2018-08-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Någon som vet vad AfS ligger på ungefär?

Såg nånstans att "Övriga" enligt YouGOV (Fi borträknat) låg på ca 4.7%.

Ja, i Yougov var Fi särredovisad och Piratpartiet har kanske 1 % så Afs låg nog på 2-3 % i den mätningen om jag får gissa. I Sentios var ju flera särredovisade och där låg de nog runt 1,5 % dvs i princip hela 'Övrigt'.
Citera
2018-08-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Folk underskattar sin egen rösts betydelse. Denna lilla röst kan mutera sig och bli en folkrörelse som kan krossa vilken korrupt regim som helst.

Men då är det inte längre en enskild fjuttröst, utan flera hundratusentals, kanske miljontals röster.
Citera
2018-08-14, 15:44
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Ibland funderar jag verkligen hur det står till med IQn när det kommer till "Sverigevänner".

Lyssna, jag gillar afs politik jag också, men vi har för fan inte tid med att bygga upp dom just nu, det är BRÅTTOM och de som faktiskt har en stor stor chans att påverka nu är SD som kan bli Sveriges störst parti.

.. Vad gör då vissa dumskallar, jo, röstar på ett jävla parti som knappt har 1%

Rena idioter, Afs kan man lägga energi på sen, men nu gäller det att göra SD så stora som möjligt då dom är de ENDA som inte är fullständigt galna i huvudet.

"Muuh muuh kontrollera opposition jude teorier!"

Hör du vad du låter som? Jag har sett det beteendet från många SDare här. Ni beter er som etablissemangs-dinosaurier. Inga argument, inga anledning, bara "ni är dumma i huvudet". AfS kommer att komma in. Du vet att du inte har koll, så ta och kolla upp det istället för att sitta här och spy galla.

Du är vad alla sett hända med SD. Det har blivit ett etablissemangsparti som inte bedriver politik, utan ska ha makt, men har inte tänkt igenom något alls (eftersom de inte kommer få ett uns makt mer än nu). Det bekräftar att AfS är rätt val.

Nu är det SD som sitter och skriker "Öööh, ni är dumma i huvudet och rasister". Precis som andra gjort. Den förändringen ser MÅNGA, och många ar gått över till ett nytt parti med fräscht blod, ny genomtänkt politik, och utan makttörstande.
Citera
2018-08-14, 15:46
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Men då är det inte längre en enskild fjuttröst, utan flera hundratusentals, kanske miljontals röster.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2018-08-14, 15:55
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ärligt talat, jag har redan redovisat flera undersökningar som visar att AfS har ett verkligt stort stöd (för att vara utanför riksdagen). Om du på allvar tror på vad du skriver, och inte bara trollar, hur mycket pengar är du beredd på att sätta på detta? 10 000 kr? Jag är beredd att sätta 10 000 kr på att AfS kommer att bli rejält mycket större än NMR. Är du med på det?

Har du glömt DÖ? Har du glömt att varenda relevant sjuklöver-partiledare har totalt målat sig in i ett hörn? Det kommer inte att bli något jävla samarbete med SD efter valet. Spelar ingen roll om de blir störst på 26 procent. Det man däremot kan påverka idag är att förändra hela grunden och hela det politiska landskapet genom att rösta in ett nationalistparti.

Pengar du inte har, så va säger du om om att vara beredd på att käka upp dina ord istället?

AfS är årets F!. Ni tror ni har stöd med uppblåsta undersökningar dit AfS själva har signat upp sig 34 gånger om för att försöka få lite siffror och uppmärksamhet, men det är så jävla uppblåst skitsnack. NMR har en lojal följarbas, det har inte AfS när det kommer till krita valet om en månad. Var glad ifall ni ens får 1%.

Jag har inte glömt DÖ, men SD är för stora för att ignorera med en större del av befolkningen bakom sig. Fler platser, mer makt. Det är önsketänkande att komma och tro att AfS skulle komma in i riksdagen och kunna göra något vettigt när ingen kommer vilja ta AfS med tång. Inte glömma att det finns nu flera partier som vill göra precis samma skit som AfS.
Citera
2018-08-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Pengar du inte har, så va säger du om om att vara beredd på att käka upp dina ord istället?

Så låter det från ett ljugande och skitsnackandes SD-bot. Du är en idiot om du tror att NMR kommer att bli större. Det är allt jag har att säga, och alla med ett par hjärnceller som läser detta förstår givetvis det också. Om du ska trolla, så ansträng dig åtminstone. Det sämsta trollande jag sett.

Citat:
Jag har inte glömt DÖ, men SD är för stora för att ignorera med en större del av befolkningen bakom sig. Fler platser, mer makt. Det är önsketänkande att komma och tro att AfS skulle komma in i riksdagen och kunna göra något vettigt när ingen kommer vilja ta AfS med tång. Inte glömma att det finns nu flera partier som vill göra precis samma skit som AfS.

De är inte alls för stora. Hur kunde M regera både 2006 och 2010 menar du? S var störst efter båda valen, men ändå fick de stå utanför. M har en feg karriäristisk partiledare som sagt att han hellre samarbetar med S än med SD. Löfven behöver jag inte ens kommentera. Sedan har vi SD-hatarna C, "L", V och MP. AfS behöver bara närvara i riksdagen för att göra stor förändring av hela det politiska landskapet, precis som SD gjorde 2010.
Citera
2018-08-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Mest bang for the buck blir AfS detta val, i alla lägen.
Om AfS totalhavererar och får 0-1% så var knappast några röster bortkastade, så vad skulle det spela för roll då?
Om AfS gör ett kasst val men får 1-2,5% så får de får de valsedlar utlagda och åtminstone lite uppmärksamhet i media, något som kommer göra SD mer legitimt och våga snacka återvandring.
Om AfS gör ett ok val men inte kommer in 2,5-3,5% så får de partibidrag + en jävla massa uppmärksamhet. Det är en klar signal till SD att börja driva frågan om återvandring!
Om AfS gör ett bra val och kommer in blir det totalt hjärnsläpp för etablissemanget.

Hur ska media förklara att man knappt rapporterat om ett parti som får så många röster? Glömde man?

Om jag endast proteströstade skulle AfS vara ett självklart val. Men personligen håller jag mer med AfS partiprogram än SD så det är främst därför jag kommer rösta AfS.

Ja, det är lite så här jag tänker också.
Citera
2018-08-14, 16:26
Medlem
Citat:
Jag anser faktiskt att du tänker lite bakvänt. Det är inte främst SD som kommer att öppna upp för AfS, utan snarare kommer AfS att öppna upp för SD om partiet kommer in i riksdagen. Den blotta närvaron av AfS i riksdagen kommer få SD att framstå som sossar, och det kommer bli mycket lättare för "vanligt folk" och andra partier att våga börja prata med SD, då AfS kommer bli de nya "skurkarna" i etablissemangets ögon. Sedan lär det även finnas oro att AfS kommer att öka och eventuellt ingå i samarbete med SD i framtiden, vilket är ytterligare en anledning till att sjuklövern kanske borde börja prata mer med SD.

Men givetvis är sanningen att BÅDA skulle gynna varandra. SD banar vägen för AfS och AfS banar vägen för SD, men det sistnämnda tror jag ändå är det mest signifikanta för framtiden. SD banade främst vägen för AfS före AfS existerade, när båda "rörelserna" var i samma organisation (SD). På så sätt uppstod kontakter och en "rörelse i rörelsen" i form av SDU. Nu däremot tror jag att det främst handlar om att AfS kan bana vägen för SDs framgångar i form av normalisering och på så sätt större inflytande och stöd.

Det är sant. De gynnar båda varandra. Tror du att AfS har någon chans till 4%? Jag har ej följt svensk politik på år och dagar.
Citera
2018-08-14, 16:29
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
En röst på AfS är en röst på ett par populistiska töntar som inte kommer komma in i riksdagen 2018. Alltså bortkastad. Ge dom 4 år till och sedan se om dom har en chans.

En röst på SD innebär att SD kan bli störst och således en bra förhandlingsposition samt en normalisering av invandringskritik.

Det resonemanget är så ologiskt. Om de skall få en chans om 4 år så måste så många som möjligt rösta på dem redan nu. Säger sig självt, kan tyckas.

SD går in för svagt i förhandlingsposition i nuläget för att det skall vara något att rösta på. Man lägger sig för platt, utnyttjar inte sin medvind i opinionen, det är därför som AfS behövs som påtryckare.

Vore för övrigt underbart att se Mattias Karlsson stå och svamla när de får kritik från höger.
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2018-08-14 kl. 16:32.
Citera
2018-08-14, 16:33
Medlem
ufomongos avatar
SD 2018 för att lyfta dom till stabil 25%.

AfS 2022 för att radikalisera politiken lite.
Citera
2018-08-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Det är vackert med optimister och fint att se folk hoppas. När man frågar vadå 5000 Pers varav man själv anmält intresse att delta tror jag att det finns ganska mycket felmarginal.

Du vet uppenbarligen ingenting om statistik...
Citera
2018-08-14, 16:40
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
SD 2018 för att lyfta dom till stabil 25%.

AfS 2022 för att radikalisera politiken lite.

AfS 2018 om man vill radikalisera politiken redan i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in