2018-08-14, 12:15
Medlem
Jag minns när synagogan i Göteborg blev utsatt för attentat med Molotov cocktails. Alla tidningar skrev krigsrubriker om vita män, SD och nazister. Sen visade det sig vara muslimer.

Organisera sig kan man göra via moskeér och krypterade sms-appar, precis som terroristerna i Paris.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4S.K1M
Jag har skummat genom tråden nu. Jag hittar inget uttalande av Jimmie. Var gömmer sig karln?

Jimmie säger att bara man röstar på honom så kommer han att kunna ordna upp allt på en eftermiddag.

De som vet hur demokrati fungerar vet dock att Jimmie i detta läge ganska saftigt överskattar vilken form av inflytande som en politiker egentligen kan utöva på polisens- och militärens arbetssätt.

Det är liksom ingen enväldig diktator vi väljer i årets val, även om många SD/NMR-röstare verkar tro det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minielden123
Måste vara ärligt, det är mycket med dessa bränder som gör mig fundersam. Lite konspiratorisk av mig. Hur allt skedde på en gång, hur väl förberedda de var, hur lugna de är på filmklippen osv, det för mig bort från den naturliga misstanken.
Men samtidigt, vi måste uppmärksamma att mycket har faktiskt hänt enbart de senaste 5-10 åren inom teknologin. Det är inte längre sms som sätter igång kedjereaktioner av förortsluffare, nu räcker det med ett meddelande i en gruppchatt så går allt av som en bomb samtidigt.
Att polisen redan vet vilka "ungdomarna" är får mig att misstänka att det är låg-rankade yrkeskriminella, 99.9% invandrargrabbar som fått order från någon wannabe kingpin. Känns mest troligt.

Största debatten är ju fan om polisens agerande. Grip asen så fort som fan.

Men snälla, hur svårt kan det vara för folk att inse en synkad "operation" är löljigt enkelt!
Be bruschurna installera telegram eller Kik, skapa en grupp, skriv sen till alla.
Vad är det som är så proffsigt att halvt lalla i hyfsad trupp?
Citera
2018-08-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Sluta tramsa.
Det är småblattar hemmahörande i orten som gjort det här. Varför? För att de gillar att skapa kaoz och läsa om sig själva i tidningen.

Precis! Mer konstigare än så är det inte.
Citera
2018-08-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Kl ca 21.00.
Fortfarande dagsljus. Fullt med människor i rörelse. Kastar smällare och brötar under tiden man sätter bilar i brand. Lunkar lugnt därifrån.
Ingen vågar göra något.
Rent krasst, dom här gängen har tagit över stadsdelarna.
Punkt.

Klart det går att stoppa men kommer kräva kraftigt ökad övervakning, kraftigt ökade polisresurser och betydligt strängare straffskalor (samt självklart också utvisningar kan bli aktuella i vissa fall).

Jag tycker nog att också att man bör ge FRA samt Säpo ökade befogenheter i Sverige (av olika orsaker, både pga den här typen av händelser, nynazistiska krafter samt terrorism).

Samhället måste vara flexibelt och kunna svara upp mot olika typer av hot.
Citera
2018-08-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det blir försäkringsbolagen som får ta smällen i så fall. Men de flesta i orten har väl inte råd med försäkring och försäkringsbolagen kan skylla på force Majeure. Polisen har inte ingripit så det blir ingen kostnad för dem heller. Brandkåren vet jag inte.

Hundra bilar med värde på i medeltal 100000 blir bara 10 miljoner. Blåljusinsatsen ovanpå det kan knappast mer än dubbla summan. Så tjugo millar. Det är mindre än vad politikerna kläcker valfläskutspel för på en fikarast. Så förvänta inte att något ska göras av ekonomiska skäl.
Citera
2018-08-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Visst skulle det kunna vara "ungdomsgäng", men något stämmer inte med att det hände flera bilbränder på samma gång på olika ställen.

Jösses hur svårt tror du att det är med sociala medier?
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är definitivt en organiserad kampanj för damage control som har satts igång. Vi har sett samma Shills i den här tråden som desperat försöka blanda bort korten.

Dom vet givetvis själv att det inte är någon ur "högern" som ligger bakom, så man ljuger medvetet. Det är så postmarxisterna arbetar, med "orden som vapen". Sanningen betyder inget för dessa.

Dom inser självklart hur mycket bränderna gynnar alla invandringskritiker & dom försöker med alla medel att dämpa detta. Några argument finns inte, så man ljuger istället.
Vi bör ju även notera de "rumsrena" namn i offentligheten som uppmuntrar de här helt sinnessjuka trollen och dårarna genom att lända crackpot-teorierna relevans.

Kolla in dåren Wilderäng:
Citat:
Cui bono. Vem tjänar på detta? Vem tjänar på att anlägga samordnade bilbränder på flera platser i Göteborg och Trollhättan kort innan valet? Vem rusar direkt ut och försöker få politiska poänger, och varifrån kommer deras finansiering? Enhetlig svart klädsel och maskering.
https://twitter.com/Cornubot/status/1029123513343533056

Kolla in dåren Anders Lindberg:
Citat:
Väldigt märklig tidpunkt för en organiserad massattack mot bilar på detta sätt. Nästan som om syftet var att påverka valet. Hoppas polisen jobbar snabbt.
https://twitter.com/anderslindberg/status/1029204837869780993

Visst, de här farliga och sjuka dårarna säger aldrig sina konspirationsteorier rakt ut, men de antyder dem. De göder det konspiratoriska tänkandet som vi har sett från deras svans i t.ex. den här tråden. Jag anser faktiskt att detta är ganska allvarligt att ledarskribenter och ansedda experter sitter med sån här skit och liksom manar fram närmast en kollektiv psykos bland pöbeln. Det pratas för lite om allvaret i det här konspiratoriska tänkadet uppifrån, och vad det gör med samhället.

Hade de mest populära kommentarerna på Expressen varit att SD och Putin ligger bakom om det inte var för farliga dårar som Wilderäng och Lindberg? Jag menar, för alla normala människor är det ju helt bisarrt att ens tänka tanken på SD, NMR eller Putin när en sån här sak händer. Men det är DE MEST POPULÄRA KOMMENTARERNA i MSM. Det är inte friskt. Det är farligt.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-14 kl. 12:26.
Citera
Medlem
SD nog som ligger bakom de här för att få röster 😋😋😋
Citera
2018-08-14, 12:19
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary967
Zoomar man in personen på bilden ser man att han har svarta byxor och t-shirt, bärandes på en svart hooodie och har mörkhyade armar -dvs typisk somalie. Givetvis har aftonbladet suddat ut ansiktet 🙄

http://forumbilder.se/H7PK4/img-20180814-013240
Hmmm? I den bilden du länkade till är det en person med väldigt vita armar
Citera
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Herregud, marxisterna, vänstertomtarna och liberalerna lider av syntax error ala masspsykos.

"False flag"
"NMR gjorde det"
"NMR/SD betalade"

Eller så är det Ockhams rakkniv aka det logiska svaret som vi realister vetat i över 20 år. Jävla strutsar är ni hela bunten.

Tyvärr för vänster så kastades det sten och brändes bilar på flera ställen. Inte en chans att det var en nationella som utför en fals flag operation. Men det kan ju vara en bra taktik, blattarna maskerar sig och alla skyller på svenskar. Som med bränderna på flyktingförläggningarna. Där media försöker få det att verka som att de är svenskar som bränner ner flyktingarnas hem. Trots att de enda personersom gripits är flyktingar boende på förläggningen, eller någon släkting utifrån.
Citera
Medlem
Varför skulle SD riskera sin plats som Sveriges största parti? Vad fan har ni i IQ?

Vänstertroll som gillar och njuter av att förstöra saker.

Vad kostar det inte kommunen att rengöra parker som de klottrat ner för att SD ska ha ett möte där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in