2018-08-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Vilken karriär?

Samlas det bara idioter i denna tråd? Var god läs detta inlägg som var svar till en person som försökte göra sig rolig över Petters karriär...

Citat:
Ursprungligen postat av norfinswe
Petters döda karriär? Sveriges i särklass mest förmögna hip-hop artist någonsin, och en grym jävla affärsman.

Bolag 1:
Bananrepubliken Aktiebolag
Ägare
Förra årets vinst, 19miljoner.
Tillgångar, 64 miljoner.

Bolag 2:
Ägare
DOP AB
Tillgångar 2miljoner.

Bolag 3:
Delägare
Hotell Åregranen AB
Tillgångar 24 miljoner.

Ni kan sitta på varandras kukar och önska att ni någonsin ser en ynka miljon, för det kommer dom flesta av er aldrig göra.
Keyboard warriors

Vad för kapital sitter du på?
Citera
2018-08-13, 18:16
Medlem
Ylicows avatar
fel
Citera
2018-08-13, 18:22
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Samlas det bara idioter i denna tråd? Var god läs detta inlägg som var svar till en person som försökte göra sig rolig över Petters karriär...

Vad för kapital sitter du på?

Det är grymt imponerande gjort av Petter måste jag säga. De här siffrorna är imponerande och kom inte gratis. De kom till genom målmedvetenhet, talang och extremt hårt arbete. Inte konstigt att han med sin politiska korrekthet vill skydda sina affärer.
Citera
2018-08-13, 18:44
Medlem
NiccoJs avatar
I Petters hoods (söder i Stockholm) är våld en del av vardagen. Han har inte haft det så lätt med en farsa som var musiklärare o en konstnärsmorsa.
Fattar ni inte att det är en riktig Chicagouppväxt som format honom.
De hade inte ens råd med en spegel så han tror alltjämt att han är träskneger.
Senast redigerad av NiccoJ 2018-08-13 kl. 18:48. Anledning: Tilägg
Citera
2018-08-13, 18:55
Medlem
Klippet borta, någon som har det så man kan se vad som händer?
Citera
2018-08-13, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Klippet borta, någon som har det så man kan se vad som händer?
Händer inte så mycket.

https://youtu.be/Y_pN77Ajv8w
Citera
2018-08-13, 19:47
Medlem
Tror ni det är Petters juristpolare som fått videon borttagen? Ni vet juristpolarn som tar emot fyllesamtal kl 3 på morgonen?
Citera
2018-08-13, 20:02
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Petter är ett allmänt riksäckel oavsett hur mycket pengar han lurat till sig. Han tillhör samma fack som Betner, Nujen, Schyffert m.fl.
Citera
2018-08-13, 20:56
Medlem
Riksnytts avatar
Pinsamt? Ja.
Bryr sig någon? Nej.
Citera
2018-08-13, 21:09
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturestolpskott
Hela livestreamen hade vart bra marknadsföring för Petter om det inte hade vart för att han började lacka ur och hota med folk. Antagligen beror det på att han inte minns vad han sagt eller gjort och tror sig kunna radera materialet. Han förstod nog aldrig att det var live.
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
roligt som fan när petter lämnar över luren på premissen att "här skall du få snacka med hårda killar man inte skojjar med" och harakirisnubben bara "nä jag livestreamar bara och det har jag tillstånd till, här kommer petter igen" och lämnar tillbaks luren.
petter trodde han skulle skita ner sig men blev brutalt avväpnad med ett flin.

Jag utgår här ifrån att er beskrivning är korrekt (då jag aldrig lyssnade på klippet) och det är lite det jag menar. Det bästa scenariot för en kändis är nog att hålla god min och sedan möjligtvis privat nämna att korvgubben är en idiot eller eventuellt skicka en advokat. Men ska man spela tuff, så är det nog snyggare att gå full Axl Rose. Han hade inte hotat med några "hårda killar", utan hade hoppat över disken, bitchslappat korvgubben med dennes stekspade och sedan rivit ned så mycket av ståndet han hann före polisen kommer för att plocka upp honom. Inte för att jag försvarar det beteendet, eller inte anser att han förtjänar att bli tagen av polisen, men det är åtminstone...tja, lite rock'n'roll.

Men nåja, jag bryr mig inte om Petter (inte min sorts musik) eller korvgubben, jag bryr mig inte om händelsen och jag är rätt säker på att det har tämligen noll inverkan på Petters karriär. Jag uttalade mig närmast från ett estetiskt perspektiv.
Citera
2018-08-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
I Petters hoods (söder i Stockholm) är våld en del av vardagen. Han har inte haft det så lätt med en farsa som var musiklärare o en konstnärsmorsa.
Fattar ni inte att det är en riktig Chicagouppväxt som format honom.
De hade inte ens råd med en spegel så han tror alltjämt att han är träskneger.

Det är allmänt känt att han hade en tuff uppväxt. Problemet är att han fortfarande tror han styr Kocksgatan.
Citera
2018-08-13, 21:51
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Gillar inte Petter. Han är en mupp. Men harakirigubben är en ännu större mupp. Fattar inte hur fan han kan få sända live? Han borde ju dessutom fått nåt straff när han kallar folk för "jävla horunge, jävla bögjävel, jävla fitta" osv osv.

Haha, det är det jag gillar med hans livestream, Han måste ju lida av någonting, han har antingen ADHD eller så är han bipolär eller liknande.
Man vet aldrig när han är på bra eller dåligt humör, helt plötsligt kan svordomarna komma flygandes till en stackars kund haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in