2018-08-14, 21:54
Medlem
Vet vi etnicitet på dom gripna?
Citera
2018-08-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Alltså allarligt, jag trodde polisens uppdrag bland annat bestod i att om möjligt förhindra brott. DVS om de kommer till en plats där sånthär pågår ska de gripa de som håller på innan de hinner göra mer skadegörelse... Förslappade daltsverige.

Det trodde jag också... Är det någon som hört en journalist ställa frågan varför de inte ingriper när det gäller just bilbränder?
Citera
2018-08-14, 21:56
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Putin vill inte ha totalkaos och ett havererat Sverige. Men han har inget emot ett parti i riksdagen som bidrar till att försvaga EU och NATO genom att hålla Sverige utanför.
Menar du att ryssarna är bakom skogsbränderna i syfte att gynna MP?
Citera
2018-08-14, 21:57
Medlem
Rookie81s avatar
Undrar vad Mueller har att säga om bilbränderna? Kan inte han utreda kopplingen till Ryssland?

För kanske ett halvår sedan började man värma upp dumsvensken med att SDs kommande valresultat är kopplat till ryska botar (kan gräva fram länk om ni vill) och nu späs det på. Det är fanimig bissart...
Citera
2018-08-14, 21:58
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Inte for att det har nat med denna handelse att gora men. MS 13 Stands for Mara Salvatrucha (Fire Ants) 13 ar for sekunderna man blir slagen under "Initiation". Dom startade i USA av folk fran El Salvador och styrs numer fran El Salvador da manga av ledarna utvisats fran USA. Militarer ar troligen inblandade da de utfor ganska avanserade attacker mot polis. Prickskytte attackerar fran langa avstand osv. Hur folk koplar detta till bilbrander i Sverige fattar jag ej.

Njae, just 13 i namnet står för den trettonde bokstaven M i alfabetet. "La Eme" på spanska som betyder M:et på svenska och med detta M menar man att man är affilierad till fängelsegänget Mexican Mafia som också bildades i USA. Det är paraplyorganisationen som latinogäng samlas under i fängelserna och de måste hålla ihop och inte ta med sig krig och konflikter in till kåken.
Allt annat håller jag med om! Jag tror det kom in i tråden under en konspirationsteori att det skulle vara organiserat, och att MS13 är ett exempel eller nåt, vete tusan, jag reagerade på att det lät som svammel.
I Sverige har säkert värstingarna bara använt typ Snapchat för att tända på samtidigt, ligister bara.
Citera
2018-08-14, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7019931

Men ok, nationellt sett går det åt skogen såklart. Nästan inga andra regioner/polisområden har lärt känna orten lika djupt som Gbg.
Ändå kommer Gbg knappt kunna bura in hälften av dom skyldiga i sina resp. områden.

Jag fetade det som gäller; Det är alltså inte, och bör inte (tycker jag!) uppmärksammas som en rikstäckande maktuppvisning, för då blir det plötsligt en rikstäckande uppvisning...
Tro mig, jag är själv förvånad över mitt resonemang men segregation är redan ett oerkänt tungt nattsvart faktum, så varför inte låta förorten vara vad det just är - segregerat.
Det var allt.

Rikstäckande blir det så fort det sänts på rikstäckande nyheter, inget vi kan göra något åt, det har redan hänt.
Nattsvart faktum är på ljusa dagen och oavsett hudfärg under skidluvorna, hur svarta dom än var klädda var dom väldigt synliga.
Om det nu bara det var segregerat i bemärkelse förortsbor och "vanliga" men segregationen är total som sur grädde i kaffe mellan allt och alla näst intill, ett så splittrat Sverige har inte existerat sedan Sverige fick sitt namn.
Det är lika tydligt som röven på en ko en flugrik sommardag, ja så mycket flugor har Sverige inte haft, den fina gamla kon Svea viftar ferbrilt för att få bort dom med sin svans...
Citera
2018-08-14, 22:05
Medlem
De anhållna är hemmahörande i Västra Frölunda. Kommer det inga namn snart
Citera
2018-08-14, 22:05
Medlem
2 är gripna .hoppas dom.inte skaffar bil någonsin
Citera
2018-08-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet

Finns inga exakta bevis på vad det är för gossar som ligger bakom detta, men mycket diskussioner och tankar leder mot utländskt påbrå.
Citera
2018-08-14, 22:10
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Jag hoppas verkligen att du är ironisk, för att tro att Putin skulle ligga bakom detta är så intelligensbefriat så ökenschimpanserna framstår som smarta.
Putin gör sådana saker, även om det just i detta fall inte skulle vara han så är misstankar befogade. Men varför försvarar du han så bestämt för?
Citera
2018-08-14, 22:11
Medlem
kungTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
"Svenska medborgare"
Nu får SD röja upp slut på semester resor till hemlandet och medborgarskap dras in.
Går inte? Jo Danmark. England. Norge har gjort det!!
Citera
2018-08-14, 22:11
Medlem
Snapcounts avatar
Hmm...

Var ju tidigare i dag prat om att det skulle fortsättas att "fjuttas" på bilar. Verkar ju (tack o lov) inte ha blivit så.

Det får nog iallafall mig att undra över att förra nattens "äventyr", var faktiskt mer planerat än vad iallafall jag trodde.

Norska Aftenposten har annars en intressant artikel :

Brennende trær var i ferd med å endre valgkampen. Så kom brennende biler.

Skogbrannene og tørken gjorde at miljø ble viktigere tema i den svenske valgkampen. Nå er spørsmålet om de omfattende bilbrannene vil endre dagsordenen.

https://www.aftenposten.no/verden/i/zLjwav/Brennende-trar-var-i-ferd-med-a-endre-valgkampen-Sa-kom-brennende-biler
Senast redigerad av Snapcount 2018-08-14 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in