2018-08-14, 13:36
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Man borde göra som med moskebränderna. De tog bara plötsligt slut.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Det är alltså organiserat och händer ett par veckor innan valet? Intressant...
På vilket sätt finner du detta intressant?
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du fattar väl att tanken är att muslimerna som tänder på skall se att det ligger ett radband på instrumentbrädan. Då tänder de inte på den bilen. Det är som när du lägger en parkeringslapp innanför rutan når du parkerar för att slippa få böter.

Islam är en gigantisk sekt och de har en massa regler som vi inte känner till.

Got you covered brother from another mother” förstod och tyckte det var genialiskt!
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Detta förfaringssätt visar på hur jävla off polisen och myndigheter är i utanförskapsområden.

De vet ju att de är chanslösa!

Nu väger man situationen.
Inatt hade dem 10 "unga vuxna" som brände 80 bilar. Agerar man mot dessa på sedvanligt polisiärt vis har man 100 våldsverkare imorgon som gör kaos med 800 bilar.

Därför blir det orossamtal istället för lagföring.

Blattarna har redan vunnit detta! Terrorbalansen väger klart över till deras fördel gentemot staten Sverige.

Enda chansen är att köra lite rysk/polsk/ungersk taktik - skjut ett par så ändras reglerna. Precis som med flygkapningar nuförtiden - om inte passagerarna löser det ombord skjuts planet ner - nya tider nya regler
Senast redigerad av TasteMyGlock 2018-08-14 kl. 13:41.
Citera
2018-08-14, 13:38
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Hmmm? I den bilden du länkade till är det en person med väldigt vita armar
Jag svarar på ett inlägg på sid 127. Ja, lite sent.
Det var också min första tanke. Men det var mörkare när bilden togs, så jag tror att bilden är kraftigt uppljusad. Så jag tror att armarna är ganska mörka.
Citera
2018-08-14, 13:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Vänstern går bananas både här på FB och på twitter...

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/v-riksdagsledamot-kopplar-branderna-till-extremhogern/

När skall ni inse att det är ert vänsterflum som är orsaken till Sveriges förfall?
Fantastiskt vad dom gör bort sig på löpande band nu.

Citat:
Daniel Riazat, riksdagsledamot för Vänsterpartiet, uttrycker på Twitter att extremhögern kan ligga bakom angreppen:
Citat:
Nattens händelser med maskerade män som brände ett stort antal bilar med 1 månad kvar till valet var välorganiserat. Skulle inte förvåna mig om extremhögern var inblandade på något sätt.
— Daniel Riazat (@DanielRiazat) August 14, 2018

Bra att detta dokumenteras, så att dom inte bara plockar bort sina Tweets senare.
Citera
2018-08-14, 13:40
Medlem
crackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Det är alltså organiserat och händer ett par veckor innan valet? Intressant...

Jag tycker det är mer intressant att det händer 3 dagar efter ett kokainbeslag på 100kg. (50-100 miljoner uppskattat värde, lite beroende på kvalité och vilka mängder man säljer iväg det i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Det där är så jävla dumt.
Källa säger du?
På riktigt?
Som att du verkligen tror att det kan vara något annat?
För annars hade du ju knappast behövt en källa för det påståendet.

Jag är så trött på er efterblivna vänstertomtar, som in absurdum tjatar om källor till höger och vänster.
Skulle jag säga att vatten är blött skulle ni gapa om källa till det påståendet också.
Om jag då inte hade kunnat ge en källa till det påståendet, hade det då inneburit att vatten INTE är blött?

Alltså man häpnar över er. Hur kan ni ta er genom livet med så fattig begåvning?

Men men...
Källa säger du...
Räknas ögonvittnen eller vad behöver du för att fatta?

Det mest absurda är att dessa vänsterkräk alltid skriker efter källor och argumenterar om att "inte alla invandrare är kriminella" fram tills de blir motbevisade. Då bara försvinner dem. Det är aldrig något "Okej, ja ni hade rätt denna gången, givetvis måste vi få ett stopp på detta" eller liknande.

Vi har liksom sett dessa händelser förr, det är ingen nytt. Ändå vägrar vänstern se en röd tråd eller komma med konkreta förslag på hur vi ska motverka det i framtiden. All energi läggs åt att gnälla över att folk är rasister. Vanligt folk som är trötta på att bli rånade och få bilen nerbränd. När polisen sen identifierar brottslingarna så försvinner vänstermongot från diskussionen och väntar till nästa händelse. Och så drar man igång rasisttjafset igen.
Citera
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Jag är dåligt insatt i ämnet, men har hört nånstans att en ganska hög procent av bilbränderna är beställningsjobb för att få ut på bilförsäkringen?
Hur är det med den saken tror ni?
I detta fall 0 %. Det kommer att eskalera i Natt enligt säkra källor.
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
2 personer gripna och de förväntar sig fler gripanden. Det är ovanligt dessa upplopp brukar sällan leda till något. Är det en ändrad attityd från polis och åklagare eller är det inte det vanliga klientelet? De har hittat kundvagnar med gatsten; det låter lite som AFA. Jag tror fortfarande att det är diasporan av somalier, albaner, irakier etc som ligger bakom men ändå. Vore hysteriskt roligt om vänstergrupper var inblandade. I Husbykravallerna utnyttjade de situationen till att starta problem i andra delar av Stockholm t.ex. Rågsved där om också hittade förberedda lager av sten.
Citera
2018-08-14, 13:41
Medlem
Citat:
Jag menar att så länge de här ligisterna håller sig i sina områden så skall polisen inte lägga sig i. De flesta som bor där hatar poliser och vill inte ha dem där. Dessutom är det extremt svårt att utreda brott när ingen vill eller kan tala med polisen. Polisen har fullt upp ändå och begränsade resurser. Försäkringsbolagen får betala för de förstörda bilarna om nu folk i orten har råd med försäkring.

Det är ett politiskt problem och det är politikerna som måste lösa problemet. Måste det användas mycket våld så är det ett militärt problem.

Vi har helt olika uppfattningar. Jag kan inte förstå att man vill att polisen ska hålla sig borta för att ligister ska få enklare att utföra brott. Vi ska inte ha några NO GO ZONES där de kan kalla det "sina" områden.
Att folk inte snackar är en myt. Det är vad media och polisen försöker få det att framstå som för att försöka skapa en acceptans att för få brott blir uppklarade. PMa om du är intresserade av FUPar där högsta hönsen i Göteborg undre värld sjunger som fåglar i sina förhör.
Försäkringsbolagen=skattebetalarna.

Det är inte politiskt problem när brott begås och ska bli uppklarade, vi kan omöjligt bo i samma land.
Citera
2018-08-14, 13:41
Medlem
Citat:
Du fattar väl att tanken är att muslimerna som tänder på skall se att det ligger ett radband på instrumentbrädan. Då tänder de inte på den bilen. Det är som när du lägger en parkeringslapp innanför rutan når du parkerar för att slippa få böter.

Islam är en gigantisk sekt och de har en massa regler som vi inte känner till.

Detta fungerade mot första generationens bilbrännare, vi som var etnisk svenska blev ofta trakasserade, fick tvätten stulen, folk slet i våra dörrar om nätterna och fick våra förrådd uppbrutna.
Jag upptäckte att fordon med muslimska attiraljer hade en mindre benägenhet att fatta eld om nätterna. Därför tyckte jag det var värt och köpa ett radband.
Jag parkerade alltid även så synligt som möjligt och försökte stå så långt bort det gick från andra fordon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in