2018-08-14, 15:31
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon kan endast VETA att han inte är mördaren
om det är hon själv som är det.

Man kan undra hur väl hon egentligen känner honom
om hon inte har upptäckt otroheten på 5-6 år.

Det tycker jag tyder på att hon är någon
som sticker huvudet i sanden och inte
ser det hon inte vill se.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har jag också tänkt på.
Hon väljer att se det hon vill och blunda för det hon inte vill se.

Eller så är hon verkligen GM. Och då är det ju lätt att veta att SD inte är mördaren. Men ja, annars så stämmer väl beteendet att sticka huvudet i sanden väl med en utmattning och svårighet att ta tag i saker och orka. Det är enklare att intala sig att saker är bra och slippa måsta ta tag i dem.
Citera
2018-08-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Den teorin har jag även haft men velat ha den långt ner på min lista. Det kan ju hetta rejält mellan föräldrar och barn i den åldern och visst skulle något kunnat gå på tok då. Sedan vet man ju inte men det skulle vara oerhört tragiskt om det vore så. Det som talar emot detta, utöver att man verkligen inte vill att det ska vara så då det skulle innebära en slags dubbel grymhet i allt, är väl att jag har svårt att se att polisen inte kommit längre med utredningen då. Det borde funnits mer läckor, varit svårare att dölja vad som skett. Men jag utesluter det inte då vi har så litet på fötterna men hoppas verkligen att detta bara är en möjlig teori men som inget har med verkligheten att göra i praktiken.

Om det skulle va så illa så finns det en far som förmodligen skulle göra allt
som står i hans makt för att skydda sonen.
En far som jag tror anses som betrod i polisiära kretsar, en far som sannolikt
riktade in kikarsiktet på SD omgående.

En person som statistiskt sett är prio1
Citera
2018-08-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ok, då lade åklagaren fram något mer antagligen men inte tillräckligt för att Tingsrätten skulle köpa det.

Djävligt ovanligt och det gör mig lite förbryllad, hoppas verkligen inte att det har gått prestige i fallet redan, då är det illa.

Det är två personer som har skiljaktig mening, domaren och ÅK.

En har väl varit delaktig vid LWs tidigare anmälan mot SD.
Har jag fattat det rätt?
Citera
2018-08-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
EGT har sagt A utan att säga B om detta förr. Då blev det tolkat som olika värdering av vittnens tillförlitlighet om jag minns rätt. Men EGT får gärna förklara vad det gäller.
Jag vet inte alls vad det är för sakfråga. Vittnens utsaga (OM det var det) spekulerade jag i. Kan vara vad som helst.
Citera
2018-08-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
EGT har sagt A utan att säga B om detta förr. Då blev det tolkat som olika värdering av vittnens tillförlitlighet om jag minns rätt. Men EGT får gärna förklara vad det gäller.

Kanske inte fanns så mycket å komma då
Citera
2018-08-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu är jag lite nyfiken. Hur får du fram koordinaterna i olika kartsystem på Eniro?
Koordsys stämmer och du ser lite olika format om du högerklickar och väljer GPS...
Citera
2018-08-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon måste presentera ny bevisning 2:a gången, krav på det.
Men hon blev påkommen med en direkt lögn i sin framställan. Varför hon framför det vet jag inte, men troligen matad av den gamla utredningsledaren, som vart utbytt av någon anledning...

Citat:
Jag vet inte alls vad det är för sakfråga. Vittnens utsaga (OM det var det) spekulerade jag i. Kan vara vad som helst.

Vilken va lögnen som hon blev påkommen med.

Du tog väl inte det rakt ur luften.
Citera
2018-08-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag har haft en teori till om hur hon hamnade vid planket, den är inte så populär.

I korthet så går den ut på att NW är hos henne, dom tjafsar och han blir
förbannad å drar i väg, LW efter för att lugna ner läget, eller så är hon också helförbannad.
I närheten av planket kommer hon ifatt, å nog om det.
Samma händelseförlopp som jag, bara olika GM.
Jag tror mer på JH och att han gick mot tågstationen då (rätt riktning), mot stan.

NW ksn kanske stämma med det utdragna förloppet med skrik. En hysterisk mor med sin son är lättare att begripa, en utdragen dödskamp (dom jag har väldigt svårt att sätta mig in i ett sånt scenario).
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-08-14 kl. 16:22. Anledning: Syftningsfel
Citera
2018-08-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vilken va lögnen som hon blev påkommen med.

Du tog väl inte det rakt ur luften.
Nä, det är återberättat att hon ljög. Detta kommer inifrån berörda, men inte vad hon ljög om.

Sen hur msn ska tolk ”ljög” är en annan femma. Hon kanske hade fel uppfattning om något. Ena parten kallar det för lögn andra parten för faktafel och bagatellartat...
Citera
2018-08-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Åter igen ett antagande av dig, har du belägg för att åklagaren ljög?
De svar ovan.
Citera
2018-08-14, 16:27
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Nä, det är återberättat att hon ljög. Detta kommer inifrån berörda, men inte vad hon ljög om.

Sen hur msn ska tolk ”ljög” är en annan femma. Hon kanske hade fel uppfattning om något. Ena parten kallar det för lögn andra parten för faktafel och bagatellartat...

Kommer det från SD själv?
Citera
2018-08-14, 16:27
Medlem
Citat:

Ok, Tack.
Nu känner jag igen uppgiften, man får bedöma den som tämligen osäker
eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in