2018-08-14, 11:36
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glesbygdslover
Vilken bil känner du mest till Volvo eller Sono Sion? Ungefär så tänker jag om politiken, SD känns mer etablerade än AfS som är väldigt nytt och som jag inte vet någonting om.
Jag gissar på att du sa exakt samma sak om SD 2010? Du och många med dig är vad man kallar "kappvändare"
Citera
2018-08-14, 11:44
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Skala kräftor och räkor borde va en helt naturlig arbetsuppgift för förortskidsen som då inte har orken att bränna bilar efter jobbet.
Arbeta och du får mat, husrum, utbildning och en lite kontanter.
Vägra och du skeppas tillbaks till hemlandet.

Ju större SD blir DETTA val desto bättre.

Valet 2018: SD
Valet 2022: SD eller Afs (om de finns kvar och har en tilltalande politik)

Ja men hur. Använda dem som slavar tills de bevisat de är svenskar och har jävlaranamma, vill värna om miljön, nationen, det kristna sverige och våra värderingar för att gå över till ny status som svensk och därmed stolt få medborgarskap?

Tycker SD borde komma med en plan, för ekonomin är så jävla uppblåst och vi måste ha in de här för att fixa tillväxten.
Citera
2018-08-14, 11:52
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag tänker så här: Det blir en röst på SD om det inte kommer ut en opinionsundersökning som övertygar mig att AfS är rätt!
Citera
2018-08-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Normalt folk =SD
Småtokiga nynazister/smygsossar = afs

Låt mig gissa, för 8 år sedan sa du samma sak om SD. Att de var rassar/nazzar allihopa. Att använda dessa epitet mot AfS är det fulaste man kan göra, eftersom det är just vad SD har blivit utsatta för så länge. Man borde veta bättre.
Citera
2018-08-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Ja men hur. Använda dem som slavar tills de bevisat de är svenskar och har jävlaranamma, vill värna om miljön, nationen, det kristna sverige och våra värderingar för att gå över till ny status som svensk och därmed stolt få medborgarskap?

Tycker SD borde komma med en plan, för ekonomin är så jävla uppblåst och vi måste ha in de här för att fixa tillväxten.

En plan.

En PLAN!

EN PLAN!!

Detta tror jag väljarna närmast skriker efter. Afs har ju en "återvandringsplan" men inget om HUR det ska gå till rent praktiskt vilket då blir mer till en "vilja".

De övriga partierna har inga planer alls utan bara snömos och valfläsk.
SD har förvisso "visioner" men inget mer.
Inget parti klarar av att konkretisera det de lovar och argumenterar för.
Citera
2018-08-14, 11:57
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
En plan.

En PLAN!

EN PLAN!!

Detta tror jag väljarna närmast skriker efter. Afs har ju en "återvandringsplan" men inget om HUR det ska gå till rent praktiskt vilket då blir mer till en "vilja".

De övriga partierna har inga planer alls utan bara snömos och valfläsk.
SD har förvisso "visioner" men inget mer.
Inget parti klarar av att konkretisera det de lovar och argumenterar för.

Det är det jag menar, jag tror dock ingen klarar av att skapa en plan som INTE går stick i stäv med ekonomin. Lite buttert!
Citera
2018-08-14, 12:00
Medlem
Overminds avatar
En röst på Afs är en röst i sjön. Bättre och ge SD ännu mera procent!

SD skall upp i 24-26% nu!
Citera
2018-08-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Nej. Det borde vara ett helt naturligt arbete för våra egna kids. Unga svenskar. Vi kan skala våra egna räkor.

Säkert. Men om detta infördes så blir signalpolitiken ("refugees welcome") som i princip säger att du får bostad, mat och understöd om du tar dig hit UTAN motkrav, STENDÖD. Detta kommer att strypa viljan att ta sig till just Sverige. Och sannolikt är att många som redan är här sticker om de tvingas till detta.
Citera
2018-08-14, 12:02
Medlem
Sverigedemokraterna är inget annat än kontrollerad opposition vid det här laget. De är precis som vilket annat 7-klöverparti som helst (eller ska vi säga, 8-klöver).

Dock så ger en SD vinst mycket positivt för det politiska samhället. Vi flyttar "the overton window" lite mer åt facism-hållet. Detta öppnar för AfS i framtiden. Så, även om AfS är det självklara valet ifall Sverige ska kunna räddas som nation, så är det smartare att lägga rösten på SD det här valet. AfS tror jag ej kommer på 4% i vilket fall. Låt AfS komma in vid nästa val.
Citera
2018-08-14, 12:06
Bannlyst
Är man motståndare till EU och NATO är det ett bra argument för att rösta AFS då detta är deras hardline frågor och kommer inte kompromissas i. Under tiden som gått har vi sett hur SD allt mer har börjat kompromissa i de frågor som de gick till val på. De är nu EU vänliga och invandringskritiken har tonats ner 80%. Är man däremot en som tycker att invandringen och EU är bra så är SD ett bra alternativ.
Citera
2018-08-14, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Sverigedemokraterna är inget annat än kontrollerad opposition vid det här laget. De är precis som vilket annat 7-klöverparti som helst (eller ska vi säga, 8-klöver).

Dock så ger en SD vinst mycket positivt för det politiska samhället. Vi flyttar "the overton window" lite mer åt facism-hållet. Detta öppnar för AfS i framtiden. Så, även om AfS är det självklara valet ifall Sverige ska kunna räddas som nation, så är det smartare att lägga rösten på SD det här valet. AfS tror jag ej kommer på 4% i vilket fall. Låt AfS komma in vid nästa val.
Hm inte mycket vinst där faktiskt. Det blir svårare för arbetaren med SD då de planerar att öka välfärdens utgifter vilket betyder mer pengar ur fickorna på medelklassen. Medelklassen är Sveriges motor.
Citera
2018-08-14, 12:17
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
https://pbs.twimg.com/media/DkUApEIX4AAwQa4.jpg:large

Övriga partier = AfS, MED, PP och NMR.
Om du frågar mig så uppskattar jag AfS ligga runt 3+%, med tanke på att människor fortfarande är rädda att säga vad man faktiskt röstar på om det är ett ''extremt'' parti.

Intressant. Då ligger de ändå hyffsat nära spärren.

Totalstopp för invandringen + återvandring ser jag som de absolut viktigaste punkterna. Hur fan kan man seriöst stå och prata vård och skola utan att nämna det faktum att det finns hundratusentals pers i landet som inte ska vara här och bara kostar massa pengar?

Sverige har inte råd att mesa. Vi såg exakt samma sak när moderaterna vann valet 2006, mycket på grund av att folk trodde att de skulle fixa problemen med invandringen, och en röst på SD var inget man ens vågade tänka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in