2018-08-14, 02:25
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Alla som tror på NMR eller andra högerextrema. Vad skulle dessa vinna på att tända eld på flertalet bilar för att skapa kaos. Dem skulle ju snarare förlora en massa på deta. \

Ett potentiellt sådant här dåd av en högerextrem organisation hade gett invandrarna skulden och på så sätt gynnat röster i det stundande valet. Då gäller det förstås att detta inte framkommer.

Men efter jag såg den här andra filmen (mitt förra inlägg) så tycker jag nog det ser mindre organiserat ut än på den filmen jag såg först (den som finns på Expressen etc).
Citera
2018-08-14, 02:25
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Det kan ju naturligtvis vara invandrarungdomar som gör det men där det är främmande makt som har ett finger med i spelet genom att anstifta och koordinera attackerna och betala ungdomarna för detta.

I det här läget ska vi inte utesluta något alls.

Ryssarna kan mycket väl vara inblandade
Citera
2018-08-14, 02:27
Medlem
Samordnade bränder på flera platser på samma dag & vid samma tid. Ett beställningsjobb. Vem betalade?
Citera
2018-08-14, 02:28
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy

Vad är det som får dig att tro det?
Och om inget; vad menar du att Ryssland skulle vinna på denna operation?
Citera
2018-08-14, 02:28
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:

Ni gör bort er fullständigt just nu. Vi alla vet vad ni vill och vilka ni är.
Citera
2018-08-14, 02:29
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Nu är jag inte jätteinsatt i hur många poliser som var på plats. Men det verkade varit sex personer enligt filmen. Exakt varför man avvaktade är svårt att säga, men det finns ju lite olika teorier. Oftast vågar man inte i förorterna eftersom att man då kan bli utsatt för stenkastning och annat. Sex personer kan lätt bli 50 osv.

Det är inget typiskt invandrarområde med massa negrer och araber. Svenskarna är fortfarande i majoritet. Polisen hade inte riskerat ett skit i om de ingripit. I alla fall inte där och då. . Kanske hade nån vänsterjournalist börjat lipa om polisbrutalitet . . Kanske hade oroligheterna spritt sig. Men där och då hade det varit helt ofarligt för polisen att ingripa (om det nu inte var dialogpoliser som Lena och Lisa i varje bil)
Citera
2018-08-14, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Det är nästan så att man tror Zagros "Dags att återta Göteborg" Hama själv har nånting med det hela att göra. Tidigt på plats, och står och predikar om hur "det här är vardag i Frölunda", och tjatar om hur rätt han och hans parti har haft hela tiden, medan alla andra har haft fel, osv.

Jag tycker han har lite udda attityd.
Fråga vem som helst som bor i Frölunda om att detta är vardag så kommer dem säga:
"För ca 2 månader sedan var det några som avfyrade skott mot varandra i Tynnered runt 20:00. Ingen dog. Någon blev skadad. 3-4 månader innan DET var det samma sak och 2 ungdomar dog".
Det är allt på mer än 3 år som var riktigt tragiskt. Inte någon "vardag" som han uttrycker det.
Citera
2018-08-14, 02:33
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styxie
Det som är lite intressant är att när jag gick in för att handla så stod det en polisbuss på torget utanför donken. Sen när jag kommer ut, en kvart senare så brinner det och sex maskerade snubbar står och gräver upp gatsten, max 100 m från samma ställe.
Undrar vart den bussen tog vägen egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Styxie
Jag mötte de här gossarna på vägen hem från hemköp. Då gick/halvsprang de upp mot badet med gatstenar i händerna.
När jag gick förbi så skrek de: "Gå hem! Det är inte mot er det är mot staten!" eller nåt liknande. Och de bröt på svenska även om de pratade "bra".

Tror du planterar uppgifter för att du vill göra dig märkvärdig på nåt sätt och sprida falska uppgifter? Jag gick ut från Donken 20.20, jag kollade just när jag skrev ett sms på väg ut.., då stod polisen vid den utgången och pratade med en kvinna med barn, en av poliserna tog det minsta barnet i vagnen i hand. Köpcentrat var stängt. Dvs man kunde inte ta sig tvärs igenom. Det började brinna 21 på rakt motsatta sida om Frölunda torg. Det är möjligen fågelvägen över hustaken 100 m men troligen 300 m runt detta stora köpcentrum där man bara kan gå in i Hemköps entré, bara in på Hemköp efter 20, sen är det stopp med jalusier mot övriga butiker.

Så jag tror du som sagt antingen vill göra dig märkvärdig eller vill plantera misstankar mot vissa grupper...
Citera
2018-08-14, 02:36
Bannlyst
Konspirationsteorier haglar , en del på twitter gör paraller med Riksdagshusbranden i Berlin 1933 ( någon förvånad? ) . Jag är skeptisk att det är högerextrema grupper som ligger bakom. Visst dom kanske kan sätta eld på bilar, men få babbarna och kasta sten på Aina så behövs det andra krafter som utlöser.

Det här är resultat av en släpphänt asylpolitik och släppa hänta straff med alldeles för generösa straff rabatter.
Citera
2018-08-14, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Det är inget typiskt invandrarområde med massa negrer och araber. Svenskarna är fortfarande i majoritet. Polisen hade inte riskerat ett skit i om de ingripit. I alla fall inte där och då. . Kanske hade nån vänsterjournalist börjat lipa om polisbrutalitet . . Kanske hade oroligheterna spritt sig. Men där och då hade det varit helt ofarligt för polisen att ingripa (om det nu inte var dialogpoliser som Lena och Lisa i varje bil)

Kanske personerna försvann innan polisen hann dit?
Citera
2018-08-14, 02:40
Bannlyst
Citat:

Dom har hittat fallskärmar tillhörande svarta baskrana och en UBÅT kallad U138 lär ligga och vänta utanför GBG för att ta dem tillbaka till moder Ryssland ingen enligt terorier som cirkulera på twitter. :-)
Citera
2018-08-14, 02:40
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Konspirationsteorier haglar , en del på twitter gör paraller med Riksdagshusbranden i Berlin 1933 ( någon förvånad? ) . Jag är skeptisk att det är högerextrema grupper som ligger bakom. Visst dom kanske kan sätta eld på bilar, men få babbarna och kasta sten på Aina så behövs det andra krafter som utlöser.

Det här är resultat av en släpphänt asylpolitik och släppa hänta straff med alldeles för generösa straff rabatter.

Något som starkt talar mot gruppen högerextremister är att de i regel gillar polisväsendet. De skulle alltså inte kasta stenar mot dessa. Däremot undrar jag fortfarande över källan för påståendet med stenar, hittils har jag inte sett någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in