2018-08-14, 02:43
Medlem
I Expressens film ser man ett vittne, en man som verkar trycka sig mot en häck för att gänget inte ska lägga märke till honom. Polisen borde förhöra honom. Åt vilket håll försvann gänget när de hade satt eld på bilarna? Gick de till fots, eller hade de bilar eller mopeder som väntade på dem?
Citera
2018-08-14, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Något som starkt talar mot geuppen högerextremister är att de i regel gillar polisväsendet. De skulle alltså inte kadta stenar på dessa. Däremot undrar jag fortfarande över källan för påståendet med stenar, hittils har jag inte sett någon.

Plus att högerextrema grupper bruka inte ha särskilt bra operativ förmågan utan att fastna med handen i kakburken. Ungdomar som eldar bilar är street smarta och har en förmåga att mobilisera stora grupper av "ungdomar" som kan jävlas med polisen.
Citera
2018-08-14, 02:44
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Något som starkt talar mot gruppen högerextremister är att de i regel gillar polisväsendet. De skulle alltså inte kasta stenar mot dessa. Däremot undrar jag fortfarande över källan för påståendet med stenar, hittils har jag inte sett någon.

Polisen hade inte heller avvaktat och bara "observerat och dokumenterat" i det fall det varit högerextremister. Nä, något talar för att polisen visste att det var problem att vänta vid ett ingripande. På filmen som "Robban" filmat ser man tydligt hur en snubbe vankar av och an, håller koll och inväntar polisen. Antagligen hade det börjat smälla rejält om de kommit. Jag börjar mer och mer tro på teorin att det är en hämnd och maktdemonstration efter de tunga beslagen som gjorts i Gbg.
Citera
2018-08-14, 02:47
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Der fetade verkar vara en ny uppgit som skulle följa ett typiskt mönster som vi har sett förr och därav göra att vissa samhällsgrupperingar nästan kan uteslutas. Källa på detta?
Citat:
"Sten mot polisen i Trollhättan
Flera polispatruller ryckte ut till platserna. Ingen person är i nuläget frihetsberövad.

– Men vi har ett stort spaningsarbete framför oss.

Det har också kommit larm från området Kronogården i Trollhättan om ungdomar som tänder eld på däck och lastpallar. Polisen är även på plats där.

– Det är ett ungdomsgäng som också kastat smällare och sten mot polisen i Trollhättan, säger Ulla Brehm.

Ingen polis ska ha skadats av de kastade stenarna."

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvAKvG/svartkladda-personer-tande-eld-pa-bilar-i-goteborg
Senast redigerad av Koettbullen 2018-08-14 kl. 02:51.
Citera
2018-08-14, 02:47
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte av den gruppering du försöker påskina i alla fall. Den marknaden är få förunnade om man säger så.-
Så försök med något trovärdigt istället.

Ingen överklasspundare á la Vaskarhenke och Bimbosara befattar sig med riskabla projekt som införsel av 100 kilogram kokain. Förortsbabbarna och någon enstaka "maffia" är en helt annan historia. En maffia sopar dock spåren efter sig utan att leva rövare. Förortskriminella däremot kaosprotesterar och det är nu suspekt nära beslagstillfället. Det är en högst rimlig teori - till skillnad från konspirationsteorierna om AFA, NMR och Ryssland. Sandnegrerna blev snuvade på 100 kilo näsgodis och nu ska det självklart återgäldas med flygande gatstenar och övertända bilar!

Vidare skedde dessa kravaller över hela Västsverige. Troligen var dessa 100 kilo ämnade för just, hör och häpna, Västsverige! Den naturliga reaktionen? Tongivande individer uppviglar till kravaller.

Kokain är långtifrån få förunnat. Detta hade du vetat om du inte bott under en medial sten, d.v.s. enbart läst Blondinbella och andra skitskribenter, de senaste 10 åren. Alternativt har du sett fiktiva Snabba Cash en gång för mycket. All din vederhäftighet i debatten är nu lika bortblåst som den första grisens gräshydda i den berömda fabeln. Du hade åtminstone haft hedern i behåll om du självmant spolat ner din trovärdighet i toaletten och inte låtit mig pusta iväg den.

Du är en fårskalle.
Citera
2018-08-14, 02:50
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Polisen hade inte heller avvaktat och bara "observerat och dokumenterat" i det fall det varit högerextremister. Nä, något talar för att polisen visste att det var problem att vänta vid ett ingripande. På filmen som "Robban" filmat ser man tydligt hur en snubbe vankar av och an, håller koll och inväntar polisen. Antagligen hade det börjat smälla rejält om de kommit. Jag börjar mer och mer tro på teorin att det är en hämnd och maktdemonstration efter de tunga beslagen som gjorts i Gbg.

Låter rimligt eller är det månne huliganer som är arga för det här https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0OLaQ/forum-for-huliganfirmor-stangt-av-polis
Citera
2018-08-14, 02:53
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Låter rimligt eller är det månne huliganer som är arga för det här https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0OLaQ/forum-for-huliganfirmor-stangt-av-polis

Huliganer kaosar i samband med matcher. I Göteborg ligger Ullevi Arena centralt, inte i förorterna. Varför skulle huliganer bege sig ut till förorten för att protestera?
Citera
2018-08-14, 02:55
Medlem
Jag sätter mina pengar på att detta vara en koordinerad attack av NMR eller någon organisation nära NMR.

Och förövrigt tycker jag det syns tydligt att det inte är ett ungdomsgäng. Dom flesta tycker jag ser vuxna ut.
Citera
2018-08-14, 02:55
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Huliganer kaosar i samband med matcher. I Göteborg ligger Ullevi Arena centralt, inte i förorterna. Varför skulle huliganer bege sig ut till förorten för att protestera?

Dom kanske blev väldigt arga ?
Citera
2018-08-14, 02:56
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy

Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne

Ingen teori är just nu orimlig kan jag tycka, men de här killarna kunde föra sig i området och visste precis vad de gjorde. Tror inte man kan ringa in folk från andra områden att genomföra det här. Frölundakillarna hade stenkoll om du frågar mig.
Citera
2018-08-14, 02:57
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UBC69XLT
Jag sätter mina pengar på att detta vara en koordinerad attack av NMR eller någon organisation nära NMR.

Och förövrigt tycker jag det syns tydligt att det inte är ett ungdomsgäng. Dom flesta tycker jag ser vuxna ut.
Varför beskrivs de som stenkastande ungdomar av press, vittnen och polis då? Sedan när beskrivs fullvuxna nazister som ungdomar?
Citera
2018-08-14, 03:01
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Vore det inte ytterst smart att prata med fejkad brytning?

It's diabolic!!

Nei, legg av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in