2018-08-14, 07:18
Medlem
Fiskmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Jag såg det nu. Finns det någon bättre källa dock? jag vill inte gå in på Expressen, DN eller Aftonbladet och riskera att de får annonsintäkter och jag har ingen VPN tyvärr. Får be om ursäkt det står på SVT, Skäms lite nu

Såg även på polisen.se’s nyheter att det nämndes stenkastning i någon rapport. Så utgår ifrån att viss stenkastning skett.
Citera
2018-08-14, 07:21
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Jag såg det nu. Finns det någon bättre källa dock? jag vill inte gå in på Expressen, DN eller Aftonbladet och riskera att de får annonsintäkter och jag har ingen VPN tyvärr. Får be om ursäkt det står på SVT, Skäms lite nu

Gå direkt till källan;

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/
Citera
2018-08-14, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Metodiken är att dessa bilbrännare var mer kompetenta och lyckades sätta fler bilar i brand på kort tid. Du tror alltså att det måste vara Pelle och Johan som ligger bakom det eftersom de var så effektiva och systematiska. Känns som du undervärderar våra kära nysvenskar.

News flash: kriminella invandrare ÄR effektiva. Det är på så vis de har lyckats ta över orter överallt i Sverige. Brutalt effektiva. Det här är ingen super-planerad operation. De har nog snackat ihop sig med brushorna som bor lite varstans vid Västkusten och bestämt att de ska jävlas med staten.

De beskrivs som svartklädda ungdomar som kastade sten och smällare på blåljuspersonal. Om det är vita nassar så måste det vara första gången i svensk nutida historia som nassar gaddar ihop sig och utför en aktion mot vanligt folk.

Är det troligt? Nej. Det är Muhammed och Ahmed, knarklangare och yrkeskriminella, som är sura över att polis beslagtog deras knark.

Inte svårare än så.

Faktiskt har du en pinne här som är erfarenhetsmässigt i andra länder i linje med ditt tänk:
Upplopp och bränder används tillsammans med angrepp mot blåljus systematiskt för att bygga upp zoner med riskfri narkotikahantering av kriminella. Ett fult men effektivt drag där de ser till sitt och struntar i landsmännens konsekvenser där de blir utsatta för rasism och hat.

De kriminella strukturerna måste slås undan snabbt och effektivt inan detta är etablerat utan möjlighet till åtgärder
Citera
2018-08-14, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Eller så kanske man ifrågasätter att det är ett unikt tillvägagångssätt den här gången som inte alls är lika tidigare bilbränder i utsatta områden.

Hela grejen skriker ju organiserat, är det verkligen så otänkbart att andra krafter kan ligga bakom det här?

Som sagt. Det är alldeles för organiserat och nära inpå valet. Det är inte otänkbart att mörka krafter ligger bakom detta. Man får avvakta tills ny info kommer fram.
Citera
2018-08-14, 07:27
Medlem
Tänk vad lätt det hade varit om du kunde få skjuta med hemvärnets gevär ner från balkongen.
Citera
2018-08-14, 07:29
Medlem
jzandins avatar
Apropå polisens agerande så var de inte där när bilbränderna anlades. Så att de bara observerade och dokumenterade beror på att de kom till brottsplatsen efter att gärningsmännen lämnat den.
Citera
2018-08-14, 07:30
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Som sagt. Det är alldeles för organiserat och nära inpå valet. Det är inte otänkbart att mörka krafter ligger bakom detta. Man får avvakta tills ny info kommer fram.
Nog är det mörka krafter alltid, men inte i den bemärkelsen som du antyder.
SDs bästa valarbetare har gått all in i valrörelsen.
Citera
2018-08-14, 07:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
"baaaarnen" är ju numera väl sammankopplade med mobiler/meddelandetjänster, så när det börjar brinna på ett ställe så hänger de på i andra områden. De bakomliggande orsakerna är det samma som tidigare år:
- Eldning strax före skolstarten har blivit en sorts tradition bland vissa MENA-ungdomar senaste åren
- Sen är det också ett sätt att visa hela samhället att "VI äger våra områden, inte polisen"

Synd att invandringskaoset har gått så långt så hela Sveriges rykte utomlands sotas ner. Detta står på förstasidor runt om i hela världen. Förändringen går långsamt och trögt, men i allt fler personers sinnen runt om i världen så förknippas inte längre Sverige med välfärd, export och teknik, utan med våld, Islam och invandringskaos. Dessvärre...

Lite humor: Gäller inte eldningsförbudet för somalier?
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2018-08-14 kl. 07:33.
Citera
2018-08-14, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Eller så kanske man ifrågasätter att det är ett unikt tillvägagångssätt den här gången som inte alls är lika tidigare bilbränder i utsatta områden.

Hela grejen skriker ju organiserat, är det verkligen så otänkbart att andra krafter kan ligga bakom det här?

Ja detta är en unik händelse, och det verkar organiserat, men att det skulle vara exempelvis högerextrema är ändå osannolikt. Jag tror inte de skulle våga ta sådana risker. Det skulle ju då enbart handla om att påverka opinionen inför valet och skulle en enda bli gripen så skulle det ju få rakt motsatt effekt på opinionen. SD skulle riskera att åka ut ur riksdagen om det skulle visa sig att det var de eller NMR som låg bakom. Dessutom finns det ju flera vittnen som talar om att de hade brytning och att deras händer såg svarta ut. Jag lutar åt islamister, men någon sorts hämnd eller avledande manöver från den organiserade brottsligheten kan inte helt uteslutas.
Citera
2018-08-14, 07:34
Medlem
Väntad utveckling nu när vi går närmre ett inbördeskrig för var dag. Något som slår mig när jag läste tråden,

1. Alltså finns det verkligen folk som är så efterblivna att de tror att dessa attacker utförs av högern? Att SD skulle bussa in terrorister i ghettot. Eller är det bara agenter som försöker sprida desinformation. Vi pratar alltså om områden där bevisligen inte ens beväpnad polis vågar ingripa.

2. Svensk polis och deras våldsprioriteringar.
När en förvirrad mongoloid smiter ut för att busa i trappen med sin Star Wars pistol blir han pepprad till ett såll av polisen. När 100tals blattesvin angriper Sverige och åsamkar skador för miljoner väljer man att "observera".

Ser att denna nyhet börjat kablats ut över världen inatt. Bra att alla får se vilket misslyckat negerälskarland Sverige är och vilken korrupt pisspolis vi även får dras med.
Citera
2018-08-14, 07:39
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Väntad utveckling nu när vi går närmre ett inbördeskrig för var dag. Något som slår mig när jag läste tråden,

Ser att denna nyhet börjat kablats ut över världen inatt. Bra att alla får se vilket misslyckat negerälskarland Sverige är och vilken korrupt pisspolis vi även får dras med.
Det har redan varit inbördeskrig länge nu, men volymen skruvas upp hela tiden.

Jag håller med dig, vill att hela världen ska få se vad som händer här som en varning.
Citera
2018-08-14, 07:39
Medlem
Norpheuss avatar
Det vore ganska enkelt att avgöra om det är högerextrema som är bakom dåden: gå igenom de filmer som finns och räkna ut medellängen på förövarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in