2018-08-14, 15:08
Medlem
RadioDDR1s avatar
Jag är djupt konfunderad. Ena dagen är jag 100% AfS, andra dagen 100% SD. Håller på att bli helt galen av detta och känner att det hela kan sluta med att jag inte röstar alls...
Citera
2018-08-14, 15:10
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jag anser faktiskt att du tänker lite bakvänt. Det är inte främst SD som kommer att öppna upp för AfS, utan snarare kommer AfS att öppna upp för SD om partiet kommer in i riksdagen. Den blotta närvaron av AfS i riksdagen kommer få SD att framstå som sossar, och det kommer bli mycket lättare för "vanligt folk" och andra partier att våga börja prata med SD, då AfS kommer bli de nya "skurkarna" i etablissemangets ögon. Sedan lär det även finnas oro att AfS kommer att öka och eventuellt ingå i samarbete med SD i framtiden, vilket är ytterligare en anledning till att sjuklövern kanske borde börja prata mer med SD.

Men givetvis är sanningen att BÅDA skulle gynna varandra. SD banar vägen för AfS och AfS banar vägen för SD, men det sistnämnda tror jag ändå är det mest signifikanta för framtiden. SD banade främst vägen för AfS före AfS existerade, när båda "rörelserna" var i samma organisation (SD). På så sätt uppstod kontakter och en "rörelse i rörelsen" i form av SDU. Nu däremot tror jag att det främst handlar om att AfS kan bana vägen för SDs framgångar i form av normalisering och på så sätt större inflytande och stöd.

Med den logiken kan man lika gärna rösta på NMR för NMR har större chans att komma in i riksdagen detta år än AfS vars väljarbas är kids som tycker deras memes är roliga.

En röst på SD är det enda som skulle göra något skillnad dom närmaste åren.
Citera
2018-08-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
haha, långt ifrån. Jag har varit invandrigskritisk sen barnsben, har röstat SD sedan 2006 och hade gjort det sen 98 om jag varit myndig då.

Egentligen tycker jag inte AfS har så pjåkig politik. Men grejen är att ifall man är redo att dissa SD till förmån för ett parti med 0% chans att få makt, och därmed missa chansen att påverka migrationsfrågan, så måste man va så hård i sina principer om etnisk svenskhet osv att man förmodligen är nasse. Anars borde man kunna tänka sig att kompromissa lite. Så resonerar jag.

Nu har ju inte AfS 0% chans att få makt, och vidare påverkar AfS redan politiken. SD har ju tvingats prata om återvandring från att först inte ha nämnt det över huvud taget. Att rösta på AfS handlar inte om principer eller dylikt. Det handlar helt enkelt om att lösa problem. Återvandring löser de facto många av de enorma problemen som finns i Sverige. Har man inte återvandring på sin agenda har man ingen lösning på problemen.
Citera
2018-08-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Med den logiken kan man lika gärna rösta på NMR för NMR har större chans att komma in i riksdagen detta år än AfS vars väljarbas är kids som tycker deras memes är roliga.

En röst på SD är det enda som skulle göra något skillnad dom närmaste åren.

Ärligt talat, jag har redan redovisat flera undersökningar som visar att AfS har ett verkligt stort stöd (för att vara utanför riksdagen). Om du på allvar tror på vad du skriver, och inte bara trollar, hur mycket pengar är du beredd på att sätta på detta? 10 000 kr? Jag är beredd att sätta 10 000 kr på att AfS kommer att bli rejält mycket större än NMR. Är du med på det?

Har du glömt DÖ? Har du glömt att varenda relevant sjuklöver-partiledare har totalt målat sig in i ett hörn? Det kommer inte att bli något jävla samarbete med SD efter valet. Spelar ingen roll om de blir störst på 26 procent. Det man däremot kan påverka idag är att förändra hela grunden och hela det politiska landskapet genom att rösta in ett nationalistparti.
Senast redigerad av IKN 2018-08-14 kl. 15:18.
Citera
2018-08-14, 15:16
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Så är det.
Tänk: AfS kommer in trots att man bara funnits i bara några månader (?). Samtidigt har medierna och alla PK-hjon försökt få in Fi sedan åtminstone 2010.

Sverige behöver STOPP och ÅTERVANDRING. Allt annat är bara plåster på köttsåret
.

Amen på det! Borde vara en valslogan.
Citera
2018-08-14, 15:17
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Jag är djupt konfunderad. Ena dagen är jag 100% AfS, andra dagen 100% SD. Håller på att bli helt galen av detta och känner att det hela kan sluta med att jag inte röstar alls...

Röst då på AFS till Riksdagen och SD till landsting och kommunen.
Det kommer jag göra.
Citera
2018-08-14, 15:25
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Säkert. Men om detta infördes så blir signalpolitiken ("refugees welcome") som i princip säger att du får bostad, mat och understöd om du tar dig hit UTAN motkrav, STENDÖD. Detta kommer att strypa viljan att ta sig till just Sverige. Och sannolikt är att många som redan är här sticker om de tvingas till detta.

Nej. Om vi är ärliga mot oss själva. Visst hundratusentals immigranter som levt på bidrag och kriminalitet kommer inte kunna bo här.
Men vi har en miljon invandrare som arbetar här i Sverige.
Hade vi låtit invandrare få komma hit utan rätt till försörjningsstöd, hade vi ändå haft 150.000 immigranter årligen till Sverige.

Frågan man måste ställa sig är; Är en nation byggd på människor som arbetar och betalar skatt?
Är det fundamenten för en nation?

Handlar allt bara om monetära transaktioner? Är vi alla flyttbara spelpjäser som likt oskrivna blad bara kan byta nation och börja arbeta någon annanstans?

Svar: Självklart inte. En nation är så otroligt mycket mer, en nation är en organisk stam, prceis som allt annat i naturen och som formats under tusentals och åter tusentals efter sin omgivning och levnadsförhållanden.
Detta förstår AFS men inte SD.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-08-14 kl. 15:28.
Citera
2018-08-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1

Folk överskattar verkligen sina egna rösters betydelse och utslagskraft i valen. INGET förändras av din enskilda fjuttröst, som kommer drunkna i flera miljoner andra röster. Vad du röstar på har INGEN praktisk inverkan över huvud taget på valresultatet. Att "kasta bort sin röst" är rent nonsens och något riksdagspartier och dess väljare älskar att ta till som "argument" för att undvika att folk röstar på andra partier än deras egna. Lägg din röst på det du tror på och kan ställa dig bakom, och sedan kan du sova med gott samvete att du lade din röst på det alternativ som bäst representerar dina åsikter.

Men precis som Glenn kommer jag troligen också att rösta på AfS i riksdagsvalet, och SD i landstings- och kommunvalet.
Senast redigerad av IKN 2018-08-14 kl. 15:29.
Citera
2018-08-14, 15:27
Bannlyst
Ibland funderar jag verkligen hur det står till med IQn när det kommer till "Sverigevänner".

Lyssna, jag gillar afs politik jag också, men vi har för fan inte tid med att bygga upp dom just nu, det är BRÅTTOM och de som faktiskt har en stor stor chans att påverka nu är SD som kan bli Sveriges störst parti.

.. Vad gör då vissa dumskallar, jo, röstar på ett jävla parti som knappt har 1%

Rena idioter, Afs kan man lägga energi på sen, men nu gäller det att göra SD så stora som möjligt då dom är de ENDA som inte är fullständigt galna i huvudet.

"Muuh muuh kontrollera opposition jude teorier!"
Citera
2018-08-14, 15:30
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Ibland funderar jag verkligen hur det står till med IQn när det kommer till "Sverigevänner".

Lyssna, jag gillar afs politik jag också, men vi har för fan inte tid med att bygga upp dom just nu, det är BRÅTTOM och de som faktiskt har en stor stor chans att påverka nu är SD som kan bli Sveriges störst parti.

.. Vad gör då vissa dumskallar, jo, röstar på ett jävla parti som knappt har 1%

Rena idioter, Afs kan man lägga energi på sen, men nu gäller det att göra SD så stora som möjligt då dom är de ENDA som inte är fullständigt galna i huvudet.

"Muuh muuh kontrollera opposition jude teorier!"
SD är ideologiskt avvikande. De anser att svenskar inte existerar. Det är en oförlåtlig hållning.
Citera
2018-08-14, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
SD är ideologiskt avvikande. De anser att svenskar inte existerar. Det är en oförlåtlig hållning.

Precis, återigen, denna video sammanfattar rätt bra hur SD står idag:

https://www.youtube.com/watch?v=-afMDC9Z6kE
Citera
2018-08-14, 15:35
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Folk överskattar verkligen sina egna rösters betydelse och utslagskraft i valen. INGET förändras av din enskilda fjuttröst, som kommer drunkna i flera miljoner andra röster. Vad du röstar på har INGEN praktisk inverkan över huvud taget på valresultatet. Att "kasta bort sin röst" är rent nonsens och något riksdagspartier och dess väljare älskar att ta till som "argument" för att undvika att folk röstar på andra partier än deras egna. Lägg din röst på det du tror på och kan ställa dig bakom, och sedan kan du sova med gott samvete att du lade din röst på det alternativ som bäst representerar dina åsikter.

Men precis som Glenn kommer jag troligen också att rösta på AfS i riksdagsvalet, och SD i landstings- och kommunvalet.

Folk underskattar sin egen rösts betydelse. Denna lilla röst kan mutera sig och bli en folkrörelse som kan krossa vilken korrupt regim som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in