2018-08-14, 00:45
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Självklart är moralensväktare en bluff. Jag grundar det på att samtliga Stefan-hetsare hänvisar till m.v:s inlägg ideligen. Det som förvånar är att inte vi som tror på Stefans oskuld,genomskådat M.V. JAG har gjort det, och tycker det är tragiskt hur han/hon kan få fortsätta spela gud och bli lyssnad och trodd på till 100%. Hen är en bluff.

Konstigt då att det MV skriver stämmer utmärkt med de info jag fått från insidan, samt av folk som känner SD nära i andra sammanhang. Ingen av dessa personer är här på FB och slipper tack och lov att läsa all sörja och era meningslösa bråk och oändliga tjafs! Många kloka och finna meddebattörer, svarar även tyvärr på den oändliga flod av trams som skrivs här. Snälla, låt bli! Annars vore det bättre att Blomvattnare låste tråden tills det finns någon substans och inte bara tjafs och hundratals upprepningar.

Tackar MV och KSP mycket ödmjukt, för att de orkar komma igen med relevant info, om och om igen. Även om sekten försöker dissekera den och trasa sönder den. Helt utan minsta eftertanke.
Citera
2018-08-14, 03:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Grundfrågan var ju gällande kroppsbesiktning efter spår av LW på SD eller strid....

Vad är din åsikt om att HD låter sina barn
vara ensamma med en misstänkt mördare?
Citera
2018-08-14, 06:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bra resonerat! Funderar bara hur du får in skrikvittnet och den dödskamp som verkar ha pågått.
Vi älskar LGWP:s utlägg i TV om att hon troligen blev strypt, utan tankar på att hon enligt trovärdiga vittnen skrek under markant tid...

Men å andra sidan så finns det än inget som inte pekar på att det inte var ett random par....

Har inte sagt att det är min åsikt att hon dog av strypning.
Jag beskrev att SD inte behövt uppvisat några skador under kroppsbesiktningen men kan ändå vara GM.
Jag TROR att misshandel föregick ev strypning, därav skriken.
Citera
2018-08-14, 06:32
Medlem
Honan6s avatar
Av någon anledning ledde misstankar/bevis till ett Skäligt anhållande och förhör Dag 1, men då var LW fortfarande försvunnen. Är det inte då rimligt att anta att de släppte SD för att han som eventuell GM skulle kunna leda dem till LW?

Hur långt hade de kommit i sök efter telefon o s v efter att ha fått anmälan om försvinnandet på morgonen, ändrat till människorov på f m och plockat in SD efter lunchen (som de troligtvis intog med tanke på noggrannhet i arbetsrättsliga lagar)?
Ett anhållande med förhör endast 3,5 timmar - med hur många fikapauser? Förlåt min ironi, men det låter ganska slappt.
EnGodTanke säger att SD var fri att resa till USA, men hur vet vi att han berättade om resan? Vem/vilka har vidimerat den uppgiften - Polis, åklagare eller advokat? Hade SD ens en advokat då?

Ps Jag tipsar Cloudedcrystalbeam att samla ihop sina eminenta personuppgifter och lägga i sin signatur, för jag har "platsbrist" i min. Man kan välja om signaturen ska visas eller inte när man gör inlägg i t ex andra trådar där signaturen inte passar in. Ds
Senast redigerad av Honan6 2018-08-14 kl. 06:49.
Citera
2018-08-14, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack för att någon fler funderat över HD. Jag har också svårt att se att hon skulle ha blivit hotad och att det inte skulle ha märkts. Alla loggade mysmiddagar med släkten och kaninhoppartävlingar har ju beskrivits som en riktig fin avspänd mysig sommaridyll eller ska man se det som att HD velat ha andra människor omkring sig med SD? Finns det ingen här som känner henne och kan säga om hennes uppträdande i sommar i närheten av SD? Givetvis så borde ju båda kunna agera spänt och känsligt utifrån de riktade misstankarna mot SD oavsett oskuld eller ej, men har något sett HD se rädd ut eller nervös i hans sällskap?

Eller, har någon snarare sett SD nervös i HDs sällskap? I mina ögon har ju HD alltid haft större motiv än SD och jag tänker att hon måste haft ett bra alibi för att inte bli först under luppen näst efter exmannen UW som rent statistiskt antagligen fått sina förehavanden granskade tidigt.

En antagligen helt idiotisk teori som känns logisk men som borde varit undersökt för länge sedan och avförd pga alibi: Ponera att HD skulle ha fått nog av SD och LWs otrohetsaffär och även om skilsmässan var i rullning har hon inte kunnat släppa allt utan flyttar under vintern in i hus nästan snett mittemot LWs så hon kan ha dem "under bevakning". Hon ser dem mötas, kanske för något så oskyldigt som lån av pryl för geocaching, men misstänker att de upptagit sin struliga av-och-på-relation igen och hon går över till LW sent i natten för att konfrontera henne. LW föreslår att de ska gå ut och tala ut om detta och de rör sig i riktning mot planket bort från där båda bor. Gräl utbryter och då LW vägrar tillstå att hon ska ha något ihop med SD längre så rinner det över för HD som redan har kort stubin pga sin utmattning. Efter att LW är död får HD panik och går hem till SD och ger honom skulden för allt, hade han inte varit otrogen så hade detta aldrig hänt. SD ser en chans att på något sätt få tillbaka HD och hjälper henne att röja bevis (mannen och kvinnan som vittnet hör är då inte LW och SD utan HD och SD) och efter detta har de en märklig relation av beroendeskap under sommaren. SD vet att HD gjort det men känner att det är hans fel och vägrar säga till advokat vem han tror har gjort det. HD är å andra sidan trygg med att umgås med SD och visar därför inga tecken på att vara hotad eller rädd att han ska göra barnen något, hon vet ju att han ÄR oskyldig. Bara en spekulation men, bortsett från att HD redan bör vara granskad och avförd, så förstår jag inte varför inte fler misstankar riktats mot kvinnan som blivit bedragen i den långa historien mellan LW och SD. Hon har ju fler skäl att känna hat än mannen som kanske ville ha kvar sin möjlighet till otrohet (även om nu LW verkar ha gått vidare).

Det vore spännande om EGT kunde säga sig sett ngt. Tråden har haft uppe scenariot med HD som GM och SD som instiftare eller bortröjare litet förr, och då har flera menat att SD.borde berättat när han var häktad. Han är inte yrkeskriminell, gick tankegångarna.

Vi vet så litet om HD, att det blir svårt att ens spekulera. MH och SD har lämnat uppseendeväckande spår efter sig på nätet. Om HD vet vi att hon var tvåbarnsmor, sjuksköterska, haft ngt psykiskt lidande typ utmattning, blivit bedragen, flyttat till lgh mittemot LW, begärt skilsmässa, åkt mot USA och smilat på kort med exet. Vi har inte sett någon instabilitet, inga "döda"-inlägg eller hatiska bloggar. Men vi kan förstås inte veta.

Sammantaget, än så länge, håller jag med malin.nilsson om att SD är den troligaste GM. Men jag lutar alltmer åt ngn planering/efterarbete eftersom utredningen drar ut på tiden.
Citera
2018-08-14, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Av någon anledning ledde misstankar/bevis till ett Skäligt anhållande och förhör Dag 1, men då var LW fortfarande försvunnen. Är det inte då rimligt att anta att de släppte SD för att han som eventuell GM skulle kunna leda dem till LW?

Hur långt hade de kommit i sök efter telefon o s v efter att ha fått anmälan om försvinnandet på morgonen, ändrat till människorov på f m och plockat in SD efter lunchen (som de troligtvis intog med tanke på noggrannhet i arbetsrättsliga lagar)?
Ett anhållande med förhör endast 3,5 timmar - med hur många fikapauser? Förlåt min ironi, men det låter ganska slappt.
EnGodTanke säger att SD var fri att resa till USA, men hur vet vi att han berättade om resan? Vem/vilka har vidimerat den uppgiften - Polis, åklagare eller advokat? Hade SD ens en advokat då?

Ps Jag tipsar Cloudedcrystalbeam att samla ihop sina eminenta personuppgifter och lägga i sin signatur, för jag har "platsbrist" i min. Man kan välja om signaturen ska visas eller inte när man gör inlägg i t ex andra trådar där signaturen inte passar in. Ds

Sh.Holmes skrev att det borde varit så att SD släpptes för att evt leda polisen till LW. Vet inte om hen då, eller nu, fått tala med polisen, men om hen har den relation till LW som vi tror, är det inte orimligt.
EGT, hade du koll på uppgifter som cirkulerar i polishuset om hur LW dog, och vill du dela med dig av dem? Hur går tankarna kring det hela i geocachkretsarna?
Citera
2018-08-14, 07:07
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
så som jag förstått det, har en cache där.

Det finns ingen cache där och det har aldrig funnits en cache där vilket har skrivits flera gånger i tråden
Senast redigerad av Energizer666 2018-08-14 kl. 07:09.
Citera
2018-08-14, 07:32
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Det finns ingen cache där och det har aldrig funnits en cache där vilket har skrivits flera gånger i tråden
Mysterycachen Bildning-Ådalens koordinater leder dit.?
Citera
2018-08-14, 07:53
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Oj, har inte kollat var koordinater leder, men det finns ju ett antal geocachare som vet exakt var loggplatsen (mordplatsen?) finns. Strike44 nämner hur hen går på stigen längs motorvägen.

Bo Widerberg har gjort en kärleksfilm av Ådalenhistorien. Kanske storyn där även bör kollas. SD är en riktig mysteryman.
Har länge tänkt att mordet är ett Mystery Murder Cache - kanske planerat?
Citera
2018-08-14, 08:04
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:

som det är skrivet i tråden tidigare: en mysterycache har sk. fejkkordinater
och dem kan vara placerade precis var som helst,
sen måste själva cachen befinna sig inom 3,2km från dem koordinaterna
och det måste vara minst 161m mellan cacherna och från FP så är det ca 110m till en cache som suttit på elskåpet tvärsöver korsningen från LWs bostad från 2012-03-12 till 2017-10-29
bildning ådalen släpptes 2012-01-31 och hade cachen funnits vid FP så hade den på elskåpet aldrig släppts

så nej det finns ingen cache där och det har inte funnits någon cache där
Senast redigerad av Energizer666 2018-08-14 kl. 08:07.
Citera
2018-08-14, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad är din åsikt om att HD låter sina barn
vara ensamma med en misstänkt mördare?
Hon lever och agerar i den vetskap att han inte är mördaren.
Om jag sätter in mig själv i situationen så skulle jag nog med låta min partner umgås med barnen på samma sätt.
Hon har känt honom i 20 år, så hon känner honom nog bättre än någon profilerare och definitivt mer än alla här inne....
Citera
2018-08-14, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Jaha, nu var inte det förhöret OK? Passade inte det in i era teorier med åklagaren?
När han togs in så var brottsrubriceringen ändrad till just människorov. Betraktade dom henne fortfarande som försvunnen skulle hon kunna vara försvunnen frivilligt, så på vilken grund skulle dom då kunna anhålla honom? Tänk till...

Och ja, dom var fria att åka. Polisen verifierade detta till både HD och SD. "Det fanns inget som låg dom i fatet". Så hur och när dom stoppades kommer bli intressant att läsa om sen.
Oavsett om SD är skyldig (fälls) eller inte, så kan dom eller HD nog sikta på ett högt skadestånd och få ett par poliser fällda för tjänstefel... (ni får själva tänka vad jag tänker här).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in