2018-08-14, 01:22
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Hur ser du på att en riksdagspolitiker för afs som bland annat är med på riksdagslistan, enligt ett vittne varit ute och satt upp "judenäsor" på politiska affischer, för att sedan bli påkommen med det?
Som SD:are tycker jag trots allt att man ska stå upp mot sabotage, den som inte härmar vänstern är den som visar sig mogen att styra landet.

Bara min åsikt.

Öööh va? Anspelar du på att bara vänstern pysslar med att sätta upp klisterlappar och att högern typ är för fin för det?

Har man ett budskap som man vill nå ut med så är alla möjliga medel tillåtna. Utom våld, det ska aldrig uppmanas till våld.

Judenäsan var en bra aktion, jag kommer nog beställa ett gäng själv och sätta upp. Dags att folk vaknar till judefrågan.

Bara min åsikt.
Citera
2018-08-14, 01:28
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Öööh va? Anspelar du på att bara vänstern pysslar med att sätta upp klisterlappar och att högern typ är för fin för det?

Har man ett budskap som man vill nå ut med så är alla möjliga medel tillåtna. Utom våld, det ska aldrig uppmanas till våld.

Judenäsan var en bra aktion, jag kommer nog beställa ett gäng själv och sätta upp. Dags att folk vaknar till judefrågan.

Bara min åsikt.

Nej. Men de som visar att de är bättre än övrigt skit är de som får styra landet. Alla dessa anti-demokrater kan gå och lägga sig.

Angående "jude frågan", så bryr jag mig personligen inte om något sådant alls. Det jag inser är att det är viktigt att vi stoppar islamiseringen i samhället, och även bromsar invandringen. Judar har jag däremot inget emot. Bonnier är en annan sak, men de är knappast troende judar längre, i den bemärkelsen.
Citera
2018-08-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Det är vackert med optimister och fint att se folk hoppas. När man frågar vadå 5000 Pers varav man själv anmält intresse att delta tror jag att det finns ganska mycket felmarginal.

Lyssna, det här är professionella opinionsinstitut som har legat nära SDs valresultat både 2010 och 2014 (med typ ett undantag där YouGov ändrade metod pga hård kritik strax innan valet). De vet liksom vad de gör. Deras metoder är väldigt systematiska och specifika. Och när det sker flera gånger så ligger det något i det. Sentio exempelvis, vars beställare är pro-MED, ger MED i princip konstant siffror mellan 0,1 till 0,4 procent.

Dessutom, AfS lär inte vara så jättekända ute i landet som helhet nej, men de är utan tvekan kända inom den lite mer aktivare SD-sfären, och det är AfS' stora fördel som har kända profiler därifrån som ledde SDU. Det räcker med att en liten minoritet av SDs väljare går över eller stödjer AfS så kommer de in. Sedan verkar det som att moderater har uppmärksammat partiet också som letar efter ett invandringskritiskt parti som samtidigt är för sänkta skatter, vilket den där Sentio-mätningen visade.
Citera
2018-08-14, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
En sak som är säker att att en röst på M = en röst på sossarna, men lycka till!

Det är inte säkert, imte ens speciellt troligt men man kan som sagt aldrig veta. Får inget parti majoritet så behövs det göras överenskommelser vilket är lite ge och ta.

Inget parti kommer få majoritet så inget parti kommer få igenom sina frågor utan att kompromissa. Då är alla sellouts.

De flesta här inne verkar inte veta hur vårt politiska system är uppbyggt. Ni kan ju börja med att sitta med i lite politiska nämnder i er kommun. Inte svårt alls att komma med om man engagerar sig lite och ytterst lärorikt.
Citera
2018-08-14, 01:33
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Nej. Men de som visar att de är bättre än övrigt skit är de som får styra landet. Alla dessa anti-demokrater kan gå och lägga sig.

Angående "jude frågan", så bryr jag mig personligen inte om något sådant alls. Det jag inser är att det är viktigt att vi stoppar islamiseringen i samhället, och även bromsar invandringen. Judar har jag däremot inget emot. Bonnier är en annan sak, men de är knappast troende judar längre, i den bemärkelsen.

Okej. Vad är dina tankar om konceptet Ränta som är ett judiskt påhitt?

Vi kan ju titta på ekonomin idag och undra hur det hade sett ut om ränta inte existerade. Samt hur giriga bankerna är. Och du vet nog lika väl som jag att banker ägs av judar. Ja, iaf storbanker Och the FED.

Sen följer olika judar olika läror, faktum är att de talmudiska judarna är mäktiga. Så visst Bonniers och Rothschilds kanske inte firar varenda judiska högtid, men de lever efter läran av Talmuden. Där en väldigt viktig del är hur judar är överlägsna gojarna.
Senast redigerad av Lilabanan 2018-08-14 kl. 01:35.
Citera
2018-08-14, 01:40
Medlem
De flesta här inne verkar dela målbild, det som skiljer oss är hur vi tror att bästa vägen dit ser ut.

Det enda sättet att få till förändring är att väcka massorna. Det kan ske antingen genom att nuvarande politik drivs in i kaklet med en resulterande okontrollerbar kollaps som följd, eller en rejäl förskjutning av Overton-fönstret på kort tid så att de vanliga vindflöjespartierna tvingas implementera AfS-politik innan problemen blivit oöverstigliga.

Jag tror att ett bra resultat för AfS är vårt bästa hopp för att få en ordentlig impact i detta val. Det svänger fort nu så det gäller att skyffla på med kol!

Betänk också att tidiga SD-röster (tack till er, själv röstade jag FP så sent som 2010 ) lade grunden för dagens läge. Ett AfS på 0% eller 3% i detta val kan vara skillnaden mellan ett AfS på 0% eller 20% år 2026, och som politiskt intresserade högermän och kvinnor är det är vårt jobb att agera spjutspetsar. Jag uppmuntrar därför alla som tilltalas av AfS program och Kasselstrand att rösta på dem redan i år!

Mina fem öre.
Citera
2018-08-14, 01:44
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Okej. Vad är dina tankar om konceptet Ränta som är ett judiskt påhitt?

Vi kan ju titta på ekonomin idag och undra hur det hade sett ut om ränta inte existerade. Samt hur giriga bankerna är. Och du vet nog lika väl som jag att banker ägs av judar. Ja, iaf storbanker Och the FED.

Sen följer olika judar olika läror, faktum är att de talmudiska judarna är mäktiga. Så visst Bonniers och Rothschilds kanske inte firar varenda judiska högtid, men de lever efter läran av Talmuden. Där en väldigt viktig del är hur judar är överlägsna gojarna.

Vad är det med afs anhängare och deras fixation vid judar? Jag har inte förstått detta. Jag har själv varit i Israel, bara trevliga människor. Inga giriga klåfringrade varelser som ni verkar måla upp dem som. Tvärt om, många är inte ens judiskt troende och inte heller är de rika.

Det finns ett äldre tyskt skämt. Säger du till en jude att de är rika och allsmäktiga, så kommer han att börja tveka sitt ursprung.
Senast redigerad av Diskuterarn 2018-08-14 kl. 01:52.
Citera
2018-08-14, 01:55
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Vad är det med afs anhängare och deras fixation vid judar? Jag har inte förstått detta. Jag har själv varit i Israel, bara trevliga människor. Inga giriga klåfringrade människor som ni verkar måla upp dem som. Tvärt om, många är inte ens judiskt troende och inte heller är de rika.

Det finns ett äldre tyskt skämt. Säger du till en jude att de är rika och allsmäktiga, så kommer han att börja tveka sitt ursprung.

Och jag har varit i Ryssland, iran och andra "onda" länder enligt många. Bara positiva erfarenheter.

Du missar makt-delen.

Är du bekant med vad en sionist är? De är ofta kristna men är mer eller mindre villiga att dö för Israel.

Känner du till att Israel har ockuperat Palestina sedan britterna sålde av en del av Palestina till familjen Rothschilds 1917?

Du får vara hur oförstående du vill. Jag anser att du bara inte är tillräckligt insatt och ovillig att få din världsbild förändrad igen, då jag antar att du redan gått från 7k till SD en gång i tiden och kanske inte orkar ta kampen mer.

"There are some ideas so absurd that only an intellectual could believe them" -George Orwell.

Det finns gott om bra judar vill ja bara säga for the record.. .
Senast redigerad av Lilabanan 2018-08-14 kl. 02:00.
Citera
2018-08-14, 02:04
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Vad är det med afs anhängare och deras fixation vid judar? Jag har inte förstått detta. Jag har själv varit i Israel, bara trevliga människor. Inga giriga klåfringrade varelser som ni verkar måla upp dem som. Tvärt om, många är inte ens judiskt troende och inte heller är de rika.

Bara trevliga människor? Instigera folkmord och driva apartheidstat är typiska judiska företeelser. Hur kan du ha missat det, du som även varit Israel.

https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ&bpctr=1534206361

Skillnaden mellan det judeinfesterade SD och AfS torde vara milsvid. SD är riksdagens mest judevänliga parti. Kanske inte så märkligt när det sitter zionister på höga poster i partiet.
Citera
2018-08-14, 02:09
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Och jag har varit i Ryssland, iran och andra "onda" länder enligt många. Bara positiva erfarenheter.

Du missar makt-delen.

Är du bekant med vad en sionist är? De är ofta kristna men är mer eller mindre villiga att dö för Israel.

Känner du till att Israel har ockuperat Palestina sedan britterna sålde av en del av Palestina till familjen Rothschilds 1917?

Du får vara hur oförstående du vill. Jag anser att du bara inte är tillräckligt insatt och ovillig att få din världsbild förändrad igen, då jag antar att du redan gått från 7k till SD en gång i tiden och kanske inte orkar ta kampen mer.

"There are some ideas so absurd that only an intellectual could believe them" -George Orwell.

Det finns gott om bra judar vill ja bara säga for the record.. .

Jag har också varit i Ryssland, ett bra land det också. Oavsett. Jag tror inte det finns några sionister i Sverige. Jag tror det är en konspirationsteori. Wolodarski är inte så envis vid att fortsätta massinvandringen för att han är jude, utan för att han tillhör den politiska skaran, dvs vänstern. Judendomen i detta fall är helt orelevant som kopplingspunkt, då man inte kan hänföra dagens situation i Sverige till just den religionen. Snarare påverkas många judar negativt på grund av invandringen då de knappt kan visa att de är judar utan att trakasseras, lägg till detta att högerextrema som NMR även är "på dem" på olika sätt. Judarna är utan tvekan en av de mest trakasserade grupperna i samhället just nu, tom. mer än svenskar.

Det är intressant att du tar upp ett citat från George Orwell. Detta är ett annat citat från Orwell efter att han läst Mein Kamp (1940): "Hitler Envisages a Horrible Brainless Empire".
Citera
2018-08-14, 02:10
Medlem
Jag kommer att rösta på Alternativ för Sverige.
Citera
2018-08-14, 02:15
Medlem
Scrapers avatar
Är det en kuggfråga från TS? Om inte, så är svaret mycket enkelt: du ska rösta på det parti som ligger närmast det du tycker. De ska ju representera just dig, ingen annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in