Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 12:07
Medlem
Tjyvass avatar
Hanrejhögertidningen Svenska Dagbladet har en betalväggad artikel om AfS: https://www.svd.se/dansk-uppmarksamhet-for-afs
Citera
2018-08-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tvärtom, ett partis trovärdighet har stor betydelse. AfS har förlorat i trovärdighet och kommer att förlora ännu mer om de inte slänger ut den här antisemiten. Få väljare vill rösta på ett parti som har antisemiter på sin riksdagslista och i sin styrelse.

Trovärdighet är ett begrepp som är relativt parti. Om Åkesson skulle komma ut som fullskalig klimatförnekare, så "ser det inte bra ut" - men kommer inte rubba kärnväljarna (nästan alla väljare i polariserade partier som SD och AfS). Om däremot Fridolin kom ut som klimatskeptiker är det en potentiell deal breaker. MP-väljaren skulle först inte tro sina öron och försöka tro att Fridolin sa eller tänkte fel i stunden. Men om frågan kommer till sin spets, så skulle det vara en grundskott för trovärdigheten.

Samma potential för verklig kärnväljarflykt (till skillnad från alarmism från concern trolls) från SD skulle vara något i stil med - att Jimmie förnekar existensen av etniska svenskar.

Och återigen - om SD, concern trolls och posörer uppenbarligen är bekväma med att hat mot svenskar osynliggörs, varför detta monomana fokus på upplevd antisemitism?
Citera
2018-08-14, 13:28
Medlem
baggebo1s avatar
AfS var snabba att lägga upp filmen från Frölunda (som togs ner av Facebook) igår. Nu 1,4K retweets!

https://twitter.com/AfS_riks/status/1029134073757884416

Måste vara rekord va, eller nån som vet om de haft nån lika viral tidigare?
Citera
2018-08-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
AfS var snabba att lägga upp filmen från Frölunda (som togs ner av Facebook) igår. Nu 1,4K retweets!

https://twitter.com/AfS_riks/status/1029134073757884416

Måste vara rekord va, eller nån som vet om de haft nån lika viral tidigare?

Glöm inte bort Facebook där den ligger på snart 600.000 visningar och 17.000 delningar.

Bortsett från denna video har man haft två inlägg som spreds väldigt mycket. Den ena var ett inlägg om bensinpriset som delades runt 15.000 gånger och fick en spridning till mer än en miljon människor. Det andra inlägget handlade om burkaförbudet som låg på runt 10.000 delningar.

På Twitter har däremot denna händelse slagit rekord i retweets.

Antalet gilla-markeringar på Facebook exploderar för tillfället, samtidigt som de börjar synas mer i MSM. Och det finns fortfarande människor som tvivlar på att de tar in sig i riksdagen.
Citera
2018-08-14, 13:43
Medlem
Wow. Torgmötet idag i Jönköping var ett av de bästa hitintills. Speciellt andra halvan. Gustav talade verkligen från hjärtat. Även de andra var bra. Ni som tvekat, energin bara ökar för varje dag.

Är ni nyfikna på partiet, titta på detta :
https://m.youtube.com/watch?v=E0kNeZ3j2Ps

Kommer hålls dessutom ett till torgmöte senare idag som kommer sändas live.
Citera
2018-08-14, 13:53
Medlem
Jag misstänker att bilbränderna kommer att eskalera och sprida sig till andra orter och att det kan hålla på ända fram till valdagen. AfS har den enda realistiska lösningen på problemet och det är nog många som redan inser det. Tre procent idag kan bli sex procent i valet.
Citera
2018-08-14, 13:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tvärtom, ett partis trovärdighet har stor betydelse. AfS har förlorat i trovärdighet och kommer att förlora ännu mer om de inte slänger ut den här antisemiten. Få väljare vill rösta på ett parti som har antisemiter på sin riksdagslista och i sin styrelse.

Ändå väller väljarna över till SD, som kommer att bli de stora segrarna det här valet. Trots Oscar Sjöstedt m.fl. antisemiter inom partiet. Och när man påpekar detta för dig är ditt svar bara att SD inte är topic i tråden, och växlar över till ditt enahanda kampanjande emot AfS.

Ditt anskrämliga hyckleri blottas så det blir rent äckligt. Ditt vanemässiga dubbeltänk hamnar här i en sådan tight loop att ingen kan missa. Din metodik, som är 100% agendadriven och 0% sanningsdriven, blottas - eftersom du så tydligt visar här att du inte själv tror på ett enda ord som du skriver, och att orden är helt meningslösa inför dig själv. Du har reducerat dig till en chimpans och dina ord till bajskorvar, som du kastar i den riktning som du upplever att flocken önskar.
Citera
2018-08-14, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ändå väller väljarna över till SD, som kommer att bli de stora segrarna det här valet. Trots Oscar Sjöstedt m.fl. antisemiter inom partiet. Och när man påpekar detta för dig är ditt svar bara att SD inte är topic i tråden, och växlar över till ditt enahanda kampanjande emot AfS.

Ditt anskrämliga hyckleri blottas så det blir rent äckligt. Ditt vanemässiga dubbeltänk hamnar här i en sådan tight loop att ingen kan missa. Din metodik, som är 100% agendadriven och 0% sanningsdriven, blottas - eftersom du så tydligt visar här att du inte själv tror på ett enda ord som du skriver, och att orden är helt meningslösa inför dig själv. Du har reducerat dig till en chimpans och dina ord till bajskorvar, som du kastar i den riktning som du upplever att flocken önskar.

Haha, här skräds inte orden, du verkar ju uppgraderat dig själv till det bättre, jag minns tidigare världsfrånvända inlägg från din sida, bra om polletten har trillat ner.
Citera
2018-08-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det du måste göra är att titta på alla händelser genom trump-o-metern. Jag lärde mig det för två år sedan. Det hela kan verka lite tokigt först. Men grejen är att det funkar, och det är det enda som räknas.

Martin Hagwalls bus = väldigt trumpskt (egentligen det första riktigt heltrumpska från AfS)

Åkessons ”Det här är första turnémötet och jag är redan less på det här” = fullständigt otrumpskt. Ja raka motsatsen, dvs low energy, loser-metalitet osv. Det bådar verkligen inte gått. Superdålig start.

Glöm inte att Kasselstrand kallade socialministern för "inkvoterad sossebimbo" på twitter, och sen började dra upp saker ur hennes CV för att smutskasta henne.
Citera
2018-08-14, 14:29
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Haha, här skräds inte orden, du verkar ju uppgraderat dig själv till det bättre, jag minns tidigare världsfrånvända inlägg från din sida, bra om polletten har trillat ner.

Jag har haft samma ståndpunkter i 10-15 år. Inget nytt. Konsten är att lägga sig i en lugn, balanserad linje mitt på vägen, och undvika extremerna (dvs dikena). Härifrån kan man också ta in alla nyanserna i olika frågor. Utan nyanserna så tappar vi mänskligheten, och störtar ner i ideologiernas helvete. Och om du ursäktar, så ser jag inte ditt godkännande som något mått på huruvida jag lyckas i detta värv. Men tack ändå, och lycka till själv.
Citera
2018-08-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Kanske meningslöst med plakat de får inte sitta uppe en timme innan de åker ner. Afs startade lite för sent det är så mycket som måste hinnas med och medlemmarna tid är begränsad.

Det bästa är utskick till alla hushåll genom PostNords försorg men det kostar många miljoner som inte finns.

AfS har valaffischer:

https://twitter.com/jesohlson/status/1029095933471014912

Utskick till alla hushåll vore toppen men kostar. Vi aktivister har istället helt gratis delat ut över en miljon valfoldrar (+ valsedlar) till hushåll runt om i landet, och fler kommer det bli.
Citera
2018-08-14, 14:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Glöm inte att Kasselstrand kallade socialministern för "inkvoterad sossebimbo" på twitter, och sen började dra upp saker ur hennes CV för att smutskasta henne.

Ja, det där var riktigt trumpskt. T.o.m. vänner som jag uppfattar är åt det kvasinazistiska hållet klagade på att det var olämpligt. Jag menar istället att det var en perfekt retorisk smash att kalla henne just bimbo. Jag ska erkänna att jag inte förstod mig på det här heller för 2½ år sedan. Men jag lärde mig av Trump (fascinerande!).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in