2018-08-14, 14:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon måste presentera ny bevisning 2:a gången, krav på det.
Men hon blev påkommen med en direkt lögn i sin framställan. Varför hon framför det vet jag inte, men troligen matad av den gamla utredningsledaren, som vart utbytt av någon anledning...

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu vet vi ju inte ett skit om va som händer men frågan gnager ju ändå lite om
det inte finns en viss risk att det går prestige i fallet från åklagarens sida.

Revansch till varje pris.

Så är det förhoppningsvis inte, men frågan är om hon ändå inte borde
lämna över utredningen till någon annan åklagera med tanke på hur illa det
ser ut, åtminstone i nuläget.
Framgångsrik kan man ju inte ens med bästa vilja i världen kalla henne.

Ok, då lade åklagaren fram något mer antagligen men inte tillräckligt för att Tingsrätten skulle köpa det.

Djävligt ovanligt och det gör mig lite förbryllad, hoppas verkligen inte att det har gått prestige i fallet redan, då är det illa.
Citera
2018-08-14, 14:59
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Det skulle kunna finnas ett annat sätt å få ner henne till planket.
Gm pinglar på dörren å säger "din son ligger nere vid planket, helt jävla
dyngrak, han kan fan inte gå en meter".

Men om uppgiften i tråden stämmer att han skulle sova hos LW den
natten så spricker den teorin.
Om det inte va så att hon satt å väntade hem honom.

Teorin om att någon lockat ut LW med barnen som förevändning skrev jag ganska tidigt men den posten försvann nog i nattens diskussioner. Men ja, jag håller med dig i att detta vore ett enkelt sätt att få ut LW. Det är ju många som har vänt in och ut på detta med dörrens läge, typ av lås och andra teknikaliteter samt varför hon lämnat dörren öppen/olåst mitt i paketinslagning. För mig med egna barn i typ samma ålder så förefaller "information" att någon av tonåringarna står och super sig drängfull nere vid planket som något som åtminstone kunnat få mig att släppa vad jag haft för händer, rycka åt mig en jacka i hallen och marschera ut i natten obrydd om någon dörr stod öppen eller ej. "Visste" jag att jag bara skulle gå ner till planket och därtill hade ett ganska stort barn/tween hemma så skulle en kort stunds uppläxning av äldre syskon 100 meter bort inte föranleda mig att stänga och låsa. LW verkar därtill ha haft humör och driv så hon verkar inte ha varit typen som grubblat länge innan hon agerat. Det är ju det mest rimliga i varför hon gått ut mitt i allt, av omtanken för ett barn som hon akut måstat bistå och "tala till rätta".

Sedan, då vi är inne på barn, vill jag bara även tillägga att de som menar att den hemmavarande sonen måste ha hört något och att frånvaron av sådant vittnesmål i tråden skulle tyda på att ingen var hemma hos mamma, inte tänker på vad barn i den åldern gör och hör. Vid 11-tiden på kvällen/natten kan en 12-åring mycket väl vara vaken men samtidigt fullkomligt okontaktbar pga hörlurar och youtubande, snapchattande eller instagrammande och lyssnande på Spotify. Barn i den åldern kan bli väldigt döva om de vill det och då vara helt ovetande om att mamma får besök på nedervåningen. Därtill, som jag skrev innan, LW hade ju vad som framkommit, ett jobb som innebar nattskift emellanåt. Detta skulle kunna indikera att barnen var vana vid ljud ifrån köket sent, att mamma gjorde sig i ordning och gick ut eller att hon pratade med en kollega i telefon om natten innan hennes pass började. Flera har velat få det till att LW uteslutande var en dålig mamma pga nattligt ränn kring geocaching, men för att nyansera bilden lite så tycker jag att man bör väga in hennes nattjobb också och hur rutiner kring att hon var borta redan fanns i familjen pga detta främst, inte hobbyn. Men jag spekulerar bara här.
Citera
2018-08-14, 15:00
Medlem
Citat:
Men hon blev påkommen med en direkt lögn i sin framställan. Varför hon framför det vet jag inte, men troligen matad av den gamla utredningsledaren, som vart utbytt av någon anledning...

Vad va för lögn hon körde med.
Har för mig jag läst det tidigare men nu mins jag inte.
Citera
2018-08-14, 15:03
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Mustiken tätnar. Ja, folk slår knut på sig själva för att hålla livspusslet och tempot och moderniteten uppe. Och tolererar inte mothugg mot ”karriären” så bra, säkert. Man förstår hur frireligion och religion kunde bli så inkrökt, men detta riskerar sluta på exakt samma skräphög långt snabbare.

Vad är det för fel på tipspromenad?

Nåväl. Jag tror att det iofs inte är otroligt att la famiglia här upplevde att de hade investerat för mycket tid och känslor i geocachesvängen och att LW utgjorde ett hot mot deras fortsatta glädje och framgångar inom gebitet. Vigselprästen stod i vägen för parets HD/SD:s (och hela familjens) lyckliga tillträde till gemenskapen, då alla mycket väl visste vem som gjort vad med vem.... Här ska skåpet stå...

Elementärt, min käre...

De skulle kunna vara dirty, hela familjen. Mer elelr mindre.

Först i skidspåret!

Örebro skulle sannerligen må bättre av tipsrundor och stilla skidspår börjar man tro... nog för att det kanske då triggar någon Wassberg som sticker någon med staven.

Hela familjen dirty..., huh! Men inte orimligt i alla dessa orimligheter hittills. Jag har ju tjatat en del om HD och om fler där är inblandade kan det ju förklara alibin och annat för polisen utgår väl knappast från en hel mordisk familj? Samtidigt hade jag trott lite mer på familjens inblandning om det var de som stod för den frireligiösa sidan (nog för att Equmenia ska ses som en mycket liberal kyrka av vad jag förstått).
Citera
2018-08-14, 15:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Är det gpsformatet GWS84 DDM som används inom geocaching så ligger de riktiga koordinaterna för SDs cache Bildning-Ådalen här: https://kartor.eniro.se/m/rrBq6

Nu är jag lite nyfiken. Hur får du fram koordinaterna i olika kartsystem på Eniro?
Citera
2018-08-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Teorin om att någon lockat ut LW med barnen som förevändning skrev jag ganska tidigt men den posten försvann nog i nattens diskussioner. Men ja, jag håller med dig i att detta vore ett enkelt sätt att få ut LW. Det är ju många som har vänt in och ut på detta med dörrens läge, typ av lås och andra teknikaliteter samt varför hon lämnat dörren öppen/olåst mitt i paketinslagning. För mig med egna barn i typ samma ålder så förefaller "information" att någon av tonåringarna står och super sig drängfull nere vid planket som något som åtminstone kunnat få mig att släppa vad jag haft för händer, rycka åt mig en jacka i hallen och marschera ut i natten obrydd om någon dörr stod öppen eller ej. "Visste" jag att jag bara skulle gå ner till planket och därtill hade ett ganska stort barn/tween hemma så skulle en kort stunds uppläxning av äldre syskon 100 meter bort inte föranleda mig att stänga och låsa. LW verkar därtill ha haft humör och driv så hon verkar inte ha varit typen som grubblat länge innan hon agerat. Det är ju det mest rimliga i varför hon gått ut mitt i allt, av omtanken för ett barn som hon akut måstat bistå och "tala till rätta".

Sedan, då vi är inne på barn, vill jag bara även tillägga att de som menar att den hemmavarande sonen måste ha hört något och att frånvaron av sådant vittnesmål i tråden skulle tyda på att ingen var hemma hos mamma, inte tänker på vad barn i den åldern gör och hör. Vid 11-tiden på kvällen/natten kan en 12-åring mycket väl vara vaken men samtidigt fullkomligt okontaktbar pga hörlurar och youtubande, snapchattande eller instagrammande och lyssnande på Spotify. Barn i den åldern kan bli väldigt döva om de vill det och då vara helt ovetande om att mamma får besök på nedervåningen. Därtill, som jag skrev innan, LW hade ju vad som framkommit, ett jobb som innebar nattskift emellanåt. Detta skulle kunna indikera att barnen var vana vid ljud ifrån köket sent, att mamma gjorde sig i ordning och gick ut eller att hon pratade med en kollega i telefon om natten innan hennes pass började. Flera har velat få det till att LW uteslutande var en dålig mamma pga nattligt ränn kring geocaching, men för att nyansera bilden lite så tycker jag att man bör väga in hennes nattjobb också och hur rutiner kring att hon var borta redan fanns i familjen pga detta främst, inte hobbyn. Men jag spekulerar bara här.

Jag har haft en teori till om hur hon hamnade vid planket, den är inte så populär.

I korthet så går den ut på att NW är hos henne, dom tjafsar och han blir
förbannad å drar i väg, LW efter för att lugna ner läget, eller så är hon också helförbannad.
I närheten av planket kommer hon ifatt, å nog om det.
Citera
2018-08-14, 15:19
Medlem
Citat:
Vad va för lögn hon körde med.
Har för mig jag läst det tidigare men nu mins jag inte.
EGT har sagt A utan att säga B om detta förr. Då blev det tolkat som olika värdering av vittnens tillförlitlighet om jag minns rätt. Men EGT får gärna förklara vad det gäller.
Citera
2018-08-14, 15:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hon lever och agerar i den vetskap att han inte är mördaren.
Om jag sätter in mig själv i situationen så skulle jag nog med låta min partner umgås med barnen på samma sätt.
Hon har känt honom i 20 år, så hon känner honom nog bättre än någon profilerare och definitivt mer än alla här inne....

Hon kan endast VETA att han inte är mördaren
om det är hon själv som är det.

Man kan undra hur väl hon egentligen känner honom
om hon inte har upptäckt otroheten på 5-6 år.

Det tycker jag tyder på att hon är någon
som sticker huvudet i sanden och inte
ser det hon inte vill se.
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Åter igen ett antagande av dig, har du belägg för att åklagaren ljög?
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Vad grundar du att dom stämt träff? Att dom har haft digital kontakter verifierat hävdar jag. Att dom stämt träff stämmer inte, enligt dom uppgifter jag har.

Tycker inte ni att det rimmar illa att dom stämt träff, han står och väntar utanför (så pass att polisen spärrar av mer) och hon går iväg med olåst dörr ända till planket?

Visst, det KAN ha gått till så, men.... ärligt?!
Fullkomligt orimlig gärningsbeskrivning.

De två fetade meningarna: Så du är alltså inte övertygad om att de uppgifter du fått är korrekta?
Citera
2018-08-14, 15:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon kan endast VETA att han inte är mördaren
om det är hon själv som är det.

Man kan undra hur väl hon egentligen känner honom
om hon inte har upptäckt otroheten på 5-6 år.

Det har jag också tänkt på.
Hon väljer att se det hon vill och blunda för det hon inte vill se.
Citera
2018-08-14, 15:28
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Jag har haft en teori till om hur hon hamnade vid planket, den är inte så populär.

I korthet så går den ut på att NW är hos henne, dom tjafsar och han blir
förbannad å drar i väg, LW efter för att lugna ner läget, eller så är hon också helförbannad.
I närheten av planket kommer hon ifatt, å nog om det.

Den teorin har jag även haft men velat ha den långt ner på min lista. Det kan ju hetta rejält mellan föräldrar och barn i den åldern och visst skulle något kunnat gå på tok då. Sedan vet man ju inte men det skulle vara oerhört tragiskt om det vore så. Det som talar emot detta, utöver att man verkligen inte vill att det ska vara så då det skulle innebära en slags dubbel grymhet i allt, är väl att jag har svårt att se att polisen inte kommit längre med utredningen då. Det borde funnits mer läckor, varit svårare att dölja vad som skett. Men jag utesluter det inte då vi har så litet på fötterna men hoppas verkligen att detta bara är en möjlig teori men som inget har med verkligheten att göra i praktiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in