2018-08-13, 22:11
Medlem
Enligt en kommentar från anon på yt var det Lasse Berghagen han ringde
Tänk om han, moraeus, politiker och alla från så mycket bättre kom och sjöng we are the world och we shall overcum
Turn bad into good
Citera
2018-08-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Jo precis, så länge han inte har tillstånd till det av länsstyrelsen så tror jag inte att det är lagligt om han inte har tillstånd. I princip så är det krav på tillstånd så länge du inte bär kameran på dig och kan styra den. Med andra ord, du får filma och ta kort på vad helst du önskar så länge du styr kameran själv och den inte anses stationär. Då behöver du tillstånd så länge den filmar allmän plats.

Jag har ingen aning om Harakiri-gubben har tillstånd. Kan såklart vara 100% laglig.

Den sitter ju i en korvvagn som jag utgår ifrån är en form av trailer, med andra ord(om man går till ytterligheter) så är kameran faktiskt mobil, inte stationär men men det är ointressant.

Hade petter inte brytt sig så hade ingen annan heller brytt sig om denna mediokra artist som var lite lullig efter en kväll på stan. men han kanske ville ha lite medial uppmärksamthet eftersom han är passé som artist, hoppades kanske på en liten karriärboost.
Citera
2018-08-13, 23:19
Medlem
Finn klippet sparat?
Citera
2018-08-13, 23:38
Medlem
Finns på tuben. En liten snedfylla som inte utmynnade i något. Händer även kändisar.
Citera
2018-08-14, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikedadyke
Den sitter ju i en korvvagn som jag utgår ifrån är en form av trailer, med andra ord(om man går till ytterligheter) så är kameran faktiskt mobil, inte stationär men men det är ointressant.

Hade petter inte brytt sig så hade ingen annan heller brytt sig om denna mediokra artist som var lite lullig efter en kväll på stan. men han kanske ville ha lite medial uppmärksamthet eftersom han är passé som artist, hoppades kanske på en liten karriärboost.

Ja, jag håller med, extremt löjligt. Det är väl knappast någon positiv PR det här så jag tror nog mer att han var lite för överförfriskad och retade upp sig och trodde att han var lite förmer än vad han är. Han hade nog bakfylleångest dagen efter hoppas jag.
Citera
2018-08-14, 02:57
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Så skyltar skall utformas så att man kan garantera att alla fyllskallar skall uppmärksamma dem?
Det är ju inte mindre än TRE skyltar med YouTubes logga och "live stream" under:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/19477690_1864922403757591_8432358857953599221_o.jp g?_nc_cat=0&oh=d43d507319f42b02ba10fa7e6ab6afe2&oe =5BF82594
Med det resonemanget skulle alla varningsskyltar utformats gigantiska.

Om man super sig dyngrak och lullar runt i natten är inte det värsta som kan hända att bli filmad.
Ge fan i att supa om du inte kan hantera spriten.
Petter visar sig som ett distanslöst litet kräk som inte kan bjuda på sig själv lite utan en patetisk hycklare. Vore bra om han åker på olaga hot för sitt babbe-beteende.

Om du ser en skylt med youtubeloggan och ordet live eller Live/stream osv. Det är inte mycket att gå på eller något man reflekterar över.

Live när? Stream när? Youtube? Där man ser roliga filmklipp? Vad menas med denna skyltning?

Korvgubben har gjort en undermålig skylt som inte upplyser gästerna något alls om att det pågår live stream här och nu.

Inte ens jag som själv streamar skulle få för mig om jag nu var helt färsk framför korvgubben att få för mig att det live streamas här och nu och jag är med.

Youtube loggan och ordet "Live" eller "stream" är inte förankrat med 24/7 live stream och du syns för alla som tittar här och nu. Om några år kanske det är så i folks medvetande ifall fenomenet och samma dåliga skyltningar uppkommer i flera miljöer.

Men det är inte så svårt att sätta en lapp vid disken som är mer tydlig i sitt budskap. Extremt enkelt. Det skulle till och med få en del folk att inte gå fram till vagnen och beställa om det var mer tydligt.

Korvgubben gör nog inte detta ens med flit. Utan han gjorde det enkelt. Youtube logga och ord till det.

Ne, han behöver göra om skyltningen ifall han vill vara proaktiv innan det kommer någon som drar det rättsligt vidare och ska tjafsa med han.
Citera
2018-08-14, 07:01
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
felpost
Senast redigerad av nyblivetsocfall 2018-08-14 kl. 07:05.
Citera
2018-08-14, 08:03
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Finns på tuben. En liten snedfylla som inte utmynnade i något. Händer även kändisar.

Bra summerat.
Citera
2018-08-14, 08:42
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Om du ser en skylt med youtubeloggan och ordet live eller Live/stream osv. Det är inte mycket att gå på eller något man reflekterar över.

Live när? Stream när? Youtube? Där man ser roliga filmklipp? Vad menas med denna skyltning?

Korvgubben har gjort en undermålig skylt som inte upplyser gästerna något alls om att det pågår live stream här och nu.

Inte ens jag som själv streamar skulle få för mig om jag nu var helt färsk framför korvgubben att få för mig att det live streamas här och nu och jag är med.

Youtube loggan och ordet "Live" eller "stream" är inte förankrat med 24/7 live stream och du syns för alla som tittar här och nu. Om några år kanske det är så i folks medvetande ifall fenomenet och samma dåliga skyltningar uppkommer i flera miljöer.

Men det är inte så svårt att sätta en lapp vid disken som är mer tydlig i sitt budskap. Extremt enkelt. Det skulle till och med få en del folk att inte gå fram till vagnen och beställa om det var mer tydligt.

Korvgubben gör nog inte detta ens med flit. Utan han gjorde det enkelt. Youtube logga och ord till det.

Ne, han behöver göra om skyltningen ifall han vill vara proaktiv innan det kommer någon som drar det rättsligt vidare och ska tjafsa med han.

Om inte tre skyltar i ögonhöjd med orden "YouTube Live stream" räcker vet jag inte vad man skall göra. Det svåra med att idiotsäkra saker är att det är omöjligt att gardera sig för jubelidioter.
Kameran är inte heller dold och om någon frågar om det filmas svarar han ärligt ja.

Privat verksamhet, som inte utför en uppgift av allmänt intresse, behöver inte längre tillstånd för att kamerabevaka. Befintliga tillstånd och anmälningar har upphört att gälla.
Om ni kamerabevakar måste man bara sätta upp skyltar eller informera om bevakningen på något annat sätt vilket han gjort.

Däremot är det jävligt olagligt att hota folk som Petter gör.
Nu tycker jag generellt att Harakirigubben verkar vara ett ohyfsat svin men i detta klipp agerar han närmast exemplariskt medan Petter som en sketen gangsterbabbe,
Citera
2018-08-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben

Är du sinnesslö eller spelar du bara dum?
"Live när?" - Live är synonymt med och betyder bokstavligen 'direktsänt'.
"Stream när?" - Har du redan glömt ordet du läste innan? Live. Direktsänt. Nu.
"YouTube?" - Precis, där roliga klipp finns. För tydlighetens skull så är det tillochmed YouTubes logga.
Citera
2018-08-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Händer inte så mycket.

https://youtu.be/Y_pN77Ajv8w

Det har du rätt i, det händer inte så mycket.
Trodde det skulle vara bättre och hända betydligt mycket mer.
Citera
2018-08-14, 10:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Idiot. Det är ju ett olaga hot. Detta från medias gullegris. Rapparen som står upp för allas lika värde och sätter ned foten mot våld och rasism.
Sedan springer han själv utn stan och hotar en korvgubbe om att skicka ”grabbarna” på honom som en 3:e klassens maffiaboss.

Finns inte chans att detta skulle bli tal om olaga hot i lagens mening. Inte ens med Sveriges undermåliga rättsystem.

Är inte något olaga hot detta. Hade han riktat klara hot om vad han tänkte göra med korvgubben, typ slå sönder honom eller mordhotat, då hade det eventuellt räckt till åtal. Men detta? Inte en chans.

Innan man slänger sig med begrepp som olaga hot bör man ha nys om vad som krävs för att ens bli åtalad för det. Än svårare att få någon fälld för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in