Citat:
Så på vilket sätt skiljer det sig från andra bilbränder och kravaller. t.ex. Husby för flera år sedan? Hur har man gjort då? hade man vita kläder istället för svarta? Talade de somaliska istället för arabiska? Jag som inte känner till hur detta går till kan du beskriva det?
Husby var en stad, skedde över en längre tid och var mindre organiserat.
Citat:
Är det en attack mot polisen pga att de stör knarkhandeln i området, så har det inget alls med politik att göra. Säger inte att det inte är nazzar i farten, men det är inte omöjligt att de tunga grabbarna sista veckan på sommarlovet sagt åt sina springpojkar att visa Polisen vad som händer om man stör deras affärer.
En annan teori är att de som tänt eld tycker det var roligt helt enkelt. Att de är empatistörda som inte fattar att vanligt folk drabbas. Visst, folk har försäkringar, men det blir ändå självrisk och en massa bök med att införskaffa ny bil och att ta sig runt innan dess. "Walla bror, så cooolt att bränna bilar och smälla lite så folk blir rädda"-mentaliteten är svår att förstå, men den finns säkert tyvärr.
En annan teori är att de som tänt eld tycker det var roligt helt enkelt. Att de är empatistörda som inte fattar att vanligt folk drabbas. Visst, folk har försäkringar, men det blir ändå självrisk och en massa bök med att införskaffa ny bil och att ta sig runt innan dess. "Walla bror, så cooolt att bränna bilar och smälla lite så folk blir rädda"-mentaliteten är svår att förstå, men den finns säkert tyvärr.
Kan mycket väl vara kriminella gäng - men över flera städer samtidigt, på samma tid?
Citat:
Man ser det man vill se. Personligen är jag inte mycket för alla black ops-teorier så jag ser inte det du påstår. De hasar runt helt planlöst, har problem med att få fyr på bilarna... För långa för att bo i förorten? Ok, där presenterade du solida bevis. Orkar fan inte... 

Man ser det man vill se - du vill se att jag ser jag vill se därför att du vill att det ska vara invandrare. Du kanske inte orkar för att du kanske är mentalt obegåvad och då tar det mycket energi att föra en rationell tankegång? En sådan tankegång skulle kunna hjälpa dig inse att bevisbördan behövs för alla hypoteser om vilka de är.
Citat:
Trams. Husby kravallerna var lätt "organiserade" det skedda saker utanför i Husby. "Organiserade" Invandrarkravaller har vi sett i England och Frankrike. Plisen var på plats och ingrep inte på grund av risken att det skulle eskalera. är det ovanligt att babbar 2organiserar" sig och kastar sten påpolis, brandkår och ambulas? Till och med Post Nord har vägrat dela ut post i vissa områden pga risken för våld. Du är en riktig pajas.
Alla dessa kravaller utfördes praktiskt taget oanonymt och skedde i en stad, och fortsatte att sprida sig. Det är skillnad på ett uppror och en välplanerad attack över flera städer. Du kallar mig för en pajas, tror du det kanske är för att du projicerar din egen otur med tänkandet på andra och har en emotionell laddning som kontrollerar din perception av verkligheten?