2018-08-14, 21:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
150 bilar över halva Sverige uppeldade. Två gripna. Det går bra nu......

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7019931
Citat:
– Vi kommer att göra fler frihetsberövanden under kvällen och i morgon. Jag tror att det rör sig om runt tio stycken ungdomar som agerat samtidigt. Det här är kriminella killar i övre tonåren, som bor här i området, säger Dan Windt, chef för lokalpolisområde Storgöteborg Syd.

Men ok, nationellt sett går det åt skogen såklart. Nästan inga andra regioner/polisområden har lärt känna orten lika djupt som Gbg.
Ändå kommer Gbg knappt kunna bura in hälften av dom skyldiga i sina resp. områden.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Förstår inte hur du kan resonera så, det är en maktuppvisning i förorten om vem som bestämmer, det symboliserar att polisen inte har någon kontroll, att människorna som bor där får finna sig i att de bor i ett laglöst område där dina ägodelar närsom helst kan brinna upp. Mest skrämmande är att och det var väl bara en tidsfråga innan de olika förortsgängen skulle börja samverkar emot en gemensam fiende lag och ordning, det är en krut-dunk där ute i förorterna med gott om vapen arsenal. Det är absolut kritiskt, om det har något med Sveriges kommande val är det ännu värre och skulle kunna beräknas som terrorist attentat och hot emot staten.
Det är för fan Sverige vi pratar om inte Los Angeles.

Jag fetade det som gäller; Det är alltså inte, och bör inte (tycker jag!) uppmärksammas som en rikstäckande maktuppvisning, för då blir det plötsligt en rikstäckande uppvisning...
Tro mig, jag är själv förvånad över mitt resonemang men segregation är redan ett oerkänt tungt nattsvart faktum, så varför inte låta förorten vara vad det just är - segregerat.
Det var allt.
Citera
Medlem
Det brinner i Trollhättan dör med. Större attak mot kommunen typ.?
Ser så ut
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Så du tror ej staten gör saker för att leda till annat ?
I detta fall mer samtal i media . Socialdemokraterna får synas extra nu då de sitter i makten
600.000 har minst sett nyheterna idag ! Sossarna ökar me +3%

Staten är du och jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Tror inte folk håller på så faktiskt ! Vem pallar bränna 90 bilar liksom
Dessa måste va anlitade från staten ! Snabba jävlar som tål extrem värme

Genmanipulerade bilbrännare med nerärvda egenskaper finjusterade för just snabba pyromanattacker på svenska boendeparkeringar? Något hemligt statligt program som Löven dragit fram ur bakfickan nu under valspurten. Få lite debatt i valstugorna?

Eller så är det bara kriminella invandrargäng som är i farten.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lekuk
Har dom börjat elda än?
Jag ser ingen rök här. Men jag hoppas att alla tråddeltagare är på helspänn & rapporterar allt som händer.
Citera
2018-08-14, 21:45
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Det brinner i Trollhättan dör med. Större attak mot kommunen typ.?
Ser så ut

Brinner det bilar i Trollhättan nu?
Citera
2018-08-14, 21:48
Medlem
Efter x antal år i det nya samhället är det förvånande många förklaringar till det inträffade.
Citera
2018-08-14, 21:48
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Det förstår jag men kriminella ”kids” i förorten för inte politik via medier, de samlas i små grupper och trakasserar och skjuter/bränner de andras egendom, detta var random bilar bara.

Konspirationsteorin om att de blev betalda av högerfolk kvarstår.
Citera
2018-08-14, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jo, så kan det ju förstås vara. Jag har bara frågat mig : Vad vinner ligisterna på gårdagens samordnade aktion ? Respekt i kompiskretsen? Annars ingenting. Ingen respekterar dessa ryggradslösa blötdjur annat än kompiskretsen. Det finns inget politiskt motiv ( Åtminstone ingen som tar på sig ansvaret efteråt,för ett psykologisk krigsföringsmotiv) Det är annars legio att fronta ett politiskt motiv ( Om det skulle vara politiskt organiserat) Men operationen är så uppenbart samordnat så om jag hade varit polis så hade jag suttit en hel vecka och gått igenom sms-trafiken mellan dessa kända ligister och deras kontakter.
Polisen vet en hel del om detta redan gissar jag, men som de inte går ut med.
Nästa skandal är förstås om vår polis visste om kärntruppens ageranden men inte gjorde någonting för att stoppa eländet. Då kan vi börja om ett politiskt motiv riktad för att tysta medborgare att "Rösta fel" i nästa val. Och med Englands Rotherham incident i färsk minne, så är det inte alla omöjligt att mäktiga krafter vill lägga locket på, vilket då sporrar ligisterna ännu mer.

Att det är samordnat håller jag med om, men varför måste någon alltid vinna på allt politiskt? Vad vinner folk politiskt på att betee sig som idiothuliganer vid fotbollsmatcher? Eller när ett kriminellt gäng attackerade mig och många andra när jag var 14, vem vinner politiskt på det?

Har ingen aning vad de vinner, det är bara urbota dumt. Men likväl händer det. Jag hade upploppen utanför mitt hem 2013 med ännu fler bilbränder, fanns ingen poäng med det heller. Likväl händer det.

Jag utesluter inte andra motiv om det kommer fler belägg, men när polisen faktiskt har gått ut med att de inte misstänker annat än lokala bråkstakar (som fortfarande kan ha samordnat med andra) ser jag heller ingen vits att spekulera helt fritt med helt egna teorier.

Tillägg: Eller jag är inte alltid emot alla typer av spekulationer. Däremot är jag emot väldigt fria spekulationer utan belägg som presenteras som en sanning i stil med ”det måste ha varit såhär”.
Senast redigerad av sjelvefan 2018-08-14 kl. 21:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
591736https://www.newsweek.com/ms13-organized-crime-jeff-sessions-591736

Om du orkar läsa din egen länk framgår det glasklart att 13=m=mexican maffia. Att deras invigningsrit är 13 sekunders stryk är självklart kopplat till det, men är inte det som siffran i namnet står för.
Citera
Medlem
volvo 240s avatar
Alltså allarligt, jag trodde polisens uppdrag bland annat bestod i att om möjligt förhindra brott. DVS om de kommer till en plats där sånthär pågår ska de gripa de som håller på innan de hinner göra mer skadegörelse... Förslappade daltsverige.
Citera
2018-08-14, 21:53
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Det finns en del som tror att Putin är inblandad.
Om Ryssland ville destabilisera Sverige så är metoden inhyrda blattar som eldar rätt dålig då det är vardag. Blattar eldar bilar, konkurrerande restauranger och skolor varenda dag i det här landet.

Vill man ha aktion så tror jag att ryssen skulle göra så här:

Fyra grupper om fyra man varav minst en gubbe per grupp som pratar bra svenska.
Sexton uppsättningar polisuniformer. Tolv mp5'or.
Fyra målade polisbilar.
Hyfsat samtidigt åker en bil in i Rosengård, en i Bergsjön, en i Rinkeby och en i Vivalla.
Polisbil åker fram till en klunga med minst tre helst fler stöddiga kaozare.

Tre poliser hoppar ur med dragna vapen. En talar om högt och tydligt att "nu har ni jävlats med länsman för sista gången era erbarmliga negrer"
Sedan skjuts alla ihjäl utom en. Det är viktigt att en lever och kan underrätta brushorna.
Åk därifrån, sänk polisbilarna i havet, elda upp kläderna och skicka hem spetznäsorna.

Efter det är det kaos, våld och negerapokalyps i Sverige för överskådlig framtid.
Och Putin kan ta fram popcornen.

Putin vill inte ha totalkaos och ett havererat Sverige. Men han har inget emot ett parti i riksdagen som bidrar till att försvaga EU och NATO genom att hålla Sverige utanför. Kunde KGB manipulera miljö- och fredsrörelsen är det väl inte så svårt för deras efterföljare att tipsa några bruschor om att det är en bra idé att visa vem som bestämmer och ge dem lite vapen och cannabis till bra priser via lämpliga omvägar.

Men jag tror att den här gängkriminaliteten sköter sig själv på grund av våra politikers inkompetens och oförmåga att hantera situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in