Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-14, 18:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är inte deras målgrupp, lika lite som att Hitler-vurmare är SD:s målgrupp trots att minst en sådan tillåts husera inom partiet.

Då tycker jag att de ska visa det genom att sparka ut Hagwall.
Citera
2018-08-14, 18:42
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

varför då?

Han får en varning. Alla kan göra något dumt.

Inget att se. Move along.
Citera
2018-08-14, 18:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Din åsikt ska inte spela någon roll för AfS är jag rädd.
Citera
2018-08-14, 18:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
varför då?

Han får en varning. Alla kan göra något dumt.

Vissa dumheter är oförlåtliga, särskilt i en valrörelse. Hur AfS hanterar Hagwall kan bli helt avgörande för deras valresultat.
Citera
2018-08-14, 18:47
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
https://unv.is/dn.se/nyheter/politik/riksdagskandidat-for-afs-sprider-antisemitiskt-budskap-pa-pendeltag
Tack. Intressant att DN skyddar namnet.
Jag undrar om kvinnan är mediaproffs. Hon gör intervju med "vandal" i tunnelbanan. (Är det inte böter för hans tilltag förresten?) Vet hon då att han är (okänd) politiker?
Jag misstänker att det kan vara riggat för att skapa uppmärksamhet. (Kunde tyvärr inte höra hela videon då uppkopplingen pajade.)
Citera
2018-08-14, 18:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Din åsikt ska inte spela någon roll för AfS är jag rädd.

Vi får väl se. Jag tror att Kasselstrand är klok nog att inse att han inte kan ducka på den här bollen. DN:s artikel har om inte annat gjort att frågan om hur AfS ska förhålla sig till Hagwall kommit upp på bordet.
Citera
2018-08-14, 18:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tack. Intressant att DN skyddar namnet.

Förmodligen beror det på att de inte pratat med Hagwall än. Det står i slutet av artikeln att de söker honom.

Citat:
Jag undrar om kvinnan är mediaproffs. Hon gör intervju med "vandal" i tunnelbanan. (Är det inte böter för hans tilltag förresten?) Vet hon då att han är (okänd) politiker? Jag misstänker att det kan vara riggat för att skapa uppmärksamhet. (Kunde tyvärr inte höra hela videon då uppkopplingen pajade.)

Jag tror inte att det var riggat. Hennes agerande verkade spontant och genuint.

Om hennes avsikt var att svärta ned Hagwall skulle hon ha nämnt honom vid namn och frågat om han inte kandiderar för AfS i klippet.
Senast redigerad av Regulus 2018-08-14 kl. 18:59.
Citera
2018-08-14, 18:55
Medlem
Citat:
Vi får väl se. Jag tror att Kasselstrand är klok nog att inse att han inte kan ducka på den här bollen. DN:s artikel har om inte annat gjort att frågan om hur AfS ska förhålla sig till Hagwall kommit upp på bordet.

Jag tror att det är utagerat i och med det här och det är alltid bättre att ta sådana här händelser internt och inte via media.

Sen får vi se om DN och övriga MSM vill spinna vidare på det här men det tror jag inte. Det var trotts allt ett skämt om än ett osmakligt skämt.
Citera
2018-08-14, 18:56
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Vissa dumheter är oförlåtliga, särskilt i en valrörelse. Hur AfS hanterar Hagwall kan bli helt avgörande för deras valresultat.

Det tror jag inte.

Antisemitism är inte gångbart inom politiken, och är således inget afs bör syssla med. Kassel bör vara tydlig med det.

Men msm betraktar redan afs som tokknarkarnazister, och judar är ingen stor väljargrupp.

Kassel ger han en muntlig varning. Det finns ingen anledning till att hänga någon. Det kan sd syssla med.
Citera
2018-08-14, 18:56
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag tror att det är utagerat i och med det här och det är alltid bättre att ta sådana här händelser internt och inte via media.

Sen får vi se om DN och övriga MSM vill spinna vidare på det här men det tror jag inte. Det var trotts allt ett skämt om än ett osmakligt skämt.
Nej det var inte osmakligt.
Citera
2018-08-14, 19:02
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Förmodligen beror det på att de inte pratat med Hagwall än. Det står i slutet av artikeln att de säker honom.

Jag tror inte att det var riggat. Hennes agerande verkade spontant och genuint.

Om hennes avsikt var att svärta ned Hagwall skulle hon ha nämnt honom vid namn och frågat om han inte kandiderar för AfS i klippet.
Frågan är om DN vill svärta ned eller ge publicitet. Om hon känt igen honom hade det blivit för uppenbart.

Sätta igång grillande intervju med påverkad vandal på pendeln. Jag skulle dra mig. Han kunde ha en kniv i fickan. En kvinna med stort civilkurage!
Citera
2018-08-14, 19:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Frågan är om DN vill svärta ned eller ge publicitet. Om hon känt igen honom hade det blivit för uppenbart.

Sätta igång grillande intervju med påverkad vandal på pendeln. Jag skulle dra mig. Han kunde ha en kniv i fickan. En kvinna med stort civilkurage!

Bra att du nu tydliggör att du faktiskt inte är en nationalist överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in