2018-08-14, 21:08
Medlem
steve_os avatar
Notera att i Frölunda var detta i " Gamla" Frölunda där det bor äldre. Snällt och lungt område. Inte så många araber. Hade man gjort detta i topasgatan, Briljantgatan, Rubingatan, ja, då hade det blivit krig på riktigt. Många araber där
Citera
2018-08-14, 21:09
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ze
Läs artikeln här https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7019931 så ser du att polisen säger att det är ungdomar hemmahörande i området. Tror du det bor massa nazister där eller vad?

Aha, tack för länk. Ja det är ju helt vrickat, om det är så. Helt idiotiskt.
Citera
2018-08-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Herregud vilket trams, det är några killar som irrar runt på en parkering i Frölunda och eldar ett gäng bilar. Skulle ryska maffian skickat ut dessa killar menar du alltså. Ja, ryska maffian vill säkert hamna under lupp på nationell nivå, nej du.

Och m13 vad är det för gäng?
Om du menar MS13 så startades det i USA, Kalifornien. Står för bokstaven M som står för Mexikanska Maffian "La Eme", som skapades i USAs fängelser. Alla latinogäng går samman under denna maffia M, 13 i fängelsemiljöer. Annars kan de kriga ganska bra mot varandra själva. Dessa gäng bildades i USA (trots namnet) och de styrs inte av några mexikanska militärer och politiker. MS13 spreds till Latinamerika när USA utvisade brottslingar ur dessa gäng.
Inte for att det har nat med denna handelse att gora men. MS 13 Stands for Mara Salvatrucha (Fire Ants) 13 ar for sekunderna man blir slagen under "Initiation". Dom startade i USA av folk fran El Salvador och styrs numer fran El Salvador da manga av ledarna utvisats fran USA. Militarer ar troligen inblandade da de utfor ganska avanserade attacker mot polis. Prickskytte attackerar fran langa avstand osv. Hur folk koplar detta till bilbrander i Sverige fattar jag ej.
Citera
2018-08-14, 21:10
Avslutad
Vilka de än är så är det en form av makt demonstration.
Enligt mig en typ av terrorism
Man skrämmer tusentals människor och förstör för deras liv.
Citera
2018-08-14, 21:11
Medlem
stibkloFs avatar
Enligt Regionchef polis väst - så är det kaozblattar. Aktuellt nu på SVT2
Citera
2018-08-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Grattis till dig

Tröttsamt att se alla konspirationer på sociala medier nu... Bissart att så pass många svenskar kan flockas och tro på sina egna fantasier.

Skönt att höra... Och håller med dig man blir fan mörkrädd. Läskigt att se hur pass många som inte kan se verkligheten som den är.
Citera
2018-08-14, 21:12
Medlem
Det verkar som att det är invandrarungdomar som ligger bakom det, vi kan nog skippa teorin om falsk flagg operation av SD, NMR och Putin.
Citera
2018-08-14, 21:12
Medlem
Vad jobbar Säpo med? Borde de inte varna före sådan organiserad brottslighet!
Citera
2018-08-14, 21:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekistan
Ok, jag är inte en anhängare av teorin att det är ryssen som ligger bakom detta. Men är det verkligen en osannolik konspirationsteori som vissa här vill göra gällande?

Ryssland har intresse av att påverka valet i Sverige enligt den etablerade uppfattningen --> Ryssar startar en grupp där man hetsar och hejar lokala förmågor till bilbränning --> polariseringen i samhället ökar.

Jag tror för egen del, till 99%, att detta är ett verk av ortens egna ligister. Men ryssteorin är långt ifrån den sämsta konspirationsteorin jag hört talas om.
Vid kravallerna i Husby så var det uppenbarligen Mattias Gardell & övrig extremvänster som hade startat det hela. Att börja dilla om "ryssar" känns väldigt mycket foliehatt.
Citera
2018-08-14, 21:13
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Skulle kunna vara Kikki Danielsson också, kanske var i behov av lite eld att värma falukorven på?

Ja det tror jag absolut att det skulle kunna.
Närå men jag vill veta mer om det här. Det kan ha varit "en kul grej", visst - men tror inte att polisen ska nöja sig med det svaret. Utpressning? Maffia? Politiskt?
Jag är ingen konspirationsteoretiker men....
Citera
2018-08-14, 21:14
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det verkar som att det är invandrarungdomar som ligger bakom det, vi kan nog skippa teorin om falsk flagg operation av SD, NMR och Putin.

E väl massa invandrare som e med i sd å nrm ! Kan va en operation ja
Citera
2018-08-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hana0
Vad jobbar Säpo med? Borde de inte varna före sådan organiserad brottslighet!

Jag hoppas och tror att de jobbar mer med de som verkligen vill döda oss svenskar än med bilbrännare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in