2018-08-14, 12:20
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Så på vilket sätt skiljer det sig från andra bilbränder och kravaller. t.ex. Husby för flera år sedan? Hur har man gjort då? hade man vita kläder istället för svarta? Talade de somaliska istället för arabiska? Jag som inte känner till hur detta går till kan du beskriva det?

Husby var en stad, skedde över en längre tid och var mindre organiserat.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är det en attack mot polisen pga att de stör knarkhandeln i området, så har det inget alls med politik att göra. Säger inte att det inte är nazzar i farten, men det är inte omöjligt att de tunga grabbarna sista veckan på sommarlovet sagt åt sina springpojkar att visa Polisen vad som händer om man stör deras affärer.

En annan teori är att de som tänt eld tycker det var roligt helt enkelt. Att de är empatistörda som inte fattar att vanligt folk drabbas. Visst, folk har försäkringar, men det blir ändå självrisk och en massa bök med att införskaffa ny bil och att ta sig runt innan dess. "Walla bror, så cooolt att bränna bilar och smälla lite så folk blir rädda"-mentaliteten är svår att förstå, men den finns säkert tyvärr.

Kan mycket väl vara kriminella gäng - men över flera städer samtidigt, på samma tid?

Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Man ser det man vill se. Personligen är jag inte mycket för alla black ops-teorier så jag ser inte det du påstår. De hasar runt helt planlöst, har problem med att få fyr på bilarna... För långa för att bo i förorten? Ok, där presenterade du solida bevis. Orkar fan inte...

Man ser det man vill se - du vill se att jag ser jag vill se därför att du vill att det ska vara invandrare. Du kanske inte orkar för att du kanske är mentalt obegåvad och då tar det mycket energi att föra en rationell tankegång? En sådan tankegång skulle kunna hjälpa dig inse att bevisbördan behövs för alla hypoteser om vilka de är.

Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Trams. Husby kravallerna var lätt "organiserade" det skedda saker utanför i Husby. "Organiserade" Invandrarkravaller har vi sett i England och Frankrike. Plisen var på plats och ingrep inte på grund av risken att det skulle eskalera. är det ovanligt att babbar 2organiserar" sig och kastar sten påpolis, brandkår och ambulas? Till och med Post Nord har vägrat dela ut post i vissa områden pga risken för våld. Du är en riktig pajas.

Alla dessa kravaller utfördes praktiskt taget oanonymt och skedde i en stad, och fortsatte att sprida sig. Det är skillnad på ett uppror och en välplanerad attack över flera städer. Du kallar mig för en pajas, tror du det kanske är för att du projicerar din egen otur med tänkandet på andra och har en emotionell laddning som kontrollerar din perception av verkligheten?
Citera
Medlem
Det är somalier som ligger bakom detta.. öppna ögonen för fan
Citera
Medlem
skalman1973s avatar
Jag är mer nyfiken på vad " Diversionsmanövern " syftade till ? Varför ville de ha uppmärksamheten riktad mot bilbränderna och vad missade polisen under tiden medans de fick avdela resurser till detta ?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbybobb
Filmerna visar välkorrigerade insatser där gärningsmännen två och två tänder eld på så många bilar som möjligt. Jag gissar på nordiska motståndsrörelsen eller nån aktivistisk gren av SD. SÄPO har nog koll på vilka grupper det kan röra sig om, vi får hoppas detta klaras upp innan valet.
Polisen har redan pratat med ryssnassesverigedemokraternas föräldrar, de lovade att aldrig göra om det. För övrigt, kolla åt båda hållen innan du går över gatan.
Citera
2018-08-14, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Hundra bilar med värde på i medeltal 100000 blir bara 10 miljoner. Blåljusinsatsen ovanpå det kan knappast mer än dubbla summan. Så tjugo millar. Det är mindre än vad politikerna kläcker valfläskutspel för på en fikarast. Så förvänta inte att något ska göras av ekonomiska skäl.

...åsså blir det sålt nya elektriska bilar genom bonusmalus-effekten, vilket ger vid handen att det kan vara mp som ligger bakom detta. gamla bilar ut - nya bilar in.
Citera
2018-08-14, 12:22
Medlem
Patetiskt. Alla vet att det här är blattar. Hade det varit något annat hade AB och Expressen gått bananas.

Nu tystas allt ner. Poliser som avrättar downisar väljer att iaktta och inte ingripa.

Dialogpoliser tar ungdomar i örat (bildligt!)

Sammelskontraktet bryts?

SD blir största parti.

Ingen vågar säga offentligt vad som är fel.

En röst på SD är en knyten näve i fickan.

Ungefär som när en miljon bönder lägger bajs utanför de styrandes hus i Frankrike.

SD är bajs. Men bättre än allt annat politiskt i Sverige just nu.

Grattis SD! Tacka dom dumma kaozblattarna för er framgång.
Citera
2018-08-14, 12:23
Medlem
grey.eagles avatar
Ja detta är bara en krusning vid ytan om skattebetalarna inte betalar in till bidragen som dessa kräk uppbär.
Citera
2018-08-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag är mer nyfiken på vad " Diversionsmanövern " syftade till ? Varför ville de ha uppmärksamheten riktad mot bilbränderna och vad missade polisen under tiden medans de fick avdela resurser till detta ?
Polisen sa tidigare att de trodde det var avledning för ett rån har jag för mig? Kan ha varit nån megakupp de fortfarande inte upptäckt, vilket vore ganska komiskt.
Citera
2018-08-14, 12:24
Medlem
Enligt områdespolisen är en del kända av dem sedan tidigare... det betyder kort nysvenskar.
Citera
2018-08-14, 12:24
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Visst skulle det kunna vara "ungdomsgäng", men något stämmer inte med att det hände flera bilbränder på samma gång på olika ställen.

Det kallas för kognitiv dissonans baby.
Den varan kommer du uppleva mer och mer av innan din filterbubbla slutligen brister och du återigen kan se världen med klara ögon.
Citera
2018-08-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Men snälla, hur svårt kan det vara för folk att inse en synkad "operation" är löljigt enkelt!
Be bruschurna installera telegram eller Kik, skapa en grupp, skriv sen till alla.
Vad är det som är så proffsigt att halvt lalla i hyfsad trupp?

Det gör ju också att det börjar närma sig sabotage och/eller terrorism i straffskalan.
Citera
2018-08-14, 12:25
Medlem
Alla de som säger att det var iscensatt av Sd, NMR,AFS,MED borde sättas på en dammig hylla högt upp och aldrig tas ned igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in