2018-08-14, 13:57
Medlem
Skulle de vara en slump att detta sker efter att man tagit i beslag en med svenska mått mätt väldigt stor kokainlast i Göteborgshamn. Har för mig att detta beslag var större en alla sammanlagda beslag som skedde förra året i hela Sverige av kokain.
Tror inte att det har någonting alls med valet att göra. Dessa ungdomar har knappast någon aning om att de ens är val snart och om dom har det bryr dom sig inte det minsta.
Har bott några år i vissa av dessa områden och såg direkt på kroppsspråket, hållning, sett att agera och rörelsemönster vad de rör sig om för ungdomar. Fanns även ett klipp där man hörde dom skrika/prata med varandra, hittar det ej nu men.
Kan säga utan att blinka att det inte är någon från NMR eller SD såvida dom inte anlitat dessa personer då.
Mina teorier:
1: Det är ett upplopp för att visa ilska mot kokainbeslaget
2: Någon form av religiös högtid som uppmärksammas. (På platserna där de har skett så finns de otroligt mycket is-sympatisörer)
3: Bara ett sätt för dom att visa/pissa sitt revir, hävda sig och visa att dom finns och vad dom kan ställa till med.
Citera
2018-08-14, 13:58
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det vore väl käckt om man har en rättegång först kanske. Tror du att samhället hinner med utredning och lagföring på en dag?
Ingen är ju frihetsberövad. Man pratade med de identifierades föräldrar och släppte sen bilbrännarna...

Tror du själv någon kommer hamna i rättegång?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik

På vems sida står polisen?

Citat:
20-årsåldern

Tala med föräldrar till en vuxen man??
Helt sjukt. I den åldern ska man in för MORDBRAND. Det hade drabbat vilken annan medborgare som helst i ett annat sammanhang.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Större bränder än bilar, eller rena upplopp alltså?

Om polisen nu faktiskt har gripit folk så kommer deras klaner flippa. Det regnar visserligen, men jag tror också de kommer fortsätta kaoza ikväll och i natt. Det är fortfarande sommarlov och nu fick de uppmärksamhet.
Citera
2018-08-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Vänstern är ju bara för rolig. Vi alla vet ju att det är Daniel Riazats "Bröder och kusiner" som bränner bilar. Vi ser ju hur de gör detta i sina hemländer och även i det nya landet. Så roligt att folk inte fattar att om man beställer hem billig skit från mena länderna så får man billig skit. Det är ju helt sjukt att man tar in kameltekniker och sedan tror att de ska vara välutbildade läkare ingenjörer mm. Vakna det fungerar inte så. Det är ju S,M,V och Mp som är den direkta orsaken till att mina och era bilar brinner. Det är dessa partier jag kan tacka för att min sambo inte vågar gå till affären efter mörkrets inbrott i dubbel bemärkning.

Ja ansvaret ligger helt och hållet på politikerna. Polisen har inget ansvar alls. Att dessa människor skulle bete sig på det här sättet kunde man ha insett för minst 10 år sedan, men det var då som politikerna tryckte på gasen om massinvandringen. Alla problem skulle lösas bara vi fick in miljontals afrikaner och muslimer.

Nu är det dags att politikerna städar upp i den röra som de har skapat och det kvickt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
En sak är säker. Det är alla vänstervridna desinformatörer som är samhällets största fiende.

Jag spyr på alla idioter som febrilt försöker anklaga SD och "extremhögern" för detta. Ni ljuger, och dessutom helt medvetet.
Till skillnad från extremhögern som skyller allt på alla partier till vänster om SD menar du? Vi ljuger inte, vi spekulerar precis som du. Hur mycket tror du vi spyr på alla skit som SD och extremhögern ljuger om?
Citera
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manwithoutamirror
Skulle de vara en slump att detta sker efter att man tagit i beslag en med svenska mått mätt väldigt stor kokainlast i Göteborgshamn. Har för mig att detta beslag var större en alla sammanlagda beslag som skedde förra året i hela Sverige av kokain.
Tror inte att det har någonting alls med valet att göra. Dessa ungdomar har knappast någon aning om att de ens är val snart och om dom har det bryr dom sig inte det minsta.
Har bott några år i vissa av dessa områden och såg direkt på kroppsspråket, hållning, sett att agera och rörelsemönster vad de rör sig om för ungdomar. Fanns även ett klipp där man hörde dom skrika/prata med varandra, hittar det ej nu men.
Kan säga utan att blinka att det inte är någon från NMR eller SD såvida dom inte anlitat dessa personer då.
Mina teorier:
1: Det är ett upplopp för att visa ilska mot kokainbeslaget
2: Någon form av religiös högtid som uppmärksammas. (På platserna där de har skett så finns de otroligt mycket is-sympatisörer)
3: Bara ett sätt för dom att visa/pissa sitt revir, hävda sig och visa att dom finns och vad dom kan ställa till med.

Det klippet du talar om? Man hör att de pratar babbesvenska.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=921069321401566&id=100004 955202846
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
NRK har varit i Trollhättan och talat med folk om nattens äventyr. Finns en sak som jag undrar över om det stämmer :

Det tok over to timer før politiet kom, hevder Fudumo Ise.

Hun observerte de første brannene ved 21-tiden, og sier at politiet ikke var på plass før nærmere klokken 23.

https://www.nrk.no/urix/bilbranner-i-sverige_-nabo-til-nrk_-_-trodde-det-var-krig-1.14165615
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ser fram emot komplexa teorier från vänstertomtar om att det var Ryssland som gjorde detta.
Alltid Rysslands fel.

Patetiskt.

Ett splittrat och destabiliserat Sverige gynnar ryska intressen.
Citera
2018-08-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Ett splittrat och destabiliserat Sverige gynnar ryska intressen.

Ett splittrat Sverige har vi lyckats skapa helt själva, så du kan lugna dig med dina hittepå-hypoteser.
Citera
2018-08-14, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det brukar smälla rätt bra när däcken exploderar också.

Jag har sett flera i Malmö. Det smäller när rutorna exploderar av hettan.
Citera
2018-08-14, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Spelar du dum nu eller? Hur vet du vad som ligger bakom denna samordnade attack mot bilar runt om i Sverige? Tror du på allvar att diverse gäng helt plötsligt kontaktar andra gäng i andra delar av landet och säger, "nu inatt slår vi till" ? Så långt tänker dom inte. Därför är det väldigt skumt att allt detta har skett samtidigt.

Men spelar dum eller? Haha! Oj vad avancerat det är att ha kontakt över messagetjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in