vi inget om. vad är din tanke om Warvlins förfrågan? Han kanske ville intervjua en random anonym elektriker om livet.

Visst kan det vara så, men jag tvivlar på det...
Citera
2018-08-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det är en underlig tystnad på vissa håll absolut men kom ihåg att alla inte håller tyst! Därav de som pratat med mig och andra.

Det skulle vara otroligt intressant att få din källa bekräftad. Då skulle vi kunna slå ihjäl denna ändlösa diskussion om vem MMPG är en gång för alla. Men ingen som sitter på "fakta" är beredd att tala klarspråk och då blir det som det ser ut i tråden nu. Vem som helst kan haspla ur sig vad som helst och det blir hönsgård direkt.
Citera
2018-08-14, 13:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Men PW och M gjorde ett bra jobb. De fick fram att han var kvarboende i Mariestad, var med på förfesten, med i taxin dit, hängde efter Helena på statt, hjälpte henne att ringa till U, promenerade med Helena på bron på vägen hem och icke att förglömma att han inte är nämnd i sociala medier och följer Flashback slaviskt med rädslan att bli omnämnd.......Alla ni som är många som vet efter denna målande infon varför håller ni tyst? Finns inget som kan förstöras idag bara förgöras.....
Tystnaden kanske tyder på osäkerhet gällande just "KM" som gm/pilot enligt polis. De kanske har insett sitt misstag? Eller vad?

Nej, det jag har fetmarkerat i din text stämmer inte, det här är endast spelulationer, man VET INTE om han promenerade med Helena på bron eller inte.
Att PW och MÖ valde att belysa just "brovittnets" tips i radioserien betyder egentligen ingenting.
Det övriga som dom berättade om denna persons förehavanden under kvällen stämmer dock - MEN då uppstår ett stort frågetecken: Vad är det som är konstigt med att en kompis som bär pilotglasögon var med på förfesten? att han delade taxi med HA och UA?, var det konstigt att han betalade inträdet när HA hade glömt sin plånbok? att han fortsatte festa på stadt med Helena och andra gemensamma vänner? var det konstigt att han erbjöd sig att betala ett samtal åt sin vän? var det konstigt att han och HA lämnade stadt samtidigt vid stängning efter att dom hade umgåtts hela kvällen? Svar nej, det ENDA som gör att man kan bli misstänksam mot denna person är OM nu MMPG verkligen sågs promenera tillsammans med Helena på Marieholmsbron efter kl. 02. Men om detta verkligen skedde vet man ju alltså inte. Vad man däremot VET, med säkerhet, det är att Jenven ser tipset som "ytterst osäkert" och att GW verkar förkasta det helt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-14 kl. 14:20.
Citera
2018-08-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Brovittnet ringde in dagarna efter försvinnandet. Uppgiften registrerades felaktigt och "försvann" bland övriga uppgifter tills materialet gicks igenom igen.
Känner inte till hur tips registreras men undrar om iakttagelsen registrerades som ett anonymt tips istället för ett synvittne.

Här tycker vi olika. Nedslås ej och välkommen.

Hej och tack för respons. Visste inte att "brovittnet" hade lämnat tipset så tidigt...Har i alla fall lite funderingar kring olika teorier som framförts. Kusa-bäcken tex. Man kan ta en genväg från Trankärr genom skogen. Ganska igenvuxen och knappt körbar...tar dock bara max 3-4 min 30 km/t att åka just den sträckan. Sedan finns två st herrar flitigt omnämnda i tråden som till 100 % bodde väldigt nära Kusabäcken, kanske inget nytt... Håller dock med om att en större skallgång borde göras utmed denna sträcka. Eländig terräng med massor av djupa hål. Återkommer med mer källor som jag hade kontakt med redan 1993...
Citera
2018-08-14, 14:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Hej och tack för respons. Visste inte att "brovittnet" hade lämnat tipset så tidigt...Har i alla fall lite funderingar kring olika teorier som framförts. Kusa-bäcken tex. Man kan ta en genväg från Trankärr genom skogen. Ganska igenvuxen och knappt körbar...tar dock bara max 3-4 min 30 km/t att åka just den sträckan. Sedan finns två st herrar flitigt omnämnda i tråden som till 100 % bodde väldigt nära Kusabäcken, kanske inget nytt... Håller dock med om att en större skallgång borde göras utmed denna sträcka. Eländig terräng med massor av djupa hål. Återkommer med mer källor som jag hade kontakt med redan 1993...

Intressant, vilka är dessa två herrar?

Ser fram emot att få höra mer från dina gamla källor.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-14 kl. 14:25.
Citera
2018-08-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Intressant, vilka är dessa två herrar?

Ser fram emot att få höra mer från dina gamla källor.

Svarar snabbt på den frågan MO o DO bodde inte långt därifrån plus DL
Citera
2018-08-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
"Pilot" är givetvis livrädd att hans namn ska förknippas med Helenas Anderssons rikskända försvinnande. Skulle du själv vilja att ditt namn blev synonymt med att vara Helenas mördare? Nähä? inte så svårt att förstå hans oro och maniska följande av tråden då med andra ord. Han riskerar ju att förlora familj, vänner, jobb och allt, förstår du inte det?

Fast just detta vart det prat om i chatten ! Någon ställde en fråga om att i de flesta mordutredningar så tar polis kontakt m familj och ev andra människor som har betydelse runt om personen ? Svaret på den frågan var .. att polisen varit i kontakt m den misstänktes familj .Reagerade just på det när han själv påstod att ingen runt omkring hans umgänge visste något om hans misstanke runt Helena.
Citera
2018-08-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Det skulle vara otroligt intressant att få din källa bekräftad. Då skulle vi kunna slå ihjäl denna ändlösa diskussion om vem MMPG är en gång för alla. Men ingen som sitter på "fakta" är beredd att tala klarspråk och då blir det som det ser ut i tråden nu. Vem som helst kan haspla ur sig vad som helst och det blir hönsgård direkt.

Du har förstås rätt, frågan är bara hur jag ska bekräfta den utan att röja namnet.
Citera
2018-08-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Fast just detta vart det prat om i chatten ! Någon ställde en fråga om att i de flesta mordutredningar så tar polis kontakt m familj och ev andra människor som har betydelse runt om personen ? Svaret på den frågan var .. att polisen varit i kontakt m den misstänktes familj .Reagerade just på det när han själv påstod att ingen runt omkring hans umgänge visste något om hans misstanke runt Helena.

Har läst chatten igen . Det står att Polisen har varit i kontakt m pilots” familj 🤔
Sedan är det två st som skriver ... När flyttade Pilot från Mariestad ?

Och vilket år flyttade ” pilot ( den misstänkte ?) straxt efter att han blev misstänkt för mordet ? Eller året därpå ?
Svaret från Mats och Pernilla är ju .. vi har bestämt att inte lämna några uppgifter om den misstänkte mannen ” pilot .
Vid förhör -92 och 2006 (? tror jag) så lämnade mannen sådana uppgifter som inte går ihop .
Detta har säkert avhandlas 1000 ggr men lustigt att den tärda , skakiga mannen själv säger sig vara helt anonym ... tom för sin familj 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in