2018-08-14, 11:27
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Utan tvekan en false flag påverkasoperation inför valet. Det är betalda proffs som ligger bakom det här. Det är tydligt. Jag kommer att se valresultatet som falskt eftersom valet inte gått rätt till.
Åt vilket håll menar du valet påverkats ?
Citera
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Polisen har redan filmat & identifierat förorts-blattarna & skall under dagen ha "orosamtal" med deras föräldrar.

Att i det läget börja dilla om "extremhöger" är verkligen löjeväckande.

Det är utmärkt om polisen har identifierat förövarna. Och snart får vi veta vilka de är. Jag hoppas dom ställs till ansvar och att dom inte klarar sig på att det är svårt att visa vad var och en har gjort.

Men det är inte helt uteslutet att extremhögern ligger bakom. Vi får se. Men att skriva att jag "dillar" eller är "löjeväckande" är inte bra för det konstruktiva samtalsklimat du säkert också vill ha.
Citera
Medlem
Överdrivet att tro att det skulle ligga någon politisk organisation eller liknande bakom. Hur svårt är det för vanliga förortsungdomar/-män att gå in i en Facebook-grupp och bestämma med andra att de ska bränna bilar vid samma tidpunkt i olika städer. Klarar man att sälja knark i orten utan att bli haffad eller dödad av konkurrenter så klarar man att "organisera" (om man ens kan använda det ordet här) lite bränder.
Citera
2018-08-14, 11:28
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Det är RENA spekulationer än så länge ja, men hur kan det brinna på så många platser exakt samtidigt? Och framför allt VARFÖR skulle alla samordna detta just nu? Vilket parti har MEST att vinna på att det brinner?
Håller med, mycket känslor och lite fakta i denna tråd.

Det är inte en slump att det brinner på så många ställen samtidigt, det är samordnat på nått sätt. Någon påpekade att de bilbränder (flera, men inte i den här omfattningen) som varit tidigare har skett i samband med skolsart, uttråkade 16-åringar som kör ett race.
Men. Jag tror inte det är förklaringen den här gången.
Jag är rätt säker på att de som gjort det fått betalt för att göra det, och vad vore väl mer praktiskt än att låta sådana som tidigare gjort det göra det igen? Och om du är 14-16 år, inte äger en spänn och får 10 eller femton tusen för att tutta eld på ett par bilar, rätt sköna slantar ändå, tror få skulle säga nej till det.

Skulle gissa att detta är en påverkansoperation och inte bara uttråkade förortskids. Någon vill att det ska se ut som om det är mycket värre i förorterna än vad det är, plus någon som har intresse i att det ska blossa upp konflikter mellan invandrare och svenskar. Det finns ju ett par organisationer som beviserligen ägnat sig åt sådant tidigare och det är NMR, Ryssland....ja samt deras allierade i form av SD.
Polisen sa sig iaf ha identifierat några av de som är skyldiga till det hela, så vi får väl se vilka samband som framkommer.
Citera
Medlem
Rufoss avatar
En sak är säker. Det är alla vänstervridna desinformatörer som är samhällets största fiende.

Jag spyr på alla idioter som febrilt försöker anklaga SD och "extremhögern" för detta. Ni ljuger, och dessutom helt medvetet.
Citera
Medlem
Knarkspåret är intressant. 100 kilo kokain är värt ganska mycket pengar på gatan så det skulle kunna motivera någon hämndaktion. Jag skulle heller inte bli förvånad om det är islamister som börjar ta över droghandeln. Droghandel är mycket lukrativt och det skadar dessutom värdlandet.
Citera
2018-08-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Polisen gör rätt. Detta är egentligen inte en polisiär sak. Vårt rättssystem är inte anpassat till den här typen av brott. Ofta så skiter familjerna i vad deras barn gör och de tycker inte att polisen skall lägga sig i. Om det är någon mening att prata med familjerna är väl tveksamt. Men det är i alla fall ganska billigt.

Förstår inte vad du säger. Menar du att polisens roll är att ta med sig korv och ställa sig och grilla med ligisterna? Menar du att risken att de utför illdåd igen inte blir mindre om de sätts i häktet? Vad är hålet i rättssystemet menar du?
Citera
2018-08-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ryssland SKA in . .SSSKKKKAAA in.
Det ÄR RYSSlands fel. Fatta . . . vi har problem i Sverige . . med R-Y-S-S-L-A-N-D.

Ryss-skräcken i Sverige är komisk men självklart se Putin på utvecklingen i Sverige med ett leende på läpparna, SDs idiotiska politik är något han sympatiserar med. Han vill tex självklart att Sverige ska gå ur EU och inte gå med i Nato.
Citera
2018-08-14, 11:31
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Enda som jag vill påpeka att det inte var samma personer i Trollhättan och Göteborg. Det var bara i Trollhättan de identifierats vad jag förstår.

Alltså en politisk påverkansoperation koordinerad mellan trollhättanblattar, NMR, IS, rymdödlejudarna, SD och Putin!

(Eller så är det blattar som utövar standardblatteverksamhet, som vanligt, 24/7/365. Det är ju inte ens anmärkningsbärt längre.)

Det mest stötande, efter själva bränningen och mongoloidspekulationerna om andra än blattar, är att se och höra mina landsmäns omedelbara reaktioner som visats i filmer: Att stå i fönstren och ropa "idioter".

Idioter är folk som röstar för Mångfald eller som på fullt allvar postar debilt trams om ryska militäroperationer mot V. Frölundas personbilsbestånd.

Blatteyngel som eldar bilar är ohyra, som normalfungerande människor springer ut i morgonrocken för att slå ned med första bästa tillhygge.
Citera
Medlem
Så jävla onödigt!

Tyvärr kommer SD få vatten på sin kvarn för jag misstänker att ingen annan grupp än invandrarungdomar skriker "Yalla" med brytning.

Lyssna på nedan länkade film. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bilbrander-pa-frolunda-torg
Citera
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Överdrivet att tro att det skulle ligga någon politisk organisation eller liknande bakom. Hur svårt är det för vanliga förortsungdomar/-män att gå in i en Facebook-grupp och bestämma med andra att de ska bränna bilar vid samma tidpunkt i olika städer. Klarar man att sälja knark i orten utan att bli haffad eller dödad av konkurrenter så klarar man att "organisera" (om man ens kan använda det ordet här) lite bränder.
Förortsinavel som slår sönder busskurar etc. brukar inte planera, det hör till ovanligheten. Utföra ja, men den som kom på idén att planera har haft nån baktanke
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Håller med, mycket känslor och lite fakta i denna tråd.

Det är inte en slump att det brinner på så många ställen samtidigt, det är samordnat på nått sätt. Någon påpekade att de bilbränder (flera, men inte i den här omfattningen) som varit tidigare har skett i samband med skolsart, uttråkade 16-åringar som kör ett race.
Men. Jag tror inte det är förklaringen den här gången.
Jag är rätt säker på att de som gjort det fått betalt för att göra det, och vad vore väl mer praktiskt än att låta sådana som tidigare gjort det göra det igen? Och om du är 14-16 år, inte äger en spänn och får 10 eller femton tusen för att tutta eld på ett par bilar, rätt sköna slantar ändå, tror få skulle säga nej till det.

Skulle gissa att detta är en påverkansoperation och inte bara uttråkade förortskids. Någon vill att det ska se ut som om det är mycket värre i förorterna än vad det är, plus någon som har intresse i att det ska blossa upp konflikter mellan invandrare och svenskar. Det finns ju ett par organisationer som beviserligen ägnat sig åt sådant tidigare och det är NMR, Ryssland....ja samt deras allierade i form av SD.
Polisen sa sig iaf ha identifierat några av de som är skyldiga till det hela, så vi får väl se vilka samband som framkommer.

Till och med Löfven visar känslor och har blivit heligt förbannat, viktigt och härligt att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in