2018-08-14, 14:47
Bannlyst
Ytterst beklagligt är det Ryssland som ligger bakom att Sverige har massa kriminella från mellanöstern i landet som kastar sten på ambulanspersonal och bränner bilar?
Citera
2018-08-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Rätt otäckt att polisen vill skicka ut oskyldiga människor rakt i upplopp och eldinferno som enligt vissa idioter här startas av SD-Ryss-Nazist-NMR-AFA-Vänsterpartiet-Negrer-Skinheads-Huliganer-Judar..
Ofantligt moget att skicka folk in i skärselden bara för att massa nazister eldar bilar i områden polisen själva inte kan gå utan att nicka en gatsten inom 2 minuter.
Nazister? Nog lät det som invandrarungdomar på filmerna med ljud i alla fall...
Citera
2018-08-14, 14:50
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ok, jag köper 100 bilar för svarta pengar. Placerar ut dessa över hela svenska västkusten + lite andra städer. Organiserar så att 100 blattar sätter eld = Profit.

Detta känns inte som en väldigt sannolik teori. Tillbaka till ritbordet.

Vet att de hänt förr och kommer säkert hända igen. Igen aning va detta härstammat från men de vanliga, missnöje/utanförskap= skitsnack. Troligtvis knark transport/annan Krim verksamhet som polisen avleds ifrån
Citera
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Enda polisen gått ut med är att de identifierat några som gjort detta samt att de gripna är kända för dem .

För dig är allt korkat som går stick i stäv med din åsikt, somliga tolererar inte oliktänkande.
Om du ser rysk påverkan som trolig så ja, då får jag med fog dra slutsatsen att du är lite korkad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Rädsla utomhus är mångas vardag nu. Jävligt less på det, det är oacceptabelt.

Ja, börjar uppstå farliga kedjor nu med hat och misstänksamhet.

Dels SDare och andra ännu längre åt höger som tittar snett på invandrare, sedan så klart invandrare som är rädda för att de eller deras barn bli angripna av högerextrema och tittar snett tillbaka (och i vissa fall kanske även är aggressiva tillbaka), hur som helst, en oerhört tragiskt situation.
Citera
2018-08-14, 14:51
Medlem
Provokatörs avatar
Det florerar teorier i sociala medier om att bränderna skulle vara organiserade av utomstående personer, med politiska motiv. Det avfärdas av Ulla Brehm (Polisens presstalesman).
– Det finns inget som tyder på det. De personer vi har sett i anslutning till bränderna är lokala ungdomar som är kända för oss sedan tidigare och vi tror inte att någon annan har styrt dem.
Man ska inte krångla till det som GW brukar säga.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polisen-uppmanar-vuxna-att-ga-ut-i-kvall?cmpid=del%3Afb%3A20180814%3Apolisen-uppmanar-vuxna-att-ga-u t-i-kvall%3Anyh%3Alp

Här syns även en ungdom på glid som bär den numera karaktäristiska förortskostymen under attentatet: LÄNK

/Provokatör

"PS" Oddset hos spelbolagen på att SD blir största parti har fortsatt att sjunka under tisdagen och noterar nu rekordlåga 1.72 ggr pengarna och gapet mellan S och SD har aldrig varit större vad gäller oddset iaf.
Citera
2018-08-14, 14:51
Medlem
0Ri0Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
T o m Löfven var förbannad över detta illdåd, sade han. Är han förbannad på sig själv då, tro?

Han förstår att detta inte gynnar dom i valet. Är man lite konspiratorisk skulle man kunna tro att dessa är SD anhängare, dom får nog ett uppsving av denna händelse.
Citera
2018-08-14, 14:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman

Det sjuka är ju att polisen uppmanar civila vanliga pappor och mammor att gå ut i natt. Jag skulle inte skicka ut mina föräldrar eller min make eller över huvud taget gå ut själv till kriminella mordbrännare och ligister om jag så fick betalt för det! Men så är jag ju inte heller polis. Däremot betalar jag skatt så att polisen ska gå ut och göra sitt jobb!
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Det är ju sånt här som gör att normala Svenskar blir rasister plötsligt.

Slå bort det där genast! Vi har inte bestämt deras hudfärg, bara ser pisset de håller på med! Den som nämner hudfärg är rasisten som anser det vara viktigt! Stå på dig, vi vill inte ha kaoz eller kaozmänniskor i Sverige bara de får vara lila, gröna eller marsianer!
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman

Precis... låt oss fokusera på de videofilmer som finns.

Måste väl finnas mer filmer på när dom tar sig därifrån, eller nån som följt och kan ge info på vart dom tog vägen.
Citera
2018-08-14, 14:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Ja, börjar uppstå farliga kedjor nu med hat och misstänksamhet.

Dels SDare och andra ännu längre åt höger som tittar snett på invandrare, sedan så klart invandrare som är rädda för att de eller deras barn bli angripna av högerextrema och tittar snett tillbaka (och i vissa fall kanske även är aggressiva tillbaka), hur som helst, en oerhört tragiskt situation.
På vilket sätt har detta något som helst att göra med bilbränderna?

Är detta de instruktioner ni fått avseende damage control så kan jag säga att nog är mer effektivt att ni inte skriver något alls.
Citera
2018-08-14, 14:53
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Vet inte om du trollar eller om du helt missat socialdemokraternas nazistiska historia?. haha.

Det kräver en alldeles egen nivå av dumhet att komma med ovanstående argument.

Fattar man inte relevansen av skillnaden mellan sossarnas historia och SD’s - så är man diskad från debatt och borde inte räknas som myndig vid riksdagsval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in