2018-08-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
I detta fall 0 %. Det kommer att eskalera i Natt enligt säkra källor.

Säkra källor inom FM har också släppt dessa bilder https://imgflip.com/i/2fufxu
Citera
2018-08-14, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av syrsa666
Blattar bränner andra blattars bilar och SD ökar. Varför skulle jag ogilla det? Att du orkar vara så jävla korkad.

Så du menar att det inte finns etniska svenskar i dessa områden? Då kan jag säga du har fel min kära white trash rasse.

Förövrigt borde det vara nackskott på bilbrännarna oavsett ursprung.
Citera
2018-08-14, 13:43
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
I detta fall 0 %. Det kommer att eskalera i Natt enligt säkra källor.

Större bränder än bilar, eller rena upplopp alltså?
Citera
2018-08-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Det är alltså organiserat och händer ett par veckor innan valet? Intressant...
Snälla utveckla lite. Förklara gärna också hur du menar att det va så organiserat.
Citera
2018-08-14, 13:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
2 personer gripna och de förväntar sig fler gripanden. Det är ovanligt dessa upplopp brukar sällan leda till något. Är det en ändrad attityd från polis och åklagare eller är det inte det vanliga klientelet? De har hittat kundvagnar med gatsten; det låter lite som AFA. Jag tror fortfarande att det är diasporan av somalier, albaner, irakier etc som ligger bakom men ändå. Vore hysteriskt roligt om vänstergrupper var inblandade. I Husbykravallerna utnyttjade de situationen till att starta problem i andra delar av Stockholm t.ex. Rågsved där om också hittade förberedda lager av sten.
I Husby var det ju Mattias Gardell & andra inom extremvänstern som hade varit på besök & eldat på blattarna med diverse föredrag, seminarier & liknande.

Det kanske kan vara intressant att kolla om det varit några liknande besök hos olika invandrarföreningar den här gången.
Citera
2018-08-14, 13:46
Medlem
ApolloGrekens avatar
svt.se skriver "Enligt polisens presstalesperson Ulla Brehm tror man i nuläget inte att bränderna är organiserade av andra än ungdomar själva."

Polisen har gripit två och efterlyser en tredje. 20-årsåldern och övre tonåren enligt polisen.

Polisens huvudspår är alltså att det inte är NMR/Afa etc som ligger bakom utan det är slyngelteorin som gäller. Vi får se hur dom organiserade sig och vilka bränder som hänger ihop.
Citera
2018-08-14, 13:48
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
En månad innan valet börjar bilar brinna.
Jag anar en konspiration

Varför skulle de bry sig om Valet? Tror du att det är kaoz blattar som hänger runt valstugorna på torget och noga överväger hur de ska lägga sin valsedel under sin demokratiska skyldighet som medborgare?.
Om inget annat så är det väl utmärkt tidpunkt att visa vem som bestämmer i förorten , fuck you Aina , fuck you Sveriges demokrati och statsskick, vi ska göra kaoz med er. Klart de går i gång på all uppmärksamhet, snuten kommer fan komma på knä för att få till en deal att de lugnar ner sig, spelar ingen roll vem som styr, kaoz blattarna har redan vunnit.
Citera
Medlem
Statsministern direkt från hjärtat :
”Jag blir förbannad. På riktigt. Och min fråga till dem här är: Vad fan håller ni på med? Samhället kommer alltid att agera hårt mot det här.”

Alla kan se att bränderna var organiserade och att svinen hade gott om tid på sig, innan dom i samlad trupp joggade därifrån
Senast redigerad av zebop 2018-08-14 kl. 13:50.
Citera
Medlem
"Förälder samtal" hah det hjälper säkert...
Citera
2018-08-14, 13:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
2 personer gripna och de förväntar sig fler gripanden.

Nå vi får väl se hur länge de är gripna. Misstänker att det blir förhör och sedan släpps de.., lagom till kvällskiftet tar över hos polisen.
Citera
2018-08-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Vänstern går bananas både här på FB och på twitter...

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/v-riksdagsledamot-kopplar-branderna-till-extremhogern/

När skall ni inse att det är ert vänsterflum som är orsaken till Sveriges förfall?

Helt sjukt att man kan sitta i riksdagen och komma med sådana påståenden utan bevis...
Citera
2018-08-14, 13:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fantastiskt vad dom gör bort sig på löpande band nu.

Bra att detta dokumenteras, så att dom inte bara plockar bort sina Tweets senare.

Nej bäst att spara allt. De sitter och spekulerar när liksom det redan är givet att det är blattar som det alltid är. Som svartklädda män i regel inte är annat än just utlänningar.

Det lite komiska i det hela är att anledningen till att de verkar tro att detta kan vara svenskar från högerhåll är att det var så bra organiserat. Det är liksom som de menar att den sidan är smart medan blattar eller AFA det skulle vara så mycket sämre där för de inte smarta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in