2018-08-14, 10:41
Medlem
halvsvennes avatar
Väntar bara på Sveriges egen Bagdad Bob´s utspel. Läser inte Aftonbladet men blir spännande att läsa om Anders Lindbergs propagandabedrifter i rapporteringen om detta.

Kommer väl att rikta misstankarna mot SD "märkligt att detta händer nu innan valet, vem kan det tänkas gynna..."

För förmodligen var det SDU som satte eld på Sverigdemokraternas valstuga i Linköping i natt också och störde Jimmys tal i Luleå bara för att smutskasta vänstern.

Snart kommer det...
Citera
2018-08-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
JAH JAG MÅSTE SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER FÖR NI NAZZE-SVENNAR ÄR SÅ OERHÖRT TRÖGA, JAG BOR I HÖGSBO, SKULLE TILL HEMKÖP I FRÖLUNDA TORG FÖR HANDLA MAT OCH JAG SER DESSA IDIOTER TA AV SIG SINA RÅNARLUVOR, SAMTALIGA VAR ETNISKA VITA SVENSKAR, DETTA ÄR MANIPULATION AV VALET SOM NÄRMAR SIG, INGET ANNAT

En sak kan jag säga direkt. Skulle det var högerextrema som gjorde detta som någon sorts "false flag" så borde de rimligen vara extremt försiktiga. Minsta misstag skulle innebära motsatt effekt på opinionen. Det är högst osannolikt att de skulle ta av sig maskerna helt öppet och riskera att bli fotograferade. Syftet med hela operationen skulle ju vara att invandrare skulle få skulden.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Det är inte en rättighet att få bidrag. Hur tycker du i så fall det går med bidrag till alla i Afrika som dör i svält? Inget bidrag där inte för att vi i Sverige tycker man ska lägga bidrag på ghettoblattar som köper adidasbrallor.

Ironi människa!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Tänk KRITISKT nu. Flashbackare som stoltserar så med sitt logiska tänk, som stoltserar med att INTE reagera med känslor. Nu går ryggmärgsreflexerna på högvarv i den här tråden.
Det är RENA spekulationer än så länge ja, men hur kan det brinna på så många platser exakt samtidigt? Och framför allt VARFÖR skulle alla samordna detta just nu? Vilket parti har MEST att vinna på att det brinner?

Exakt! Man måste försöka tänka lite längre ibland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Jag säger bara att man ska tänka kritiskt och inte låta känslorna styra just nu i denna stund.

Dessa individer skiter fullständigt i om de e val eller ej. De e ren o skär provokation de handlar om
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det såg väldigt strukturerat och ordnat ut. Varför skulle invandare göra så strax innan valet?
Lite skeptisk bör man vara.

Du tror att invandrarungdomar på glid skärper till sig just innan valet? Det tror inte jag....de struntar I valet och staten.
Citera
2018-08-14, 10:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag såg ett gäng babbar inatt som slog sönder varenda inglasad spårvagnshållplats från korsvägen till östra sjukhuset. Ringde polisen såklart men de hade fullt upp med annat.
Skynda dig att dokumentera detta på bild innan kommunen hinner reparera.
Det känns absolut som om det kan finnas ett samband med bränderna.
Citera
Medlem
Motherships avatar
Ser inte hur det skulle kunna vara random folk från orten. Anledningen är enkel, det är lite väl koordinerat för att det ska vara det. Om det ska vara några så måste det i grunden finnas en organisation från början. Då faller det med invandrargäng, eftersom de sällan kommunicerar så bra mellan olika städer. (i alla fall utan att någon annan skulle veta om det)

Då faller det på några olika tänkbara.

1. Islamistiska grupperingar
2. AFA
3. NMR
4. SD Hardcore (min definition, såklart)

Oavsett vad, så är det troligen helt synkroniserat, och därför någon form av politisk agenda.

Det finns ytterligare en teoretisk möjlighet och det är att det skulle vara någon form av anarkistisk rörelse, men någon så spridd har jag ingen koll på.
Citera
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Syftet med att dokumentera Ahmed & Muhammad har polisen förklarat nu på morgonen. Man skall åka ut med dialogpoliser & ha "orosamtal" med deras föräldrar. Skönt att se dessa krafttag från polisen.
Mesigt!

Men jag är övertygad om att det även kommer att användas vid åtal.

Jag håller inte med om att enda syftet med dokumentationen är orossamtal, aldrig.
Citera
2018-08-14, 10:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
1 mil lang stracka eller hur

Vet inte riktigt hur långt det är, men jag joggade sträckan i morse och såg att samtliga kurer var sönderslagna och folk arbetade med att sopa upp glaset.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Fan vad less man blir. Orossamtal är en uppgift för socialen. Polisen ska sköta polisiära uppgifter och bura in folk.
Citera
Medlem
Det anordnas nu saft och bullar till dom misstänkta, i syfte med att göra dom till goda medborgare. Kaffe kommer serveras till dom lite äldre busfröna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in