Citat:
Ursprungligen postat av
libben
Om du ser en skylt med youtubeloggan och ordet live eller Live/stream osv. Det är inte mycket att gå på eller något man reflekterar över.
Live när? Stream när? Youtube? Där man ser roliga filmklipp? Vad menas med denna skyltning?
Korvgubben har gjort en undermålig skylt som inte upplyser gästerna något alls om att det pågår live stream här och nu.
Inte ens jag som själv streamar skulle få för mig om jag nu var helt färsk framför korvgubben att få för mig att det live streamas här och nu och jag är med.
Youtube loggan och ordet "Live" eller "stream" är inte förankrat med 24/7 live stream och du syns för alla som tittar här och nu. Om några år kanske det är så i folks medvetande ifall fenomenet och samma dåliga skyltningar uppkommer i flera miljöer.
Men det är inte så svårt att sätta en lapp vid disken som är mer tydlig i sitt budskap. Extremt enkelt. Det skulle till och med få en del folk att inte gå fram till vagnen och beställa om det var mer tydligt.
Korvgubben gör nog inte detta ens med flit. Utan han gjorde det enkelt. Youtube logga och ord till det.
Ne, han behöver göra om skyltningen ifall han vill vara proaktiv innan det kommer någon som drar det rättsligt vidare och ska tjafsa med han.
Om inte tre skyltar i ögonhöjd med orden "YouTube Live stream" räcker vet jag inte vad man skall göra. Det svåra med att idiotsäkra saker är att det är omöjligt att gardera sig för jubelidioter.
Kameran är inte heller dold och om någon frågar om det filmas svarar han ärligt ja.
Privat verksamhet, som inte utför en uppgift av allmänt intresse, behöver inte längre tillstånd för att kamerabevaka. Befintliga tillstånd och anmälningar har upphört att gälla.
Om ni kamerabevakar måste man bara sätta upp skyltar eller informera om bevakningen på något annat sätt vilket han gjort.
Däremot är det jävligt olagligt att hota folk som Petter gör.
Nu tycker jag generellt att Harakirigubben verkar vara ett ohyfsat svin men i detta klipp agerar han närmast exemplariskt medan Petter som en sketen gangsterbabbe,