Citat:
Ursprungligen postat av
Norpheus
Desto mer jag tänker på det, desto mer framgår det som en false-flag operation. På det här organiserade viset brukar inte förortsgrabbar bete sig. De brukar inte heller organisera sig över flera städer. De har dessutom ingenting politiskt att vinna eftersom det saknas budskap och allt gjordes anonymt. De är dessutom alla ovanligt långa för förorten, och marscherar tillsammans till en förplanerad flyktväg.
Ni kommer anklaga mig för att vara ett SSU troll men en kort titt på min historia kan enkelt påvisa att så inte är fallet.
Det luktar extremhöger om det här. Jag gissar samma grupp som anföll det socialdemokratiska torgmötet för ett par år sedan.
Är det en attack mot polisen pga att de stör knarkhandeln i området, så har det inget alls med politik att göra. Säger inte att det inte är nazzar i farten, men det är inte omöjligt att de tunga grabbarna sista veckan på sommarlovet sagt åt sina springpojkar att visa Polisen vad som händer om man stör deras affärer.
En annan teori är att de som tänt eld tycker det var roligt helt enkelt. Att de är empatistörda som inte fattar att vanligt folk drabbas. Visst, folk har försäkringar, men det blir ändå självrisk och en massa bök med att införskaffa ny bil och att ta sig runt innan dess. "Walla bror, så cooolt att bränna bilar och smälla lite så folk blir rädda"-mentaliteten är svår att förstå, men den finns säkert tyvärr.