Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Det skulle kunna finnas ett annat sätt å få ner henne till planket.
Gm pinglar på dörren å säger "din son ligger nere vid planket, helt jävla
dyngrak, han kan fan inte gå en meter".
Men om uppgiften i tråden stämmer att han skulle sova hos LW den
natten så spricker den teorin.
Om det inte va så att hon satt å väntade hem honom.
Teorin om att någon lockat ut LW med barnen som förevändning skrev jag ganska tidigt men den posten försvann nog i nattens diskussioner. Men ja, jag håller med dig i att detta vore ett enkelt sätt att få ut LW. Det är ju många som har vänt in och ut på detta med dörrens läge, typ av lås och andra teknikaliteter samt varför hon lämnat dörren öppen/olåst mitt i paketinslagning. För mig med egna barn i typ samma ålder så förefaller "information" att någon av tonåringarna står och super sig drängfull nere vid planket som något som åtminstone kunnat få mig att släppa vad jag haft för händer, rycka åt mig en jacka i hallen och marschera ut i natten obrydd om någon dörr stod öppen eller ej. "Visste" jag att jag bara skulle gå ner till planket och därtill hade ett ganska stort barn/tween hemma så skulle en kort stunds uppläxning av äldre syskon 100 meter bort inte föranleda mig att stänga och låsa. LW verkar därtill ha haft humör och driv så hon verkar inte ha varit typen som grubblat länge innan hon agerat. Det är ju det mest rimliga i varför hon gått ut mitt i allt, av omtanken för ett barn som hon akut måstat bistå och "tala till rätta".
Sedan, då vi är inne på barn, vill jag bara även tillägga att de som menar att den hemmavarande sonen måste ha hört något och att frånvaron av sådant vittnesmål i tråden skulle tyda på att ingen var hemma hos mamma, inte tänker på vad barn i den åldern gör och hör. Vid 11-tiden på kvällen/natten kan en 12-åring mycket väl vara vaken men samtidigt fullkomligt okontaktbar pga hörlurar och youtubande, snapchattande eller instagrammande och lyssnande på Spotify. Barn i den åldern kan bli väldigt döva om de vill det och då vara helt ovetande om att mamma får besök på nedervåningen. Därtill, som jag skrev innan, LW hade ju vad som framkommit, ett jobb som innebar nattskift emellanåt. Detta skulle kunna indikera att barnen var vana vid ljud ifrån köket sent, att mamma gjorde sig i ordning och gick ut eller att hon pratade med en kollega i telefon om natten innan hennes pass började. Flera har velat få det till att LW uteslutande var en dålig mamma pga nattligt ränn kring geocaching, men för att nyansera bilden lite så tycker jag att man bör väga in hennes nattjobb också och hur rutiner kring att hon var borta redan fanns i familjen pga detta främst, inte hobbyn. Men jag spekulerar bara här.