2018-08-14, 13:51
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
svt.se skriver "Enligt polisens presstalesperson Ulla Brehm tror man i nuläget inte att bränderna är organiserade av andra än ungdomar själva."

Polisen har gripit två och efterlyser en tredje. 20-årsåldern och övre tonåren enligt polisen.

Polisens huvudspår är alltså att det inte är NMR/Afa etc som ligger bakom utan det är slyngelteorin som gäller. Vi får se hur dom organiserade sig och vilka bränder som hänger ihop.

Eller också får inte se hur dom organiserade sig och vilka bränder som hänger ihop.
Citera
2018-08-14, 13:52
Medlem
Citat:
svt.se skriver "Enligt polisens presstalesperson Ulla Brehm tror man i nuläget inte att bränderna är organiserade av andra än ungdomar själva."

Polisen har gripit två och efterlyser en tredje. 20-årsåldern och övre tonåren enligt polisen.

Polisens huvudspår är alltså att det inte är NMR/Afa etc som ligger bakom utan det är slyngelteorin som gäller. Vi får se hur dom organiserade sig och vilka bränder som hänger ihop.

Hon sade även:
Citat:
– Vi har redan på morgonen börjat föra orosamtal med föräldrarna till de ungdomar som var på plats. Vi valde att inte gripa några utan har identiferat dem, och pratat med dem, säger Ulla Brehm.

På vems sida står polisen?
Citera
2018-08-14, 13:53
Medlem
mau5s avatar
Varför finns det inte någon slags insatsstyrka som skjuter idioterna med gummikulor/liknande?

Hur många bilbrännare kan det ha rört sig om? 6-7-8 stycken? Att polisen inte bara tar tag med hårdhandskarna och ser till att dessa idioter aldrig sätter en fot utanför fängelset igen är obegripligt.

Något samtal med föräldrarna kommer inte göra ett skit för dessa ungdomar. De lyssnar inte på sina föräldrar för fem öre.

Och Löfven.. "Vad fan håller ni på med?" Vad fan håller du på med egentligen? Ta tag i skiten du och alliansen har skapat istället för att tala illa om SD så fort du får chansen. Skit i SD och deras historia, ta tag i ditt egna parti och landets säkerhet. Hur jävla svårt ska det vara?
Citera
2018-08-14, 13:53
Medlem
Stockmokks avatar
Gissningsvist tror jag det är extremvänstern som ligger bakom, invandrartyper har tendensen men brukar göra det sporadiskt, nazzar brukar ge sig på personer inte egendom. Sen att detta var planerat och i sociala medier är precis så vänsterdårar brukar göra.
Citera
2018-08-14, 13:54
Medlem
fittslems avatar
Ser fram emot komplexa teorier från vänstertomtar om att det var Ryssland som gjorde detta.
Alltid Rysslands fel.

Patetiskt.
Citera
2018-08-14, 13:56
Medlem
Vänstern är ju bara för rolig. Vi alla vet ju att det är Daniel Riazats "Bröder och kusiner" som bränner bilar. Vi ser ju hur de gör detta i sina hemländer och även i det nya landet. Så roligt att folk inte fattar att om man beställer hem billig skit från mena länderna så får man billig skit. Det är ju helt sjukt att man tar in kameltekniker och sedan tror att de ska vara välutbildade läkare ingenjörer mm. Vakna det fungerar inte så. Det är ju S,M,V och Mp som är den direkta orsaken till att mina och era bilar brinner. Det är dessa partier jag kan tacka för att min sambo inte vågar gå till affären efter mörkrets inbrott i dubbel bemärkning.
Citera
2018-08-14, 13:56
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Gissningsvist tror jag det är extremvänstern som ligger bakom, invandrartyper har tendensen men brukar göra det sporadiskt, nazzar brukar ge sig på personer inte egendom. Sen att detta var planerat och i sociala medier är precis så vänsterdårar brukar göra.

Vad är extremvänstern motiv här då? Hyfsat kontraproduktivt att bränna bilar i förorten om man för någon klasskamp.
Citera
2018-08-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
https://www.youtube.com/watch?v=mk-BzaYTC7A
Bert är förbannad!

Han som haft att göra med asylanter vet nog vad det är för typer som förstör...

Kan bara hålla med om hur sjukt det är att representanter för vänstersidan målar upp SD som skurkar bakom ALLT. De måste vara så medvetna om vilka lögnare de är, utan skam i kroppen. Som att brinnande bilar i förorten skulle ha något med valet att göra helt plötsligt? Alla gånger som liknande attacker/upplopp skett under icke-valår då? Vilka låg bakom dem?

Skrämmande hur huvudlösa många människor kan vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bichers
Herregud, tror du folk i dom kretsarna bryr sig om politik och vilka det gynnar? Jeez.
Spelar du dum nu eller? Hur vet du vad som ligger bakom denna samordnade attack mot bilar runt om i Sverige? Tror du på allvar att diverse gäng helt plötsligt kontaktar andra gäng i andra delar av landet och säger, "nu inatt slår vi till" ? Så långt tänker dom inte. Därför är det väldigt skumt att allt detta har skett samtidigt.
Citera
Medlem
Sainsburyss avatar
Som jag skrev i den andra tråden så kan det faktiskt vara så att det var nazzar som gjorde detta.
Det kan man nästan se på hur dom rör sig. Kriminella invandrare som rör sig i grupper rör sig mycket mer hotfullt, svänger mycket mycket mer på armarna med mera.
Dessa killar från klippet från Göteborg rör sig mer som hulliganer när dom ska ut och slåss på stan, eller som NMR när dom demonstrerar och börjar slåss mot äckel-AFA.
Det är kroppsspråket som faktiskt gör att jag inte tror detta var kriminella invandrare.
Citera
Medlem
Krickerts avatar
Hahaha.

Här sitter hela trollfabriken och försöker förmå andra om att det är SD som har varit ute och eldat bilar.

Skrattar så jag nästan kissar på mig.

Ont:
Tror ni att kulturberikarna kommer att göra en del 2 ikväll?
Kanske på andra orter runt om i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:

Aha, så det är alltså inte Spetsnaz som ligger bakom det?
Det är alltså bara ett gäng ökenschimpanser som organiserat sig genom Kik? Trodde jag aldrig...
Tänk, intelligensnivån på en del är skrämmande låg.
Att inte se skillnad på topptränade Spetsnaz och ett gäng vilda kaozkidz som springer i trupp. Hela den här tråden är ju full med dumhuvuden som vräker ur sig det ena dummare än det andra.
Spetsnaz, SD, NMR, Moderaterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in