2018-08-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Putin önskar sig nog absolut ett nytt 4e rike fullt med fascister som återuppstår på hans farstu...

Vad tar ni vänsterfolk för droger egentligen?
Varför är det så svårt att föreställa sig? SD är ett landsförrädarparti fullt med spioner från öst och detta kan gynna deras resultat. Detta är tydligt organiserat och betalat för, ingen gör detta bara för skojs skull. Hade det bara varit blattekids som gör det för skojs skull hade de bränt kanske 2-3 bilar, inte 70-100 stycken samtidigt på flera platser.
Citera
2018-08-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Desto mer jag tänker på det, desto mer framgår det som en false-flag operation. På det här organiserade viset brukar inte förortsgrabbar bete sig. De brukar inte heller organisera sig över flera städer. De har dessutom ingenting politiskt att vinna eftersom det saknas budskap och allt gjordes anonymt. De är dessutom alla ovanligt långa för förorten, och marscherar tillsammans till en förplanerad flyktväg.

Ni kommer anklaga mig för att vara ett SSU troll men en kort titt på min historia kan enkelt påvisa att så inte är fallet.

Det luktar extremhöger om det här. Jag gissar samma grupp som anföll det socialdemokratiska torgmötet för ett par år sedan.

Är det en attack mot polisen pga att de stör knarkhandeln i området, så har det inget alls med politik att göra. Säger inte att det inte är nazzar i farten, men det är inte omöjligt att de tunga grabbarna sista veckan på sommarlovet sagt åt sina springpojkar att visa Polisen vad som händer om man stör deras affärer.

En annan teori är att de som tänt eld tycker det var roligt helt enkelt. Att de är empatistörda som inte fattar att vanligt folk drabbas. Visst, folk har försäkringar, men det blir ändå självrisk och en massa bök med att införskaffa ny bil och att ta sig runt innan dess. "Walla bror, så cooolt att bränna bilar och smälla lite så folk blir rädda"-mentaliteten är svår att förstå, men den finns säkert tyvärr.
Senast redigerad av Florman 2018-08-14 kl. 12:15.
Citera
2018-08-14, 12:13
Avslutad
Citat:
Desto mer jag tänker på det, desto mer framgår det som en false-flag operation. På det här organiserade viset brukar inte förortsgrabbar bete sig. De brukar inte heller organisera sig över flera städer. De har dessutom ingenting politiskt att vinna eftersom det saknas budskap och allt gjordes anonymt. De är dessutom alla ovanligt långa för förorten, och marscherar tillsammans till en förplanerad flyktväg.

Ni kommer anklaga mig för att vara ett SSU troll men en kort titt på min historia kan enkelt påvisa att så inte är fallet.

Det luktar extremhöger om det här. Jag gissar samma grupp som anföll det socialdemokratiska torgmötet för ett par år sedan.
Man ser det man vill se. Personligen är jag inte mycket för alla black ops-teorier så jag ser inte det du påstår. De hasar runt helt planlöst, har problem med att få fyr på bilarna... För långa för att bo i förorten? Ok, där presenterade du solida bevis. Orkar fan inte...
Citera
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:

Trams. Husby kravallerna var lätt "organiserade" det skedda saker utanför i Husby. "Organiserade" Invandrarkravaller har vi sett i England och Frankrike. Plisen var på plats och ingrep inte på grund av risken att det skulle eskalera. är det ovanligt att babbar 2organiserar" sig och kastar sten påpolis, brandkår och ambulas? Till och med Post Nord har vägrat dela ut post i vissa områden pga risken för våld. Du är en riktig pajas.
Citera
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minielden123
Måste vara ärligt, det är mycket med dessa bränder som gör mig fundersam. Lite konspiratorisk av mig. Hur allt skedde på en gång, hur väl förberedda de var, hur lugna de är på filmklippen osv, det för mig bort från den naturliga misstanken.
Men samtidigt, vi måste uppmärksamma att mycket har faktiskt hänt enbart de senaste 5-10 åren inom teknologin. Det är inte längre sms som sätter igång kedjereaktioner av förortsluffare, nu räcker det med ett meddelande i en gruppchatt så går allt av som en bomb samtidigt.
Att polisen redan vet vilka "ungdomarna" är får mig att misstänka att det är låg-rankade yrkeskriminella, 99.9% invandrargrabbar som fått order från någon wannabe kingpin. Känns mest troligt.

Största debatten är ju fan om polisens agerande. Grip asen så fort som fan.

Ingen som förstått att det organiseras knarklangning och försäljning på samma sätt i olika städer. Självklart är det inte förvånande att man kan elda bilar samtidigt utan att halva FSB är inblandat. Man säljer inte enbart på sina gathörn för bövelen, det handlar om större pengar och folk knarkar i alla städer. Blattar säljer till andra städers blattar när de fått in partier av knark.

Hur svårt ska det vara att inse att 2018 är det organiserad brottslighet ÄVEN om man har adidasbrallor och eldar bilar för att ingjuta respekt i befolkning och polis.

Tomtar i den här tråden i massor, vänstertrollen är episka i sina konspirationer men ingen verkar ge kidzen ett uns av credd. Rasistiskt bara det att tro man INTE kan göra så här på skoj.
Citera
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä Malmö, Helsingborg, är inte Västsverige. Dags att vidga dina vyer, och se till fakta.
Kravaller? Nä bränder och bilbränder handlar det om. Du spekulerar om att förortsgangster blivit av med 100 kilo kokain utan att fatta att den marknaden är upptagen. Så bilbränder är en sak och ett nackskott blir det för den som försöker sig på att ta över kokainmarknaden.

Helsingborg och Malmö ligger längs västkusten. Kravallerna började i Västsverige. När "ungdomar" kastar sten mot polisen och förhindrar brandmännen att göra sitt jobb är det kravaller. När organiserade personer systematiskt bränner allt de kommer åt är det kravaller. När gäng drar runt och förstör rutor är det kravaller. Det är tråkigt att du känner behov av att bagatellisera händelseförloppet. De laglydiga invånarna i förorterna håller inte med dig.

Har du tänkt på att flera förortsgangsters kan ha samordnat lasten? Tydligen inte. Du är en faktaresistent klimakterietant som lika gärna hade kunnat byta plats med Gudrun Schyman. Har du möjligen fått moderskänslor för dessa arabiska strulputtar?

Patetiskt inlägg. Gör ett seriöst försök till diskussion istället för att släta över av dessa ungars kriminalitet och kabla ut din Snabba Cash-baserade världsbild.
Citera
Medlem
Herregud, marxisterna, vänstertomtarna och liberalerna lider av syntax error ala masspsykos.

"False flag"
"NMR gjorde det"
"NMR/SD betalade"

Eller så är det Ockhams rakkniv aka det logiska svaret som vi realister vetat i över 20 år. Jävla strutsar är ni hela bunten.
Citera
2018-08-14, 12:14
Medlem
Filmerna visar välkorrigerade insatser där gärningsmännen två och två tänder eld på så många bilar som möjligt. Jag gissar på nordiska motståndsrörelsen eller nån aktivistisk gren av SD. SÄPO har nog koll på vilka grupper det kan röra sig om, vi får hoppas detta klaras upp innan valet.
Citera
Medlem
Är det fastställt än vilka bilbrännarna är?
Citera
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ockhams rakkniv: Du behöver knappast misstänka varken nazzar eller ryska agenter, det troligaste är revirstrider om droghandeln mellan olika "ungdomsgäng" (eller möjligen någon som fått sin "heder" kränkt).

Visst skulle det kunna vara "ungdomsgäng", men något stämmer inte med att det hände flera bilbränder på samma gång på olika ställen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det blir försäkringsbolagen som får ta smällen i så fall. Men de flesta i orten har väl inte råd med försäkring och försäkringsbolagen kan skylla på force Majeure. Polisen har inte ingripit så det blir ingen kostnad för dem heller. Brandkåren vet jag inte.

Ja det förstår jag att övriga får betala, jag tänkte närmast vad totala kostnaden för denna natts eldning blir. Alltså kostnaden som samhället/försäkringstagare får pga denna händelse.
Citera
2018-08-14, 12:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Var på straffskalan är "orosamtal"?

Om det inte blir ett rejält straff, då har vi verkligen skickat fel signaler till dessa ligister.
Gissningsvis är dom minderåriga & "straffet" blir lite samtal med socialtjänsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in