2018-08-14, 09:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Precis! Ett tidigare inlägg visade en 6-7 stycken "flyende" GM, dom joggade helt öppet på gatan, det stod "folk" i portgångarna och iakttog dem. Skulle verkligen ett "externt" gäng kunna ta sig in i fiendeland, genomföra omfattande påtändning av bilar, och sedan helt öppet jogga därifrån utan att de som styr gatan där inte reagerade?
Nej, det är för långsökt. Har alla redan glömt upploppen i förorterna för några år sedan? Detta kan vara startskottet på något större. Vi får se vad som händer i kväll/natt...
Citera
2018-08-14, 09:02
Bannlyst
De ror sig inte som Somalier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Inget talar för det längre, men håll du i ditt grässtrå.

Du sade tidigare att dina vänner inte hade något att vinna på att bränna bilar.

Vad hade de tidigare att vinna på att bränna bilar undrar jag då?

De har inget att vinna på att bränna bilar i massiv skala så här nära inpå valet.

Det brukar handla om försäkringsbedrägeri i vanliga fall. Det kan också handla om att man eldar upp en konkurrerande kriminells bil.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Bara trams att Sd skulle ha något med detta att göra. De skulle inte ha något att vinna på en sådan aktion i dagsläget, det brinner redan bilar dagligen i Kaozområden, skulle de mot all förmodan arrangerat detta och det skulle komma fram är valet förlorat. Som sagt de har inget att vinna och allt att förlora på att iscensätta något sånt här.

Eller hur!! Snart skingras dimmorna och samma skräp som brukligt ligger bakom så klart, men lösningen är nya fina ungdomsgårdar med gratis kycklingkorv och massor av soffor med Xbox uppkopplade framför med alla våldsspel!
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Precis! Ett tidigare inlägg visade en 6-7 stycken "flyende" GM, dom joggade helt öppet på gatan, det stod "folk" i portgångarna och iakttog dem. Skulle verkligen ett "externt" gäng kunna ta sig in i fiendeland, genomföra omfattande påtändning av bilar, och sedan helt öppet jogga därifrån utan att de som styr gatan där inte reagerade?

Nej, naturligtvis inte. Att det är blattefolk som bor där och har "skydd" av de lokala är alldeles uppenbart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Det vore ganska enkelt att avgöra om det är högerextrema som är bakom dåden: gå igenom de filmer som finns och räkna ut medellängen på förövarna.

Ännu lättare, folk på filmerna har Adidas brallor. Vilka brukar ha det?
Citera
2018-08-14, 09:03
Medlem
Polisen har valt att identifiera och titta på, nu ska det talas med föräldrar enligt SVT nyheter.

Hoppas araberna får betala själv, men det lär ju inte hända.

Vad fan har hänt med Sverige...
Citera
Medlem
calle555s avatar
Även jag tycker att det verkar ovanligt samordnat för att vara bilbränder, men å andra sidan är det inte ovanligt att ungdomar blir uttråkade, ofta mot slutet av sommaren, och gör dumheter i grupp.

Tänk kravallerna i Kungsan med modernt uppsnack i någon orten-grupp på Facebook.
Citera
Medlem
Garanterat högernissar som är ute och raggar sd-röster. Finns ingen annan grupp som vinner på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Stefan Löfven ryter till om bränderna ”Vad fan håller ni på med” enligt Expressen:
https://www.expressen.se/gt/lofven-om-branderna-jag-blir-forbannad/

Det är ju du själv Stefan som är en stor del av skulden till detta och sen att ni nämner att det är 6 års fängelse är tomma hot, tror liksom att ni aldrig kommer få någon eller några fällda för detta.

De e nog första gången jag hör Röven svära tror jag. Märkligt att han gör de nu efter detta och inte efter alla skjutningar o mord. När han va på Hisingen o la blommor efter morden på krogen.
Så kunde han gött säga "Va fan sysslar ni med"
Citera
2018-08-14, 09:04
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
De har inget att vinna på att bränna bilar i massiv skala så här nära inpå valet.

Det brukar handla om försäkringsbedrägeri i vanliga fall. Det kan också handla om att man eldar upp en konkurrerande kriminells bil.

Kan ju för all del vara raggare också...
Citera
2018-08-14, 09:04
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
En månad innan valet så sker detta...

Jag skulle satsa mina pengar på att detta antingen är NMR eller Afas verk.

Nej!
I Göteborg : "Hösttermin: 20 augusti - 20 december 2018"

Vissa mindre begåvade är sura över att antingen inte få gå på gymnasiet efter sina "insatser" i grundskolan, eller sura över att gå till skolan där deras IQ gör att de blir utskämda...

Ångest inför skolstart, Stackars dem!

Bra att polisen inte grep eller sköt någon utan bara "monitorerade".
jag tycker polisen borde bjuda på saft och halalkorv också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in