2018-08-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ina6000
Såg du dom som greps eller bara att det var vid dom husen?

Gick som sagt bara förbi, är lite osäker. Det är näverlursgatan 26 de var på iallafall.
Citera
Medlem
Detta förfaringssätt visar på hur jävla off polisen och myndigheter är i utanförskapsområden.

De vet ju att de är chanslösa!

Nu väger man situationen.
Inatt hade dem 10 "unga vuxna" som brände 80 bilar. Agerar man mot dessa på sedvanligt polisiärt vis har man 100 våldsverkare imorgon som gör kaos med 800 bilar.

Därför blir det orossamtal istället för lagföring.

Blattarna har redan vunnit detta! Terrorbalansen väger klart över till deras fördel gentemot staten Sverige.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Enligt tidigare uppgifter så slog man in en ruta på bilen, hällde in bensin, därefter slängdes det in en "banger" för att sätta fyr på det hela.

Låter som ett arbetsamt och kompplicerat sätt att få fyr på en bil. Fördelen är att man får snabb spridning på branden.

I Husby för ett decennium sen så hällde man lite tändvätska på däcket och tände eld. Tar nog lite längre tid för branden att sprida sig då, men det går fort att tända på många bilar.

Den här bilen, från Eskilstuna i november, verkar ha blivit antänd på det sättet. Notera att lacken är bortbränd endast på framskärmen. Att rutorna är söndrade kan vara räddningstjänstens verk.
https://eskilstunaifokus.files.wordpress.com/2017/11/bjc3b6rkgatan.jpg
Källa:
https://eskilstunaifokus.wordpress.com/2017/11/04/bilbrand-i-froslunda-2/
Citera
2018-08-14, 13:32
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Källa på att det är blattar?

Det där är så jävla dumt.
Källa säger du?
På riktigt?
Som att du verkligen tror att det kan vara något annat?
För annars hade du ju knappast behövt en källa för det påståendet.

Jag är så trött på er efterblivna vänstertomtar, som in absurdum tjatar om källor till höger och vänster.
Skulle jag säga att vatten är blött skulle ni gapa om källa till det påståendet också.
Om jag då inte hade kunnat ge en källa till det påståendet, hade det då inneburit att vatten INTE är blött?

Alltså man häpnar över er. Hur kan ni ta er genom livet med så fattig begåvning?

Men men...
Källa säger du...
Räknas ögonvittnen eller vad behöver du för att fatta?
Citera
2018-08-14, 13:32
Bannlyst
En månad innan valet börjar bilar brinna.
Jag anar en konspiration
Citera
2018-08-14, 13:33
Medlem
Läste någon stans i tråden att en förbipasserande stötte på några maskerade ynglingar som meddelat "gå hem, det är inte mot er, det är mot politikerna/riksdagen" eller vad det nu var.

Om så är fallet så borde det ju någon stans ett meddelande med vad man vill uppnå/meddela ha lämnats? Terroristattacker brukar ju någon form av gruppering ta på sig, tänker jag?

Antingen vill man avleda polisens uppmärksamhet från t.ex. knarksmuggning, eller så är det foliehatt på och något arrangerat av någon politisk gruppering, eller så är det ett gäng kids som var uttråkade och organiserade bilbränder på samma tid i landet. Att det är organiserat kan vi ju vara överens om, men det är ju inte direkt någon superkupp signerad Charles Ingvar Jönsson.

Nån som vill sammanfatta publicerade teorier, gärna uppbackade med nån form av fakta? Polisen säger att man organiserat sig via sociala medier. Någon som vet något om hur och vart?
Citera
2018-08-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Hahahaha klockrent brandskydd, ett radband hängandes på backspegeln
Tyvärr var det väldigt effektivt. Hände flera gånger att två tre bilar på en area på 50m brunnit men min var orörd. Sen Undvek man att parkera nära vissa bilar framförallt de som man visste framfördes av kriminella individer, de hade en tendens och brinna oftare än andra bilar. Sedan fick man ställa bilen så synligt som möjligt.
Citera
2018-08-14, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Javisst Åkesson gick just ut i media och förklarade att det verkligen var en SD-operation och att man kommer att fortsätta bränna upp medborgares bilar fram till valet för att tvinga folk att rösta på dem!

Min tes är iaf inte värre än SD folks teorier om allt..

Var är alla hårda Sd soldater? Ut och skydda landet i förorten eller glömde ni är bara tuffa på Flashback hahaha
Citera
Medlem
kirugumis avatar
Jag är dåligt insatt i ämnet, men har hört nånstans att en ganska hög procent av bilbränderna är beställningsjobb för att få ut på bilförsäkringen?
Hur är det med den saken tror ni?
Citera
Medlem
Warmanes avatar
Det är alltså organiserat och händer ett par veckor innan valet? Intressant...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det brukar smälla rätt bra när däcken exploderar också.

Stötdämpare smäller också bra
Citera
2018-08-14, 13:36
Medlem
Flashshits avatar
Vänstern går bananas både här på FB och på twitter...

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/v-riksdagsledamot-kopplar-branderna-till-extremhogern/

När skall ni inse att det är ert vänsterflum som är orsaken till Sveriges förfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in