2018-08-14, 16:42
Medlem
Detta val absolut SD....sedan får vi se om de lyckas börja vända eländet som S+M+Mp + C m.fl ställt till.. Skulle problemen eskalera och Islamismen fortsätta kaoza sönder landet då kan det mycket väl bli Afs i nästa val, men inte nu...Nu är det viktigast att få SD så STORT som möjligt, en röst på Afs i detta val får ses som bortkastad och mycket dålig taktik av de som tänker rösta på dem.
Citera
2018-08-14, 16:45
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Aldrig slagits av tanken att konservatismen som du står för är en del av problemet? Inse att konservatism är en förlorarideologi som hela tiden kompromissar bort sig självt och ursäktar sig. Vi behöver nationalism som inte kompromissar bort Sverige, som SD vill göra. Socialkonservatism är faktiskt en väldigt träffande ideologi och beskrivning av SD när man tänker efter.

Jag är nationalist också. Dock inte en sådan som gillar odemokratiska tilltag. SD vill inte kompromissa bort Sverige, man har ambitionen att förbättra Sverige. Det är därför man vill minska invandringen till enbart 5000 kvotflyktingar per år, och även införa tillfälliga uppehållstillstånd, ingen anhörighetsinvandring etc.
Citera
2018-08-14, 16:46
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Så låter det från ett ljugande och skitsnackandes SD-bot. Du är en idiot om du tror att NMR kommer att bli större. Det är allt jag har att säga, och alla med ett par hjärnceller som läser detta förstår givetvis det också. Om du ska trolla, så ansträng dig åtminstone. Det sämsta trollande jag sett.

Ljugande, skitsnackare, idiot, dåligt med hjärnceller.

Ja, för att vara sämsta trollet någonsin så kom jag åt en öm punkt som fick dig att vräka ur dig klåpord.

Citat:
De är inte alls för stora. Hur kunde M regera både 2006 och 2010 menar du? S var störst i båda valen, men ändå fick de stå utanför. M har en feg karriäristisk politiker som sagt att han hellre samarbetar med S än med SD. Löfven behöver jag inte ens kommentera. Sedan har vi SD-hatarna C, "L", V och MP. AfS behöver bara närvara i riksdagen för att göra stor förändring av hela det politiska landskapet, precis som SD gjorde 2010.

Tror du på det själv att M kommer skjuta sig i knät ännu en gång? Att partierna kommer tappa mer förtroende?

Ja men först ska AfS komma in, och det gör dom inte 2018. Det är lika stor chans att AfS kommer in som F!. Någon ynka % men det är uppblåst!

Minns inte du inte själv F! i Riksdagen! Ut med rasisterna och in med feministerna!

NEJ UT!

Var realistisk, AfS har inget stöd idag. Folk vet inte ens vad det är för parti och dom få som gör det lockas av dåliga memes eller ser AfS för vad det är, Skitstövlar som har huvudet bland molnen som tror på guld och gröna skogar.
Citera
2018-08-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midnightrambler
Om man drar en parallell till USA, så röstade många på Bernie Sanders även fast man visste att han inte hade någon chans... Om de istället hade röstat på Hillary, så hade inte Trump vunnit. Jag kommer rösta på SD av den anledningen.

Fullkomligt fel du kan ju inte ens det amerikanska valsystemet...

Bernie vs Hillary var i Demokraternas primärval. Hillary vann den omröstningen och fick möta Trump som vann Republikanernas primärval. Sedan fanns det flera andra partier i presidentvalet men de var ju så små att de inte hade ngn större påverkan.
Citera
2018-08-14, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Hör du vad du låter som? Jag har sett det beteendet från många SDare här. Ni beter er som etablissemangs-dinosaurier. Inga argument, inga anledning, bara "ni är dumma i huvudet". AfS kommer att komma in. Du vet att du inte har koll, så ta och kolla upp det istället för att sitta här och spy galla.

Du är vad alla sett hända med SD. Det har blivit ett etablissemangsparti som inte bedriver politik, utan ska ha makt, men har inte tänkt igenom något alls (eftersom de inte kommer få ett uns makt mer än nu). Det bekräftar att AfS är rätt val.

Nu är det SD som sitter och skriker "Öööh, ni är dumma i huvudet och rasister". Precis som andra gjort. Den förändringen ser MÅNGA, och många ar gått över till ett nytt parti med fräscht blod, ny genomtänkt politik, och utan makttörstande.

Du är så korkad så det är synd om dig. afs kan inte bli stora på MÅNGA MÅNGA ÅR, dom har för fan knappt 1%, gemene svensk skiter fullständigt i det partiet, det är helt irrelevant och inte en jävel som bryr sig om det förutom ett par arga flashbackare på internet.

Om 10 år? KANSKE

Men nu? NEJ, det verkar som hela bunten av er lider av asperger syndrom då ni inte verkar fatta det här.

Nu när ÄNTLIGEN SD blivit stora .. Ja, då ska ni minsann hoppa av båten och börja rösta för ett jävla irrelevant parti som inte kan bli stora på minst typ 10-15 år då Sverige på riktigt är en soptipp

Snacka om att slänga sin röst i sjön, men för all del, rösta på AFS du, släng bort din röst och låt 7-klövern fortsätta dominera, jävla lågpannade låg IQ nollor
Citera
2018-08-14, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick

AfS är årets F!. Ni tror ni har stöd med uppblåsta undersökningar dit AfS själva har signat upp sig 34 gånger om för att försöka få lite siffror och uppmärksamhet, men det är så jävla uppblåst skitsnack. NMR har en lojal följarbas, det har inte AfS när det kommer till krita valet om en månad. Var glad ifall ni ens får 1%.

Precis, hela sveriges befolkning skiter fullständigt i AfS, dom är helt irrelevanta. "Muuh vi får 1% i vissa undersökningar!!" NÄ MEN VAD BRA Då, en procent? Så härligt! Ni kan åstakomma mycket

Citera
2018-08-14, 16:51
Medlem
Citat:
Pengar du inte har, så va säger du om om att vara beredd på att käka upp dina ord istället?

AfS är årets F!. Ni tror ni har stöd med uppblåsta undersökningar dit AfS själva har signat upp sig 34 gånger om för att försöka få lite siffror och uppmärksamhet, men det är så jävla uppblåst skitsnack. NMR har en lojal följarbas, det har inte AfS när det kommer till krita valet om en månad. Var glad ifall ni ens får 1%.

Jag har inte glömt DÖ, men SD är för stora för att ignorera med en större del av befolkningen bakom sig. Fler platser, mer makt. Det är önsketänkande att komma och tro att AfS skulle komma in i riksdagen och kunna göra något vettigt när ingen kommer vilja ta AfS med tång. Inte glömma att det finns nu flera partier som vill göra precis samma skit som AfS.

Är själv en besviken SD-are, som bor i södra Småland nära SD:s kärnområde i Skåne och Blekinge.
Har sett massor med gånger uteslutningar använts för att bli av med misshagliga personer.
Inte alls stollar och tosingar som Åkesson påstår, utan i 2 fall av 3 sådana som partiet uppfattat som ett hot mot ledningens egen ställning!

AfS är för mig ett solklart val, då jag personligen har haft insyn i partiets fulspel med att styra även inom kommunpolitiken!
Citera
2018-08-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Det är sant. De gynnar båda varandra. Tror du att AfS har någon chans till 4%? Jag har ej följt svensk politik på år och dagar.

Det enda jag vågar säga i dagsläget är att jag tror att det är fullt realistiskt att de når hela vägen fram (mycket kan även hända fram till valet). Jag väntar även spänt på opinionsundersökningarna från främst YouGov, men även Sentio (även om deras beställare är AfS-fientlig). Den senaste YouGov-mätningen där "övriga" fick 4,7 procent där inte ens FI ingick i, gör mig hoppfull. Av Sentios mätningar att döma, där faktiskt alla större småpartier särredovisas (förutom AfS) så framgår det tydligt att AfS är i särklass störst av de övriga-partierna (då räknar jag inte in FI). Så om då "övriga" ökar kraftigt, så vill jag tro att AfS utgör större delen av dessa 4,7 procent. Men samtidigt, så var det en enskild mätning, så vi får vänta och se i kommande mätningar.

I vilket fall hur som helst, ett riksdagsinträde må vara huvudmålet, men det finns väldigt viktiga delmål att nå också, som 1 %-spärren (gratis valsedlar) och 2,5 %-spärren (partistöd). 2,5 % däremot kan jag säga att jag definitivt tror att de kommer att klara. Det tror jag faktiskt. Att bli överlägset största parti utanför riksdagen skulle även det vara en rejäl vinst, att då officiellt positionera sig som det självklara och tydliga invandringskritiska alternativet till SD, som missnöjda SDare sen kan gå över till. Sedan skulle jag inte bli förvånad om vi får se ett omval strax efter valet 2018, och då har AfS ytterligare en chans att ta sig in (om de inte klarade spärren i det vanliga valet). Men skulle AfS "endast" få typ 2,5 procent i valet, så innebär det i princip en garanterad plats i riksdagen efter valet 2022.

Dessutom, ett växande AfS utanför riksdagen, som syns i opinionsundersökningarna (även hos "vanliga" institut) är även det en stor vinst, och det kan ha effekt på både SD och sjuklövern. För SDs del så kommer de förmodligen att reagera genom att bli hårdare i invandringsfrågan för att försöka få tillbaka AfS-väljare, och sjuklövern kommer bli än mer nervösa att ett ännu "värre" parti är på väg in. Jag tror även på en ketchupeffekt för AfS. Var någon undersökning tidigare som visade att ungefär runt 13 procent i dagsläget kan tänka sig att gå över till AfS. Så om AfS konsekvent börjar särredovisas i de allra flesta opinionsinstitut på närmare 4 %, tror jag på en ketchupeffekt där de rusar i väljarstöd. AfS kan även attrahera väljare som SD inte kan attrahera på samma sätt. AfS är exempelvis för platt skatt och sänkta skatter, vilket även kan förklara varför drygt 8 procent av de moderata väljarna uppgav i en Sentio-undersökning att de är öppna för att stödrösta på AfS i valet.

Så jag tror definitivt på en ljus framtid för AfS, och jag hoppas att de kommer in i riksdagen redan i september.
Citera
2018-08-14, 17:05
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Är själv en besviken SD-are, som bor i södra Småland nära SD:s kärnområde i Skåne och Blekinge.
Har sett massor med gånger uteslutningar använts för att bli av med misshagliga personer.
Inte alls stollar och tosingar som Åkesson påstår, utan i 2 fall av 3 sådana som partiet uppfattat som ett hot mot ledningens egen ställning!

AfS är för mig ett solklart val, då jag personligen har haft insyn i partiets fulspel med att styra även inom kommunpolitiken!

Fulspel inom partiet eller inte. En röst på något som faktiskt kommer göra skillnad ifall det blir kämpigt för att SD ska bli största parti.

Ska man helt och håller köra på argumentet att man vill förändra den politiska miljön så ska man rösta på NMR. För att ha dom heilande i riksdagen hade fått skitet att hamna i fläkten och att se NMR gå all in på alla frågorna hade dom fan gjort hästlängder bättre än AfS som knappt har en grund till sin politik mer än att säga något så uppenbar och självklart inom invandringspolitiken och skapa dåliga memes.

NMR hade fan visat vart skåpet ska stå.
Citera
2018-08-14, 17:06
Medlem
Diskuterarns avatar
https://www.dn.se/nyheter/politik/riksdagskandidat-for-afs-sprider-antisemitiskt-budskap-pa-pendeltag/

Nu uppmärksammar dn också detta, inte konstigt då det gynnar deras agenda.
Citera
2018-08-14, 17:12
Medlem
Frejrs avatar
Jag tror SD kommer att få mellan 25-30% men vad hjälper det? Sjuklövern kommer att få mellan 65-70% och vi kommer att få en s, m, c regering ledd av 30 miljoners Annie. Om afs tar 3-5% av rösterna spelar ingen som helst roll i nästa mandatperiod, det är ändå sjuklövern som kommer att styra.

Men 3% skulle vara väldigt viktigt för afs till nästa val eftersom dom då får valsedlar utlagda och dom får partistöd.
Så 3% till afs gör en enorm skillnad men 3% mer eller mindre till SD spelar ingen roll alls.

Sen vill inte SD erkänna svenskarna som en folkgrupp, dom är för både EU och homoadoptioner. Dom var för att alla ska bli tvingad att betala för SVT genom skatten.

Dom påstår att dom är socialkonservativa nationalister
Homoadoptioner är inte konservativt och EU vänliga är inte nationalister, så vad finns det kvar av dom då? Det finns bara socialdemokrater kvar.
Citera
2018-08-14, 17:14
Medlem
Citat:
Fulspel inom partiet eller inte. En röst på något som faktiskt kommer göra skillnad ifall det blir kämpigt för att SD ska bli största parti.

Ska man helt och håller köra på argumentet att man vill förändra den politiska miljön så ska man rösta på NMR. För att ha dom heilande i riksdagen hade fått skitet att hamna i fläkten och att se NMR gå all in på alla frågorna hade dom fan gjort hästlängder bättre än AfS som knappt har en grund till sin politik mer än att säga något så uppenbar och självklart inom invandringspolitiken och skapa dåliga memes.

NMR hade fan visat vart skåpet ska stå.

Skulle se det som oerhört positivt om t.ex. SD får 23 % och AfS 7 %.

Ifall SD blir största parti skiter jag helt i.
Det enda viktiga är att SD + AfS blir så stora som möjligt.
Förresten kan garanterat SD kompensera en del av sin förlust till AfS, genom att framstå som mera rumsrena, och därigenom locka till sig några moderater och sossar.

Sen hur SD hanterar kontakterna med AfS, det är en senare fråga?
Senast redigerad av Hultabultan 2018-08-14 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in